TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Białystok z kolejnymi hybrydami od Volvo?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.07.2019 16:00:46
fot. Kubul, phototrans.pl

Czy Białystok kupi kolejne autobusy hybrydowe od Volvo? Różnica między szacunkami miasta a propozycją szwedzkiego producenta jest symboliczna. A cena oczywiście bardzo przyzwoita.

Przypomnijmy, że białostocki magistrat w drugiej połowie czerwca ogłosił dwa przetargi na zakup maksymalnie 17 nowych autobusów. W pierwszym chodziło o dwie krótkie hybrydy, a w drugim o pojazdy z silnikami diesla Euro 6. Wszystkie mają trafić do Białegostoku najpóźniej do 10 marca 2020 r. i będą objęte przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Jeśli chodzi o spalinowo-elektryczne "dwunastki" to miasto celowało w konstrukcje z nadwozia o długości od 11,5 do 12,2 m, szerokości do 2,55 m, wysokość max. 3,3 m i niską podłogę na całej długości autobusu bez progów wewnątrz pojazdu. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Napęd spalinowy stanowić będzie silnik o minimalnej pojemności skokowej 4,5 l o mocy co najmniej 150 kW. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 100 kW. W autobusach nie może zabraknąć funkcji start-stop. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Istotne jest również to, aby silnik był wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej. Szczegółowo o białostockich wymaganiach wobec hybrydy pisaliśmy tutaj.

Dziś, 23 lipca upłynął termin składania ofert. Na dwie spalinowo-elektryczne solówki przygotowano 3 650 000 PLN brutto. A to oznacza, że Białystok przyjął koszt pozyskania jednej hybrydy na poziomie 1 483 739.84 PLN netto budżet. Nie najgorzej, ale powiedzmy, że też nie najlepiej.

Jedyna oferta, którą dzisiaj otworzył magistrat minimalnie przekracza przyjęty budżet. Przedstawiło ją Volvo, które dostawę dwóch 7900 hybrid wyceniło na 3 685 080 PLN brutto. A to daje 1 498 000 PLN netto za jeden autobus. Volvo zaoferowało trzyletnią gwarancję. Można więc powiedzieć, że cena przyzwoita i standardowa.

Pozostaje więc czekać na decyzję jaką podejmie miasto. Różnica jest bardzo mała, więc wydaje się nam, że oferta Volvo zostanie zaakceptowana.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Białystok
UM
BKM Białystok
Volvo
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....