TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bitwa warszawska 25+25: Odwołania Mobilisu i EEC oddalone
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.04.2018 17:00:02
fot. ztm.waw.pl

Wczoraj, 4 kwietnia Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania EEC i Mobilisu od wyboru przez ZTM ofert Arrivy i firmy Michalczewski w dwuczęściowym przetargu na obsługe linii autobusowych 50 autobusami klasy MIDI i MAXI. Czy można zacząć odliczanie do debiutu gazowych Scanii oraz Otokarów w Warszawie?

Przypomnijmy, że stołeczny przetarg na ośmioletnią obsługę linii autobusowych ogłoszono w drugiej połowie grudnia minionego roku. O jego warunkach pisaliśmy tutaj. Podzielono go na dwie części. Na każdej roczna praca eksploatacyjna miała wynieść ok. 2,1 mln wzkm (+ 5% / - 10%), a więc przez osiem lat daje to do wyjeżdżenia nawet 17,5 mln wzkm. ZTM przewidział możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 50% wartości podstawowego.

Do obsługi każdego z pakietów należy skierować przynajmniej 28 autobusów- 25 liniowych i 3 rezerwowe. W pierwszej części będą to autobusy klasy MIDI o długości ok. 8,5 – 9,5 m, natomiast w drugiej pojazdy standardowe.

2 lutego otwarto oferty. Michalczewski oraz Arriva jako jedyni zaproponowali ceny, które mieściły się w budżecie ZTM. Miesiąc później urzędnicy rozstrzygnęli postępowanie. Zadanie na obsługę linii autobusami klasy MAXI powędrowało do Michalczewskiego. Arrivie natomiast ma przypaść pakiet na obsługę linii autobusami klasy MIDI.

Z takimi rozstrzygnięciem nie zgodzili się pozostali przewoźnicy, którzy wystartowali w przetargu. Mowa o Europie Express City i Mobilisie. Pierwszy z przewoźników domagał się:

  • Przywrócenia jego oferty do ponownej oceny, gdyż popełniony przez niego błąd (chodzi o 28 foteli dostępnych z niskiej podłogi, które wskazano w autobusach klasy MIDI) nosił znamiona oczywistej omyłki pisarskiej
  • Odrzucenia ofert Arrivy i Michalczewskiego w części na obsługę linii autobusami MIDI, gdyż dokonali oni niedopuszczalnych zmian w swoich propozycjach
  • Odtajnienia jednego z wyjaśnień Arrivy, gdyż zdaniem EEC nie mogło ono korzystać z ochrony prawnej jaką daje klauzula tajemnicy przedsiębiorstwa

Mobilis zarzucał urzędnikom ZTM również trzy nieprawidłowości przy wyborze ofert Arrivy i Michalczewskiego. Wydaje się jednak, że mają one cięższy kaliber. Gigant z Mościsk domagał się:

  • Odrzucenia Michalczewskiego w części na obsługę linii autobusami klasy MAXI, gdyż ten nie spełnia warunku doświadczenia (chodzi o referencje z MPK Wrocław z umowy podwykonawstwa)
  • Odrzucenia Arrivy w obu częściach postępowania ze względu na niespełnienie warunku doświadczenia (Arriva zdaniem Mobilis w bezprawny sposób “rozbiła" wzkm z kontraktu grudziądzkiego i elbląskiego z różnych lat do obu części)
  • Odrzucenia oferty Arrivy, gdyż podmiot trzeci z którego zasobów przewoźnik chce skorzystać nie udowodnił, że w terminie składania ofert nie mial zaległości w ZUS oraz Urzędzie Skarbowym

Wczoraj KIO ogłosiła wyrok. Odwołania Mobilisu i EEC zostały oddalone. Izba tak zadecydowała w odniesieniu do 5 z 6 zarzutów przewoźników. W przypadku jednego arbitrzy uznali, że zaszły przesłanki skutkujące umorzeniem postępowania.

Czy to oznacza, że ZTM ma już definitywnie zielone światło do podpisania umów z Arrivą i Michalczewskim? Wydaje się, że tak. Jednak zanim to nastąpi należy dokonać jeszcze kilku formalności.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Warszawa
Arriva
Michalczewski
EEC
Mobilis

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....