TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bielskie autobusy szybsze o 20%. Dzięki ITS
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 13.09.2018 16:30:14 1 komentarz
Bielskie autobusy szybsze o 20%. Dzięki ITS; fot. K . Bek

Bielsko-Biała zakończyło pierwszy etap wdrażania inteligentnego systemu transportowego na skrzyżowaniach wzdłuż głównego ciągu ulic na osi północ-południe. Dzięki temu wzrosła płynność; autobusy pokonują zatłoczone drogi o 20 proc. szybciej – podał magistrat.

Głównym celem projektu była poprawa warunków ruchu drogowego w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego. "Dzięki mechanizmowi nadawania priorytetu dla autobusów opóźnionych w stosunku do rozkładu jazdy, możliwe stało się skrócenie ich czasu oczekiwania na czerwonym świetle" – wyjaśniła w środę podczas spotkania podsumowującego projekt Agnieszka Kamińska z olsztyńskiej firmy Sprint, która stworzyła system.

W ramach projektu wymieniona została infrastruktura sygnalizacyjna na 18 kluczowych skrzyżowaniach oraz przejściach dla pieszych, od ronda na Sarnim Stoku na wlocie od Katowic po skrzyżowanie ul. Partyzantów z al. gen. Władysława Andersa w kierunku Szczyrku, a także odgałęzienia od tego szlaku w kierunku wschodnim - ul. gen. Komorowskiego "Bora" i ks. Stojałowskiego. Wymieniono tam m.in. maszty i wysięgniki sygnalizatorów, same sygnalizatory, sprawdzono lub zainstalowano nowe pętle indukcyjne służące do detekcji pojazdów podjeżdżających do sygnalizacji.

Rozszerzony został system tablic dynamicznej informacji pasażerskiej, na których podane są dokładne godziny odjazdy autobusu. Zamontowane zostały na 22 przystankach. Elementy systemu, tablice, a także sterowniki sygnalizacji świetlnej i kamery monitoringu z Centrum Zarządzania Ruchem połączyła szybka sieć światłowodowa.

Zdaniem inżyniera kontraktu Adama Kruczka, dzięki systemowi skrócił się czas pokonywania ulic, na których został wdrożony. "Autobusy mogą dotrzymywać rozkładu jazdy. Poprawiła się znacząco przepustowość newralgicznych ulic" – powiedział. Z przeprowadzonych pomiarów wynika, że czas przejazdu autobusów skrócił się o blisko 20 proc., a samochodów o blisko 38 proc.

"Tym samym spadło zanieczyszczenie powietrza, wynikające z emisji spalin powstających podczas wolniejszego ruchu i ciągłego ruszania. (…) Zwiększyło się także bezpieczeństwo, gdyż przybyło 62 kamery na głównych ulicach i przystankach. (…) Dzięki systemowi kierowania sygnalizacją operatorzy w sytuacji kryzysowej mają możliwość utworzenia +korytarza+ dla przejeżdżających służb ratowniczych blokując wloty i udrożniając główną ulicę" – powiedział Kruczek.

Realizacja pierwszego etapu systemu kosztowała 11,7 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z funduszy UE, a resztę sfinansowało miasto.

Miejski Zarząd Dróg planuje już rozszerzanie systemu, zarówno obszarowo, jak i funkcjonalnie. Objąłby on m.in. zachodnią obwodnicę miasta, ulice wylotowe w kierunku Cieszyna, Szczyrku, Żywca, Krakowa i Oświęcimia, a także newralgiczną ulicę Piastowską. Kierowcy mieliby też dostęp do stale aktualizowanych informacji o natężeniu ruchu, czy wolnych miejscach parkingowych.

"Po rozszerzeniu systemu bylibyśmy w stanie odpowiednio kierować samochody przeciążone, by wyeliminować je z ruchu miejskiego, a także wyłapywać auta przejeżdżające na czerwonym świetle" – wyjaśnił dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.

Jak zaznaczył jednak, terminy realizacji kolejnych etapów zależały będą od możliwości finansowych miasta i pozyskiwania funduszy zewnętrznych. Ich koszt szacowany jest bowiem na ponad 50 mln zł. Podkreślił zarazem, że w magistracie panuje zgoda co do tego, że system należy rozwijać. (PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ITS
MZK Bielsko-Biała
  • Robert Krawczyk – 13.09.2018

    Białek. :-)

  • Michał Jeżyna – 13.09.2018

    Bielsko Białek? ;) a to ci ciekawostka

  • Krzychu Nowak – 13.09.2018

    Michał Gębala poprawiasz kogoś a sam piszesz z błędem ! Bielsko-Biała jak już.

  • Damian Kazimierczak – 14.09.2018

    ITS kosztem cen za bilety które są najdroższe bynajmniej w woj. Śląskim , nawet droższe niż parkomaty w centrum Bielska Białej. Bilet w autobusie aż 4 zł, hańba.

  • pixel – 14.09.2018

    Damian Kazimierczak: skoro bynajmniej, to nie są najdroższe. Ach ten obcy język polski.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....