TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jesteś tutaj: Infobus / UE news / BKV stawia na używki 
BKV stawia na używki
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 22.04.2014 23:49:26 6 komentarzy
BKV stawia na używki
Węgierski, stołeczny przewoźnik Budapesti Közlekedési Zrt. wprowadza do ruchu partię 37 szt. gazowych, używanych autobusów Van Hool A330. To jednocześnie pierwsze pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemny w stolicy Węgier. Wszystkie są 12-metrowe, klimatyzowane, mają trzy pary drzwi i pochodzą od firmy Divia, której zakończyła kontrakt na obsługę części linii w francuskim mieście Dijon. Pojazdy zostały wyprodukowane w latach 2005-2009 i mają stosunkowo niskie przebiegi. Ich zakup poprzedziły zeszłoroczny test gazowego autobusu MAN Lion`s City CNG przez BKV, który zdaniem przewoźnika przyniósł bardzo dobre rezultaty. Dlatego teraz firma szybko zdecydował się przejąć większą partię pojazdów z tego typu napędem, tym bardziej, że były one wyposażone w silniki MAN 0836 Euro 3. Jednocześnie przewoźnik ma dobre doświadczenie z marką Van Hool, której używane pojazdy sprowadza już od 2008 r., i stąd też szybka decyzja o wejściu w gazowe autobusy. Kolejny ważny argument to koszt ich zakupu. Według BKV jednostkowa cena gazowych modeli Van Hool A330 wyniosła 8 mln forintów (ok. 26 tys. EUR), co wydaje się mało prawdopodobne. Podobno jednak dotychczasowemu właścicielowi zależało na czasie i stąd tak śmiesznie niska kwota. Do sprawdzenia. Równolegle BKV ogłosiło kolejny przetarg na zakup używanych autobusów. Firma chce nabyć 25 szt. pojazdów przegubowych z silnikami spełniającymi przynajmniej normę Euro 3. Wszystkie egzemplarze mają być niskopodłogowe, z rampą umożlwiającą wjazd pasażerom na wózkach inwalidzkich. W przypadku atrakcyjnej ceny liczba zamówionych autobusów przez BKV może zwiększyć się o 20% (+5 szt.) Wyznaczony termin dostawy to 1 lipca br., a termin składania ofert w tym postępowaniu mija 28 kwietnia. Dalsze informacje o tym kontrakcie dostępne są tutaj. Najnowsze odbiory i zamówienia BKV to kontynuacja dotychczasowej polityki firmy. Ostatnia inwestycja firmy w nowe autobusy miała miejsce w 2006 r., kiedy wrocławska fabryka Volvo zamknęła dostawy do Budapesztu na łącznie 150 szt. przegubowych autobusów 7700A. Od tamtej pory BKV stawia głównie na pojazdy używane i „łata”swój tabor kilkuletnimi autobusami marek Van Hool, Mercedes-Benz, Volvo czy Solaris (trzy egzemplarze Urbino 10 zakupione w 2013 r.) Najczęściej trafiają one do stolicy Węgier po 8-9 letniej eksploatacji w niemieckich miastach. Resztę taboru BKV (łącznie ok. 1200 autobusów) stanowią mocno już wyeksploatowane Ikarusy z serii 260, 280, 415 i 435. Podobną politykę BKV stosuje w zakresie zakupów trolejbusów, gdzie w 2011 r. sprowadzono 15. niskopodłogowych pojazdów Gräf &Stift NGE152 z Eberswalde. Ostatnie fabrycznie nowe autobusy „na szelkach”to grupa 16 szt. trolejbusów Solaris Trollino 12, zakupionych jeszcze w 2005 r. Próbą przerwania polityki BKV kupowania tylko pojazdów używanych był ogłoszony na początku br. przetarg na dostawę 16. nowych midibusów. Miały one mieć długość 8,5 m, pojemność 33 miejsc, maksymalną masę całkowitą 13 ton i spełniać przynajmniej normę Euro 5/EEV. Dopuszczono tutaj nawet napęd hybrydowy, a szacunkowa wartość zamówienia wyniosła ponad 7 mln EUR. W postepowaniu swoje oferty złożyły dwie firmy: Rába Jármű Gyártóés Kereskedelmi Kft oraz Karsan Otomotiv. Ostatecznie przetarg został jednak anulowany, a BKV wróciło do swojej starej, sprawdzonej metody odnowy taboru. Równolegle konkurenci BKV na budapesztańskim rynku transportowym: VT Transman i Volánbusz Zrt. wyznają zupełnie inną politykę taborową i inwestują w nowe autobusy. Pierwsza z nich, w 2013 r., zakupiła do obsługi pakietu stołecznych linii BKK (Budapesti Közlekedési Központ) 159 szt. nowych egzemplarzy Mercedes-Benz Citaro C2, w tym 79 szt. w wersji solo i 80 szt. w wersji przegubowej. Z kolei Volánbusz Zrt. zainwestował w zakup 172 szt. nowych pojazdów, które aktualnie są przekazywane do floty przewoźnika. To 106 szt. egzemplarzy MAN Lion´s City z silnikami D20 Euro 5 oraz 66 szt. przegubowców Volvo 7900A, które także spełniają standard emisji spalin Euro 5. Po wprowadzeniu do ruchu najnowszych Citaro oraz pierwszych pojazdów MAN, Volvo (i oczywiście gazowych Van Hool-i) odsetek niskopodłogowych autobusów w stolicy Węgier zbliżył się zaledwie do poziomu 50 procent. To stawia Budapeszt na jednym z ostatnich miejsc w Europie zarówno w zakresie dostosowania autobusowej floty do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak i pod kątem oferowanego komfortu i jakości obsługi dla pasażerów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Budapeszt
Van Hool
MAN
Węgry
  • nsff – 23.04.2014

    Budapeszt nie tylko w zakresie komunikacji ma ostatnie miejsca ogólnie to miasto jest jak jedna wielka ruina .Budapeszt dla Europy jest tym czym Łódż dla Polski -aglomeracją upadłą

  • citek_rtk – 23.04.2014

    No może autobusy mają gorsze od łódzkich, ale nasze tramwaje (łódzkie) są najgorsze na świecie.

  • ortograf – 25.04.2014

    przymiotnik od budapeszt brzmi: budapeszteński

  • sollll – 25.04.2014

    Używki to np. : kawa, herbata ,tytoń !

  • empi – 25.04.2014

    Używki to także potoczne określenie pojazdów używanych. Zresztą: "pojazdy używane" to też jest kolokwializm, przecież precyzyjnie oznacza to "pojazdy będące w użyciu", a nie pojazdy zakupione jako wcześniej używane. Poprawność językowa wcale nie polega na konserwowaniu dotychczasowego stanu. Świat się zmienia, ludzie się zmieniają, więc język też musi się zmieniać.

  • empi – 25.04.2014

    A z przymiotnikiem "budapeszteński" i "budapesztański" też sprawa nie jest prosta - preferowana i uznawana za poprawną jest ta pierwsza forma, ta druga jest tolerowana jako potoczna. Przykładem są kontrowersje wokół ulicy Budapeszteńskiej/Budapesztańskiej w Gdańsku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....