TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Białystok: Przetarg na dostawę 70 nowych autobusów
Michał Aleksiejuk - Opublikowano: 09.12.2010 08:38:06 36 komentarzy
Białystok: Przetarg na dostawę 70 nowych autobusów

Kilka dni temu Urząd Miejski w Białymstoku ogłosił przetarg na dostawę 70 fabrycznie nowych całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich. Wśród nich 40 mają to być pojazdy jednoczłonowe o długości 11,5 –12,1m, natomiast pozostałe 30 to pojazdy przegubowe o długości 17,5 –18,1m. Autobusy będą wyposażone w m.in. klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, duże przesuwne okna, a także silniki spełniające normę emisji spalin EEV. Wyposażeniem dodatkowym będzie system zapowiedzi głosowej przystanków i GPS. Ponadto oprócz standardowych wyświetlaczy w autobusach pojawią się dodatkowe ekrany informujące pasażerów o kolejnych przystankach. Większość ww. wyposażenia zostało zawarte w przetargu dzięki stowarzyszeniu Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Białymstoku. To właśnie dzięki nim po raz pierwszy Urząd Miejski skusił się na klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Podczas planowania wcześniejszych przetargów natarczywie twierdzono, że pojazdy z klimatyzacją zużywają o wiele więcej paliwa, a spółek nie będzie stać na utrzymanie takich autobusów. W końcu pasażerowie będą mogli komfortowo podróżować latem nawet przy ekstremalnych temperaturach. Do tej pory wewnątrz pojazdów panowała temperatura dochodząca nawet do 40oC. Osoby starsze i z problemami układu oddechowego często traciły przytomność.

Przetarg jest napisany bardzo ogólnie. Nie ma w nim żadnej informacji m.in. o pojemności i rodzaju silników. Dostawa 70 autobusów będzie podzielona na 2 transze. Pierwsza –35 pojazdów, ma być dostarczona późnym latem 2011r. Natomiast kolejna –również 35 pojazdów, do Białegostoku dotrze na początku 2012 roku. Cała inwestycja ma kosztować ok. 70 mln zł. Zakup współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego Miasta Białegostoku –Etap III”. Oferty można składać do 14 stycznia 2011 roku do godz. 11:30. Pół godziny później w budynku Zarządu Białostockiej Komunikacji Miejskiej przy ul. Składowej 11 odbędzie się otwarcie ofert.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Białystok
przetarg
  • – 09.12.2010

    Byle nie Merce dla biednych - złomecta.

  • Skat – 09.12.2010

    Wszyscy tak narzekają na Merce. Zastanawiam się nad zasadnością tych pretensji. Wiadomo, że są to modele produkowane na rynek wschodni, ale.....wg. mnie nazwa Mercedes do czegoś zobowiazuje. Najlepiej zapytać ludzi, którzy użytkują te autobusy, wg mnie oni są najlardziej obiektywni w ocenie. Niech wygra "lepszy". Wydaje mi się, że to wszystko to raczej kwestia gustu.

  • sphinx – 09.12.2010

    Przetarg nie jest napisany ogólnie, pojemność i położenie silnika są punktowane jako jedne z kryteriów wyboru - najwyżej cenione będą leżące silniki o pojemności powyżej 11l i dużych momentach obrotowych (ponad 1100/1500Nm dla solówek/przegubowych). W dziedzinie komfortu, oprócz klimatyzacji w SIWZ znalazł się zapis o fotelach wyposażonych w piankę/gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Koniec z dechami Solarisa! Pełną treść SIWZ można znaleźć tutaj: http://bip.bialystok.pl/?event=informacja&id=31465

  • Piotr_B – 09.12.2010

    Prezes KPK niezbyt ceni conecta. Dwuletnie auta sypią się.

  • michal – 09.12.2010

    irytuje mnie to, że nie ma żadnego artykułu o przetargu na 80 autobusów dla lublina, a to przecież nie byle co!!!

