TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bittel: na nową perspektywę pakiet projektów kolejowych w formule buduj
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.09.2019 13:19:06
Bittel: na nową perspektywę pakiet projektów kolejowych w formule buduj

Na początek nowej unijnej perspektywy finansowej chcemy mieć pakiet kolejowych projektów infrastrukturalnych w formule buduj, by uniknąć potencjalnego tąpnięcia na rynku – zasygnalizował w środę w Krynicy-Zdroju wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Wiceszef MI odpowiedzialny m.in. za kolej uczestniczył w poświęconym tej branży panelu krynickiego Forum Ekonomicznego. Odpowiadając tam na pytanie, czy to kolej jest beneficjentem wzrostu gospodarczego, czy też może kolej ten wzrost pobudza uznał, że występuje tu efekt synergii.

"Tutaj jest synergia polegająca na tym, że im większy jest rozwój gospodarczy, tym bardziej ludzie korzystają z przewozów, bo ich na to stać. Z drugiej strony jest większe zapotrzebowanie na transport ładunków. A jak to jest, to możemy rozwijać się gospodarczo – to jest samonapędzający się mechanizm, ale również w kontekście związanym wprost z biznesem" - wskazał Bittel.

"Jeżeli państwo inwestuje 100 mld zł w sektor kolejowy, tak wprost, w infrastrukturę, w dworce, w utrzymanie, tabor – do taboru trzeba jeszcze dołożyć zakupy na poziomie marszałków – to jest coś, co napędza rozwój, bo firmy produkujące materiały związane z budową linii kolejowych, producenci taboru, mają zamówienia" - wyjaśniał wiceminister.

Jak podkreślił, celem Ministerstwa Infrastruktury jest, by co roku wydatkowane na te cele kwoty były "podobne, choć rosnące". "Tak, aby powiedzieć też rynkowi, słuchajcie: w długiej perspektywie pracujemy nad tym, aby wspólnie realizować przedsięwzięcia, a wy musicie się do tego przygotować" - obrazował Bittel.

Jak zaznaczył, PKP PLK wiedzą, ile potrzebują kilometrów szyn, tysięcy sztuk podkładów, rozjazdów czy innych elementów. "Taka informacja przekazywana na rynek pozwala rynkowi na to odpowiedzieć przestawiając swoje moce produkcyjne, aby później nie było takiego zaskoczenia, które skutkuje wzrostem cen, albo obniżką, jak nie ma zamówień" - przypomniał wiceminister.

"Ten cel realizujemy również, przygotowując się do kolejnej perspektywy unijnej. Chcemy, aby na start perspektywy w 2021 r. był cały pakiet przetargów przygotowanych do uruchomienia w formule buduj, czyli takiej, która pozwala od razu je realizować, abyśmy nie mieli przerwy, nie mieli luki w kontraktowaniu usług, bo ta luka powoduje tąpnięcie na rynku" - zadeklarował Bittel.

"Nie chcemy likwidować linii kolejowych, a odwrotnie: chcemy je przywracać i pobudzać do życia. Bo to są dwa elementy: jeden to odtwarzanie już zbudowanych linii lub planowanie takich, które uzupełniałyby system, a ich nie było. Drugi element to pobudzanie ruchu na istniejących liniach komunikacyjnych" - mówił wiceszef MI.

"I to się dzieje w ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego, Programu Inwestycji Dworcowych. Z tym łączy się i wiąże realizacja programu inwestycyjnego taborowego. To dzięki temu wyniki przewozowe całego rynku kolejowego rosną, a PKP Intercity w szczególności. To są wszystkie te elementy, które powodują, że i PKP Cargo może działać sprawniej i skuteczniej" - wymieniał przedstawiciel rządu.

"Myślę, że ten czas, kiedy polska kolej się zwijała, słusznie odchodzi do niebytu" – podsumował.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Andrzej Bittel
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....