TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bitwa warszawska. 3+4 na 100 autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.04.2016 12:03:23 21 komentarzy
fot. warszawa.wikia.com

Punktualnie o 10.30 Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał otwarcia ofert, które wpłynęły w przetargu na ośmioletnią obsługę zadań przewozowych przy pomocy 100 nowych autobusów klasy maxi. Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej gdzie rozpoczęcie przewozów zaplanowano na 1 grudnia wpłynęły trzy oferty. Natomiast w drugiej, gdzie rozpoczęcie realizacji kontraktu przewidziano miesiąc później urzędnicy otrzymali cztery propozycje.

Stary-nowy gracz?

W pierwszym zadaniu przetargowym ZTM założył kosztorys na poziomie 328 980 960 zł brutto. Daje to stawkę jednostkową za wzkm 10,28 zł brutto. O kontrakt w ramach tej części zamówienia walczy trzech graczy.

Pierwszą ofertę przedstawiła Europa Express City. Spółka swoje usługi wyceniła na 7,67 zł/wzkm brutto. Do obsługi przewozów zaplanowała pozyskanie (jak wszyscy oferenci) przetargowego minimum, czyli łącznie 54 autobusów (50 liniowych, cztery rezerwowe). Wybór padł na Solarisa. EEC od producenta z Bolechowa chce pozyskać 49 egzemplarzy Urbino 12 na olej napędowy oraz pięć hybryd.

Drugą i jednocześnie najdroższą ofertę na tą cześć zamówienia przedstawił Mobilis. Jego propozycja to 8,47 zł/wzkm brutto. Spółka w przypadku wygrania przetargu chciała postawić na pięć hybrydowych Urbino 12. W zakresie autobusów na olej napędowy pozostawiła sobie wybór pomiędzy dwiema markami. To Mercedes (najprawdopodobniej Conecto LF) oraz Solaris.

Najtańszą propozycję na pierwsze przetargowe zadanie założyła Arriva, która jest następcą prawnym jednego z dawnych stołecznych operatorów. Stawka za wzkm, którą proponuje spółka to 7,24 zł brutto. W kwestii taboru postawiono na jednego dostawcę. To Solaris, od którego Arriva chce kupić pięć hybrydowych Urbino 12 oraz ich 49 odpowiedników tyle, że na olej napędowy. Zatem jeśli oferta została poprawnie przygotowane witamy w Warszawie starego-nowego gracza.

PKS Grodzisk Mazowiecki i Michalczewski blisko siebie

Kosztorys, który założył ZTM w na sfinansowanie przewozów w drugiej części zamówienia to 329 931 360 zł brutto, czyli 10,31 zł/wzkm brutto. O kontrakt z tego zadania chce walczy czterech oferentów.

Pierwszą i najtańszą propozycję przedstawił PKS Grodzisk Mazowiecki. Spółka swoje usługi wyceniła na 6,99 zł/wzkm brutto. Przewoźnik chce postawić na dwie marki. Autobusy klaxy maxi zasilane olejem napędowym miałby dostarczyć Solaris. Z kolei pozostałem pięć autobusów wyprodukowałaby Scania. Byłyby to Citywidey 12LF zasilane B100.

Drugą pod względem kolejności ofertę przedstawiło konsorcjum w skład, którego wchodzi spółka Transport And Infrastruture Management (jako lider) oraz Stalko Przybysz i Wspólnicy z Zielonki. Za 7,82 zł/wzkm brutto partnerzy chcą wykonać kontrakt przy pomocy 54 autobusów. Wszystkie od Solarisa i analogicznie pod względem doboru napędów jak w ofercie Arrivy.

Kolejną ofertę przedstawiła radomska spółka Michalczewski. Firma zaproponowała realizację przewozów za 7,11 zł/wzkm brutto. Przewoźnik tak jak w ostatnim przetargu w Radomiu teraz też chce postawić na autobusy spod znaku lwa. Spośród 54 MANów A37 Lions City 49 pojazdów miałoby być na olej napędowy, zaś pozostałe na B100.