  • Skowron – 09.12.2010

    I tak ile wysłałem expressów na ten art :) jeden całkiem całkiem opracowany :) Odnośnie przetargu to ja bym stawiał na MANa, bo obecne Lwy które śmigają po Bstoku są w świetnej formie. Solaris jest spalony niestety. Obecna dostawa okazała się bublem. Wypadające drążki stabilizatora to zmora spółek. Jak ktoś nie wierzy, to zapraszamy do warsztatu DAFa :) tam zawsze stoi jakiś sprzęt.

  • sphinx – 09.12.2010

    MANy też mają średnią opinię bo o ile trzymają się świetnie, a jazda jest bardzo komfortowa, o tyle spalanie jest trochę wyższe niż zakładano. Do tego o ile się orientuję MAN nie ma przesuwnych okien co jest jednym z warunków przetargu. Osobiście (o ile nie przegną z ceną) stawiam na Citaro. Conecto nie bo ma silnik pionowy i jak już wspomniano jest u nas spalony.

  • maniak – 09.12.2010

    MAN ma przesówne przykład ostatnie auta dla Warszawy

  • kajtek z kieleckiego zoo – 09.12.2010

    najlepsze autobusy pod względem jakościowym to bez wątpienia MANY. Ale uczciwie trzeba przyznać, że przy Solarisach mechanicy za wiele roboty nie mają. Przynajmniej w Rzeszowie

  • sphinx – 09.12.2010

    W Rzeszowie może nie, w Białymstoku (o czym wspomniał Skowron) wręcz przeciwnie...

  • koleś dafa – 09.12.2010

    Sphinx, Skowron - to są pomówienia, żaden drążek nie wypadł... Czy ja się kiedyś doczekam uczciwyc komentarzy od konkurentów Solarek?

  • rodeo – 09.12.2010

    A ZTM Lublin ogłosił na 80 sztuk i jakoś nikt o tym nie napisał.

  • sphinx – 10.12.2010

    Nie wypadł, został wyjęty przez serwisantów Solarisa i przez kilka tygodni, dopóki nie uporano się z wadą konstrukcyjną, białostockie solarki jeździły bez drążków... Do tego fatalna jakość wykonania (krzywo spasowane i luźne plastiki, widać że tłukli byle szybko i tanio, niekoniecznie dobrze) i masz przyczyny faktycznego wyrzucenia Solarisa z tego przetargu. A SIWZ pisałem nie ja tylko UM oraz przewoźnicy, a oni chyba lepiej wiedzą niż Ty i ja co i w czym się psuje. O ile nie przegną z ceną Citaro powinno wygrać bez większych problemów, tylko MAN (schodząc z ceną na tyle aby odrobić punkty za małe silniki) mógłby mu zagrozić. @rodeo, już o tym wspomniał 'michał', nie trolluj.

  • – 10.12.2010

    wygra solbus

  • ja – 10.12.2010

    wygra solbus, zobaczycie!!!!

  • znów mercedes – 10.12.2010

    po co ten przetarg - na 100% wygra mercedes- kto umie czytać siwz ten od razu zauważy że mercedes wygrywa w cuglach i to po wysokiej cenie...ktoś musi mieć interes.....

  • Kononowicz – 10.12.2010

    wygra MAZ !!

  • Piotr_B – 10.12.2010

    Maz nie wygra, bo w środkowych drzwiach ma być miejsce na wózek, a nie silnik. Moim faworytem jest MAN lub Citaro.

  • sphinx – 11.12.2010

    Solbus ma małe silniki w układzie wieżowym i raczej nie sprzedał 60 niskopodłogowych autobusów miejskich w UE. Podobnie MAZ. Wielkiej dwójce na 'M' nie powinien nikt zagrozić.

