BlaBlaCar pomoże autobusom. W sieci

infobus
05.06.2020 11:00
0 Komentarzy

Francuska platforma BlaBlaCar wraca po wirusie i chce stać się multimodalnym dostawcą usług transportowych.

BlaBlaCar – jak wszyscy przewoźnicy – zanotował w czasie pandemii mocny spadek przejazdów i mocno w tym czasie posiłkował się autobusami, uzupełniając nimi swoją osobowa ofertę.

Teraz – jak informuje Rzeczpospolita – platforma spodziewa się większego popytu na carpooling, ale nie odpuszcza autokarów i wiążespore nadzieje z przenoszeniem się przewoźników autobusowych do internetu.

Podstawa już jest

Jak informuje Rzeczpospolita, BlaBlaCar już umocnił pierwsze przyczółki – w ubiegłym roku przejął Busfor, rosyjski serwis do rezerwacji podróży autokarowych i uruchomiła sprzedaż biletów autobusowych lokalnych partnerów (w Polsce współpracuje z flotami Sindbad, Neobus czy Polonus).
-„Dużo energii poświęcimy na zainteresowanie ofertą autobusową. Widzimy duży potencjał przeniesienia zakupu biletów z tzw. offline'u, czyli w kasach lub u kierowcy, do online. Przewoźnicy dostrzegają potencjał tego kanału sprzedaży, ale nie każdy ma możliwości technologiczne, by to samodzielnie wdrożyć” – powiedział „Rz” Olgierd Szylejko, country managerBlaBlaCar na Polskę.

Nie tylko autobusy

Po autobusowych przewoźnikach firma planuje dalsząekspansję. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, francuska firma chcezaoferować w naszym kraju flotę elektrycznych rowerów i hulajnóg pożyczanych naminuty.

Generalnie BlaBlaCar chce integrować oferty różnych środkówtransportu docelowo w jedną aplikację. Ma to dać użytkownikom możliwośćpodróżowania z wykorzystaniem różnych środków transportu w ramach jednejpodróży.

Komentarze