TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Białystok wybiera kolejny raz hybrydy Volvo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.08.2019 16:00:28
fot. Kubul, phototrans.pl

Białystok kupi kolejne autobusy hybrydowe od Volvo. Miasto dorzuciło brakującą sumę do bardzo atrakcyjnej oferty producenta. Dziś, 30 sierpnia została ona oficjalnie zaakceptowana.

Przypomnijmy, że białostocki magistrat w drugiej połowie czerwca ogłosił dwa przetargi na zakup maksymalnie 17 nowych autobusów. W pierwszym chodziło o dwie krótkie hybrydy, a w drugim o pojazdy z silnikami diesla Euro 6. Wszystkie mają trafić do Białegostoku najpóźniej do 10 marca 2020 r. i będą objęte przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Jeśli chodzi o spalinowo-elektryczne "dwunastki" to miasto celowało w konstrukcje z nadwozia o długości od 11,5 do 12,2 m, szerokości do 2,55 m, wysokość max. 3,3 m i niską podłogę na całej długości autobusu bez progów wewnątrz pojazdu. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Napęd spalinowy stanowić będzie silnik o minimalnej pojemności skokowej 4,5 l o mocy co najmniej 150 kW. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 100 kW. W autobusach nie może zabraknąć funkcji start-stop. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Istotne jest również to, aby silnik był wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej. Szczegółowo o białostockich wymaganiach wobec hybrydy pisaliśmy tutaj.

23 lipca upłynął termin składania ofert. Na dwie spalinowo-elektryczne solówki przygotowano 3 650 000 PLN brutto. A to oznacza, że Białystok przyjął koszt pozyskania jednej hybrydy na poziomie 1 483 739,84 PLN netto budżet. Nie najgorzej.

Jedyna oferta, którą miesiąc temu otworzył magistrat minimalnie przekraczała przyjęty budżet. Przedstawiło ją Volvo, które dostawę dwóch 7900 hybrid wyceniło na 3 685 080 PLN brutto. A to daje 1 498 000 PLN netto za jeden autobus. Volvo zaoferowało trzyletnią gwarancję. Można więc powiedzieć, że cena przyzwoita i standardowa.

Miesiąc miasto się zastanawiało co zrobić, chociaż można było przypuszczać, że przy tak małej różnicy rozstrzygnięcie to formalność. I tak też się stało. Dziś magistrat przystał na propozycję Volvo. A to oznacza, że po Białymstoku będzie w przyszłym roku jeździło łącznie sześć spalinowo-elektrycznych autobusów typu 7900.

W trakcie analizy są natomiast oferty, które stolica Podlasia otrzymała w przetargu na dostawę przynajmniej 10 autobusów z silnikami diesla Euro 6. O ten kontrakt walczy bardzo ciekawy tercet producentów. Najtańsza- dosyć sensacyjnie- jest Scania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Białystok
UM
BKM Białystok
Volvo
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....