  • o! – 11.12.2010

    może Volvo 7700. Wszak ostatnio słyszało się ze Białystok kocha Volvo. a przynajmniej pks

  • gość – 11.12.2010

    @znów mercedes - masz rację jak ktoś umie czytać to widać że na punktacji mercedes ma przewagę nad innymi ok 10 -11 pkt. na cenę to się przekłada jakieś 100 tys. mniej na autobusie. nikt tak z ceny nie zejdzie. Więc masz rację przetarg to fikcja i powinien się ktoś tymi urzędnikami zająć.

  • Majkel – 11.12.2010

    Każdy przetarg jest pod jakiegoś producenta napisany. Obecny pod Mercedesa, poprzedni pod Solarisa. Moc wymaganych silników jest idealnie dopasowana pod standardowe silniki Citaro. Ponadto w przetargu punktuje się silniki leżące i dopuszcza jeden stopień w ostatnich drzwiach. MAN z silnikiem leżącym nie ma żadnych stopni przy drzwiach. Do tego spalanie. Citara G bez klimatyzacji palą ok. 48 litrów, natomiast Lion'sy G powyżej 52. Doliczyć do tego klimę i MAN raczej nie zmieści się w limicie 55 litrów.

  • sphinx – 11.12.2010

    Volvo nie bo ma małe silniki, poza tym PKS to jednak trochę inna bajka... Przetarg jest napisany pod to, co się najlepiej sprawuje, Solaris dał plamę i nieprędko coś sprzeda w Białymstoku, zdecydowana większość taboru to MANy i Mercedesy, i nie ma co się dziwić takim warunkom w przetargu.

  • dobry – 11.12.2010

    Ile litrów spala silnik DAF solarisa?

  • czytelnik – 12.12.2010

    @dobry: ok 25-30 l spala a solbus do 22 l.

  • he he – 12.12.2010

    chyba solówka i to na wolnych obrotach ;-)

  • x – 12.12.2010

    SU12 z silnikiem DAF tym podstawowym (ok. 245 koni chyba) spala powyżej 35 l/100 km, SU18 (z DAFem ok. 299 koni) spala powyżej 40 l/100 km. Co do narzekania na MB - Jelcz M181MB (300 koni) spala także ponad 40 litrów, Jelcz 120M (w automacie, SWT Mielec 220 koni) 33-35 litrów. Widziałem wydruki. Przepraszam za nieprecyzyjność w modelach silników, ale nie mam czasu sprawdzać, a wszyscy wiedzą o co chodzi. Spalanie wiadomo - zależy od warunków drogowych, regulacji skrzyni biegów, obciążenia pojazdu, jednak proszę nie pisać głupot - nie spala w rzeczywistości SU12 25 litrów:]

  • – 13.12.2010

    sphinx-a to chyba musiał w dzieciństwie solaris przejechać!!

  • Kuba – 13.12.2010

    Solbus SM12 spalał na testach w Łomży 30 l/100km, w tym agregat Webasto ok. 2 l/100km. SM18 w Katowicach pali ok. 44 l/100km.

  • dobry – 13.12.2010

    Cieszę się, że udało mi się wywołać dyskusję na temat spalania silników w autobusach :) do Majkela: czy podane przez Ciebie dane o spalaniu Citaro G i Lion's City G dotyczą silników o mocy 300-310 KM czy tych mocniejszych 355-360 KM?

  • Majkel – 13.12.2010

    @dobry: tych jeszcze słabszych 250km

  • Majkel – 14.12.2010

    Niech kolega powyżej nie podszywa się pode mnie. Spalania dotyczą silników MB 299KM, Lion's City G 310KM.

  • Inexd – 15.12.2010

    Solbus splajtował. Jak coś to już SOR.

  • dobry – 15.12.2010

    @Majkel: Dzięki

  • – 15.12.2010

    @Inex: Solbus nie splajtował.

  • maniek – 05.02.2011

    Ja nie byłbym taki pewien z tą wygraną Mercedesa. Ostatni przetarg też rzekomo był ustawiony pod Mercedesa.. I CO? Górą był Solaris. ;-D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....