Czwartą ofertę w tym zadaniu złożył Warbus. Stołeczna spółka wyceniła swoje usługi na 7,47 zł/wzkm brutto. Jednocześnie jest to najciekawsza propozycja pod względem autobusów. Warbus pozostawił sobie szeroki wybór, jednakże tak jak inni oferenci identycznie wygląda udział autobusów na olej napędowy i nisko- lub zeroemisyjnych. Choć te ostatnie występują tylko w tej ofercie.

W zakresie pojazdów z silnikami diesla Warbus dał sobie aż pięć możliwości wyboru dostawcy. Pod uwagę wzięto Solarisa, Mercedesa (również najprawdopodobniej Conecto LF), Scanię, Autosana oraz Iveco. W drugiej grupie autobusów pod uwagę wzięto czterech producentów. To Solaris z hybrydowym Urbino 12, Scania Citywide 12LF zasilana B100, BYD oraz Iveco. W ostatnim przypadku miałby to być Urbanway 12 z napędem hybrydowym.

A więc cena

Taki kształt ofert poskutkował tym, że premia za autobusy ekologiczne nie będzie miała żadnego znaczenia. Wszyscy oferenci zadeklarowali przetargowe maksimum, więc każdy z nich zainkasuje po 15 pkt. Zadecyduje zatem tylko cena. O ile w pierwszej części Arriva może być pewna zwycięstwa jeśli tylko poprawnie przygotowała ofertę to w drugiej może być ciekawie. Różnica między PKS Grodzisk Mazowiecki a Michalczewskim to jedynie 12 gr na wzkm. Kto powie "sprawdzam"?


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Europa Express City
Mobilis
Arriva
PKS Grodzisk Mazowiecki
Stalko
Michalczewski
Warbus
  • ktoś – 25.04.2016

    Następcom? Brakuje słowa marki..

  • foka – 25.04.2016

    Głupszych tych tytułów nie da się już stworzyć?

  • XWJ – 25.04.2016

    Coś wyczuwam EEC+Grodzio :D
    Ciekawie w tedy będzie.

  • a – 25.04.2016

    następcą

    nie "następcom"

  • Zgred – 25.04.2016

    Litości! Kto to piesze?

  • Jacek – 25.04.2016

    Dajcie spokój. Artykuł zapewne pisane na szybko tylko po to żebyśmy mogli poznać finał rozgrywki, a wy czepiacie się literówek.
    Tak jak wcześniej pisałem po medialnym rozwodzie Mobilis i Warbus przystąpili do dwóch innych części przetargu, na całe szczęście żaden z nich nie wygrał swojego kawałka tortu. Gratulacje dla Arrivy za powrót w pięknym stylu. Jeśli Michalczewski sp.z.o.o. przegra druga część przetargu mam nadzieje że podnajmie swoją infrastrukturę właśnie Arrivie. Trochę dziwi mnie start PKS GM z Solarisem.

  • How – 25.04.2016

    Na Nasze nieszczęście wygrał Pks Grodzisk

  • Polak z Polski – 25.04.2016

    Ale jak to???????????
    Nikt poza Mobilisem nie chce nawet rozważać Mercedesów Conencto? To jest skandal! przetarg powinien być tak napisany, aby tylko tę jedną markę i model autobusów można było zaproponować.

  • chris – 25.04.2016

    No to zapowiada się ponad 100 Solarisów chyba nowej generacji. Wydaje mi się że obecna umowa raczej nie pozwoli Grodziowi na takie same świadczenie usług jak lata wstecz bo tu dość konkretnie wymagana jest odpowiednia obsługa techniczna pojazdów. Tak podsycam trochę nadziei że nie będzie tak źle ;-)
    Niestety firma Michalczewski musi liczyć na cud odrzucenia oferty Grodzia ale raczej w to wątpię.

