TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Biedne Głowno czy drogie elektrobusy Ursusa? Przetarg anulowany
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.12.2018 15:00:15
fot. Ursus Bus, facebook.com

Gmina Głowno kolejny raz będzie musiała poszukać dostawcy dwóch małych elektrobusów. Urzędnicy dwa miesiące analizowali ofertę Ursusa. Nie zdecydowali się na dołożenie brakujących pieniędzy i 7 grudnia unieważnili przetarg. Do trzech razy sztuka?

Przypomnijmy, że była to druga próba zakupu przez Głowno elektrobusów. Pierwsza zakończyła się niepowodzeniem. Gmina nie otrzymała ani jednej oferty, co z resztą nie było zaskoczeniem. Urzędnicy chcieli mieć małe "elektryki" z ładowarkami u siebie w ciągu ok. 6 - 7 miesięcy od podpisania umowy. Nic więc dziwnego, że żadnego producenta to nie zainteresowało.

Nowy przetarg ogłoszono we wrześniu. W Głownie dalej byli zainteresowani elektrobusami klasy MIDI. Pojazdy musiały mieć nadwozia o długości 8,5 – 10,5 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,4 m. Każdy miał umożliwić podróż przynajmniej 64 pasażerom. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.

W zakresie napędu Głowno wymagało jednego lub dwóch silników trakcyjnych o mocy min. 120 kW. Pojazdy miały być wyposażone w magazyn energii, który będzie miał pojemność nie mniejszą niż 160 kWh. Mogły być to baterie litowo-jonowe, litowo-tytanowe, litowo-żelazowo-fosforowe lub superkondensatory. Ładowanie miało się odbywać poprzez złącze plug-in. Elektrobusy miały być także przygotowane do szybkiego ładowania o mocy 80 kW oraz wolnego o mocy 40 kW.

Na dostawę tak skompletowanych pojazdów urzędnicy dali tym razem rok od podpisania umowy. To dawało nadzieję, że tym razem uda się pozyskać choć jedną ofertę.

9 października minął termin na ich przedstawienie. Głowno na zakup 2 małych elektrobusów wraz z ładowarkami do nich przygotowało budżet w wysokości 3 739 687 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego pojazdu wraz z ładowarką przyjęto na poziomie niespełna 1 520 198 PLN netto. To mimo wszystko było bardzo mało.

Nic więc dziwnego, że jedyna propozycja, która złożono urzędnikom z Głowna przewyższała te szacunki. Przedstawił ją Ursus. Propozycja producenta z Lublina opiewała na 4 733 040 PLN brutto. To oznacza, że jednego elektrycznego City Smile'a CS10LFE w wersji dla Głowna wraz z ładowarką wyceniono na 1 924 000 PLN netto.

Gmina musiała decydować co dalej. Nie dało się ukryć, że budżet był zaniżony w stosunku do obecnych realiów rynkowych. Dokładać, nie dokładać? Odpowiedzi na to pytanie szukali w Głownie przez dwa miesiące. Kilka dni demu ostatecznie podjęto decyzję. Nie zwiększono budżetu i tym samym unieważniono przetarg.

Postępowanie w Głownie bardzo przypomina ostatni przetarg na dostawę elektrobusów z innego małego polskiego miasta. Mowa o Miechowie, gdzie również mieli problem z właściwym oszacowaniem cen. Może więc warto zmienić plany?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Głowno
UG
Ursus
elektrobus
  • Dawid Kajzer – 11.12.2018

    Zacznijmy od tego, że Głowno szacowało koszty w 2014 roku na wnioski o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach ŁOM (Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego). W ciągu tych 4 lat doszło do dużych zmian na rynku... A oferta Ursusa była o cały 1 milion złotych za droga jak na ten budżet. To sporo, ale nie każde 15-tysięczne miasto może sobie pozwolić na taką przyjemność. To nie jest Warszawka, że ściągają sobie podatki od ponad 1,5 miliona ludzi :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....