TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bociany wylądowały punktualnie. 15 Autosanów w Krakowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.01.2017 15:44:28 12 komentarzy
Bociany wylądowały punktualnie. 15 Autosanów w Krakowie; fot. Bogusław Świerzowski

12 stycznia br. piętnaście nowych autobusów klasy MIDI, wyprodukowanych przez firmę Autosan, wyjechało na miejskie i aglomeracyjne linie obsługiwane przez MPK Kraków.

Na trasach nowe pojazdy zameldowały się popołudniu 12 stycznia. Będą kursować nie tylko na liniach miejskich (nr 113, 133, 135, 151), ale także aglomeracyjnych (nr 214, 233 i 255).

- "To kolejny zakup, który wpisuje się w politykę miasta w ramach działań na rzecz poprawy jakości powietrza. Kraków konsekwentnie kupuje nowe autobusy, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Już w połowie 2017 roku 80 proc. miejskiego taboru stanowić będą ekologiczne pojazdy ? zaznacza Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta ds. Inwestycji i Infrastruktury.

Każdy z niskowejściowych autobusów wyposażony jest w silnik Cummins z normą Euro 6. Jeden krakowski Autosan Sancity 9LE może przewieźć maksymalnie 63 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących. Pojazdy mają klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, kamery oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. W środku nie zabrakło także portów USB, dzięki którym podczas podróży można doładować baterie smartfonów.

Koszt zakupu niskowejściowych Autosanów wyniósł 14.912.889,00 zł brutto. Warto jednak pamiętać, że zakup 15 midibusów to tylko element dużego projektu unijnego. Krakowski przewoźnik z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, otrzyma ponad 115 mln zł, co stanowi 85 proc. kwalifikowanych kosztów zakupu.

Unia pomogła

-"Dzięki unijnemu wsparciu z nowego regionalnego programu operacyjnego Małopolski mieszkańcy zyskają autobusy, które są nie tylko wygodne i nowoczesne, ale przede wszystkim ? bardziej ekologiczne. W kontekście walki o czyste powietrze w Krakowie i Małopolsce to korzyść nie do przecenienia ? podkreśla wicemarszałek Małopolski Stanisław Sorys.

Krakowski przewoźnik z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 otrzyma ponad 115 mln zł, co stanowi 85 proc. kwalifikowanych kosztów zakupu.

Krakowska historia Autosanu

Warto podkreślić, że nowe autobusy, które do Krakowa dostarczyła firma Autosan to nie pierwsze pojazdy tego producenta w Krakowie. Krakowski przewoźnik jest jednym z najstarszym klientów tej firmy. Już na początku XX wieku ten właśnie producent dostarczał do Krakowa ... tramwaje.

W sumie przez pierwsze 50 lat XX w. Kraków zamawiał prawie wszystkie wagony w Sanoku. Potem Autosan dostarczył do stolicy Małopolski autobusy, które dzisiaj są już zabytkami. San H-01 został wyprodukowany w 1959 roku. Ten typ pojazdu woził krakowian w latach 60 XX w. Potem Kraków zamówił w firmie Autosan także autobusy H-06, które pojawiły się w 1996 roku i służyły krakowianom do 2009 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
MPK Kraków
Sancity
MIDI
  • solaris150 – 12.01.2017

    Elegancko, to ja czekam jak inne miasta również zakupią pojazdy marki Autosan :)

  • KODek – 12.01.2017

    Ślicznotki nie co Jamniki z Bolechowa

  • advisor – 12.01.2017

    Bardzo ładnie się prezentują, powinny dobrze służyć pasażerom!Chciałbym zobaczyć więcej Autosanów w Krakowie, ileż można Solarisa lub Mercedesa...

  • ... – 12.01.2017

    KODEKSugerujesz że Solarisy są brzydkie? Hahaha

  • bun – 12.01.2017

    Zdjęcia jak zwykle tragedia. Same mordy i mordki. Ciężko zrobić jedno zdjęcie z profilu i w środku?

  • ja – 12.01.2017

    No!Szacun! a nie to co zdechły solbus, który chyba każdy przetarg zrealizował nieterminowo

  • JacekGdansk – 12.01.2017

    I bedzie jak prawdziwe bociany na zime do Afryki(serwis)Co do wygladu to Solaris przy Autosanie jest 20 lat do przodu. Autosan nadal ma kijowych projektantow

  • cracus – 12.01.2017

    oby był to początek odnowy Autosanika

  • tofi – 13.01.2017

    Po jaką cholerę w miejskim autobusie wejście USB? I jeszcze w takim małym - one obsługują raczej krótkie peryferyjne linie dowozowe do węzłów przesiadkowych? Wejścia USB, wi-fi i gniazdka do laptopów to wyposażenie do dłuższych podróży.

  • Strażak sam – 14.01.2017

    Malkontent po co też okna i siedzenia itp zalamka

  • Brawo A – 16.01.2017

    Jacku. DWÓJA na szynach z wiedzy. Jak tak dalej pójdzie podstawówki nie skończysz ! Wygląd jest firmy zewnętrznej. gdyby to robili koledzy z Autosan a zwłaszcza jeden tam jeszcze pracujący to ten autobus byłby CUDEM !

  • tantus – 17.01.2017

    Tak naprawdę to nadwozie ma dość długą i skomplikowaną historię. Zaprojektowała je dla Autosanu w 2000 r. firma Apis Atelier (ta sama, co Cezara), dla modelu, który A613MN Mini, który powstał na podwoziu węgierskiego Csepla. Wkrótce potem Csepel wycofał się z produkcji podwozi autobusowych, więc Autosan użył nieco zmodyfikowanego nadwozia Mini do stworzenia autobusu na podwoziu własnej konstrukcji A0808MN Koliber (bodajże 2002 r.). Następnie, w Grupie Zasada zapadła decyzja o koncentracji produkcji autobusów miejskich w Jelczu, więc dokumentację przekazano do Jelcza, gdzie po kolejnych przeróbkach wszedł do produkcji jako Jelcz M083 Libero (2006 r.) Po ogłoszeniu upadłości przez Jelcz, konstrukcja znów wróciła do Autosanu, gdzie wznowiono jej produkcję pod nazwą A0808MN Sancity 9LE (2008 r.) Chwilę później zmieniono oznaczenie na M09LE Sancity 9 (2009 r.), a w w 2011 r. otrzymał przednią i tylną ścianę upodobnioną do "dużych" Sancity.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....