  • Lobs – 25.04.2016

    Szkoda Michalczewskiego :(

  • pad – 25.04.2016

    Stalko? Firma, która na własnych przystankach nie jest w stanie wywiesić rozkładu jazdy...

  • Kierowca – 25.04.2016

    A ja myślę że te dziady z Grodziska odpadna i druga część weźmie Michalczewski! Czego serdecznie mu życzę!

  • XWJ – 25.04.2016

    @Kierowca - Michalczewski trochę za drogi na o jest.
    Dziwni mnie natomiast Mobilis: Czyżby im woda sodowa odbiła do główek? Najgorsza i najdroższa oferta, przecież oni zaraz wylecą z rynku, tną wszystko jak leci, a jeszcze w przetargach startują z wyśrubowanymi stawkami.

  • www – 25.04.2016

    Ciekawe jaką "zajezdnię" zaproponował PKS Grodzisk. Jeżeli wygra Arriva to oby nie małpowała swojego pierwowzoru. Do tej pory pamiętamy wielokrotnie stające po drodze Solarisy, bo gasły im silniki. Rozwiązali problem? Ano tak, po prostu skończyła się umowa... Też mi rozwiązanie problemu:-(
    Oby ZTM lepiej pilnował realizacji nowych umów, bo dotychczas było ok, ale tylko na początku. Potem jeździliśmy/jeździmy rozwalającymi się autobusami, które w żaden sposób nie powinny przejść badania technicznego. Jak to możliwe, że przechodziły???

  • Cypis – 26.04.2016

    Mnie dziwi start PKS w ogóle. Inna sprawa: Gdyby ITS złożył się do cz. pierwszej pobiłby Arrivę...

  • Ja – 26.04.2016

    Mobilis startował tylko dla zasady bo jak by wygrał to gdzie by trzymali autobusy i jest problem z kierowcami

  • seeker – 26.04.2016

    Jakiś paradoks? Teraz o ITS można napisać chyba podobny tekst.
    http://m.infobus.pl/connex-warszawa-wizyta-w-nowoczesnej-zajezdni-autobusowej-_more_6545.html

  • Piotr K. – 27.04.2016

    Tylko nie PKS Grodzisk, tylko nie oni !

  • Marek-kierowca – 18.05.2016

    @XWJ Czy widziałeś zajezdnie Grodzia i Michasia ? Michaś ma swoją z sześcioma stanowiskami serwisowymi z czego dwa z kanałami+pełnowartościowa myjnia autobusowa+sprzątaczki. Normalna dyspozytornia + normalna świetlica dla kierowców z telewizorem i automatem do kawy, herbaty +normalna atmosfera pomiędzy kierowcami dyspozytorami i mechanikami.U Michasia sporo się zmieniło przez ostatni czas. A Grodzio siedzi na wynajętym z dziadowskim zapleczem serwisowym, kierowcami na umowę-zlecenie (pełno Ukraińców),myjką typu karcher+szczota do mycia na zewnątrz+szlauch z wodą do mycia wewnątrz autobusu.Pompy paliwowe przenośne do których stoi się godzinę będąc 10 w kolejce.Reasumując pewien poziom jakości niestety trochę kosztuje bo lecąc po łepkach to niedługo będą nas wozić furmankami i to będzie jeszcze za drogo. Z poszanowaniem kierowca który pracował w obu tych firmach

  • Impuls (zxcvbnm) – 29.07.2016

    Na szczęście wygrał ITS Michalczewski :D
    Teraz w przetargu za nowszą grupę PKS, powinien wygrać... PKS. Dajmy mu szansę, nie chcę rozstawać się z legendarnymi OmniCity na linii 142 :D

  • Impuls (zxcvbnm) – 29.07.2016

    A jeżeli nie wygra PKS na kontrakt od stycznia 2018, to ITS najlepiej.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...