TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Białystok kupi 48 "unijnych" autobusów
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 20.05.2009 18:33:34 8 komentarzy
Białystok kupi 48 "unijnych" autobusów

W ostatnich dniach kwietnia br. Miasto Białystok ogłosiło przetarg na dostawę 48 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich. Zakup autobusów będzie możliwy w ramach projektu: „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku –Etap II”współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.

Jest to kolejny przetarg na dostawę tak dużej ilości autobusów dla przewoźników miejskich z Białegostoku. W ramach poprzedniego przetargu rozstrzygniętego w 2006 roku udało się zakupić łącznie 43 sztuki fabrycznie nowych autobusów, które w dwuletnim kontrakcie dostarczył koncern MAN. Autobusy zostały rozdzielone pomiędzy trzech przewoźników:
- KZK otrzymało 9 szt. modelu NL273 (z tego 6 szt. w 2006 r. i 3 szt. w 2007 r.)
- KPK otrzymało 5 szt. modelu NG 313 (wszystkie w 2006 r.) oraz 12 szt. modelu NL 273 (z tego 6 szt. w 2006 r. i 6 szt. w 2007 r.)
- KPKM otrzymało 6 szt. modelu NG313 (wszystkie w 6 szt. 2006) oraz 11 szt. modelu NL273 (z tego 7 szt. 2006 r. i 4 szt. w 2007 r.)
Tegoroczny przetarg również określa dostawę dwóch typów autobusów. Połowa z nich ma być 12-metrowa, a druga połowa - 18-metrowa. Wszystkie pojazdy mają być wyposażone w silniki spełniające normę Euro 5. Udogodnieniem dla kierowców będzie klimatyzator. Pasażerom pozostaje naturalna wentylacja za pomocą przesuwnych okien i szyberdachów. Przestrzeń pasażerska ma być monitorowana z trzech kamer w autobusie solo i czterech kamer w autobusie mega. Dostawa autobusów ma zostać zrealizowana do 150 dni od daty podpisania umowy. Głównymi kryteriami wyboru oferty będą:
cena –60%,
ocena techniczna –20%
oraz warunki gwarancji i serwisu –20%.
W specyfikacji przetargowej wynika, że promowany będzie duży silnik o pojemności powyżej 10 dm3 –można za to otrzymać więcej o 20 punktów. Dodatkowe \'bonusy\' czekają na producentów, którzy umiejscowią punkty obsługowe (zbiorniki wyrównawcze płynów eksploatacyjnych oraz filtry paliwowe i olejowe) w jednym miejscu w wydzielonej od silnika komorze z dostępem od zewnątrz autobusu (15 punktów). Dodajmy, że taki zapis jest dość oryginalny na polskim rynku, ale identyczny wymóg ogłosił w zeszłym roku także ZKM Gdańsk. Kolejne 15 punktów przewagi można uzyskać za zaoferowanie niezależnego zawieszenia wyposażonego w dodatkowy stabilizator. To oznacza konieczność zastosowania w autobusach zawieszenie produkcji ZF typ RL 75EC. Konkurencja –czyli tańsza, niezależna oś produkcji Voith –nie posiada dodatkowego stabilizatora.
Tak w wielkim skrócie wygląda specyfikacja przetargowa. Oczywiście już pojawiły się zarzuty, że przetarg jest stronniczy i \'karty zostały rozdane jeszcze przed otwarciem ofert\'. Poczekajmy. Przynajmniej trzy firmy kwalifikują się do tego przetargu. Jeżeli chodzi o silniki dużej pojemności to w grę wchodzi: MAN, Solaris (z silnikiem MAN-a) i Mercedes. Każda z tych firm ma także homologację na autobusy z niezależnym zawieszeniem wyposażonym w dodatkowy stabilizator. Co do jednego punktu serwisowego to Solaris udowodnił w Gdańsku, że jest w stanie to zrobić, nie stosując tego rozwiązania seryjnie. Oczywiście te wszystkie wymogi podniosą znacznie ceną autobusu, ale skoro miasto - czytaj Unię Europejską - stać na takie wydatek... 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Białystok
Unia Europejska
KZK
KPK
KPKM
MAN
  • ciekawski – 21.05.2009

    słuszna uwag- szkoda że nie dano szans na większą konkurencję dostawcom ...a niektórych wrecz wykluczono nie tylko poprzez "odpowiednią" punktację, ale i wręcz w specyfikajcji autobusów.....ale cóż...widać ktoś miał w tym swój interes żeby wygrał mercedes......

  • dobry – 21.05.2009

    Ponoć solaris nie produkuje już autobusów z silnikiem MANa

  • tantus – 24.05.2009

    Faktycznie, Solaris ZTCW nie stosuje obecnie silników MAN, a jedynie DAF i Cummins. DAF ma pojemność 9,3 dm3, a Cummins 6,7 dm3 lub 8,9 dm3. Wygląda więc na to, że Solaris został wyrugowany z przetargu...

  • Świerszcz – 25.05.2009

    Kiedy, wreszcie, ktoś się otrząśnie i przestaniemy wspierać Mercedesa, jakos nie słyszałem żeby wdobie kryzysu niemieckie miasta kupowały Solarisa. Czas zacząć zwalniać ludzi ze stanowisk za taką pilitykę

  • x – 25.05.2009

    1. No i znów muszę to napisać: jak Jelcz był eliminowany z przetargów na rzecz innych, zagranicznych producentów, to nikt nie płakał. 2. Specyfikacja jest po to, aby wyeliminować autobusy, które uważa się, że posiadają cechy złe lub, które nie odpowiadają zamawiającemu, a Solarisie to akurat nie jest problem. 3. Więc o co chodzi?

  • dobry – 25.05.2009

    Solaris bierze także silniki od Iveco. A jelcz był eliminowany nie tylko na rzecz zagranicznych producentów, ale także na rzecz solarisa. Teraz komuś zależy żeby zepsuć opinię solarisowi, o czym świadczy choćby nagonka na solarisa po tym jak spłonęło SU15 należące do MZA w Warszawie

  • tantus – 26.05.2009

    Faktem jest, że Białystok od dłuższego czasu skrzętnie omija Solarisa...

  • darek – 07.07.2009

    To bardzo dobrze, większa zaleta była by gdy się zakupi równierz trójczłonowe czyli dwuprzegubowe autobusy dla Białegostoku dla najbardziej zatłoczonych linii autobusowych jak nr 3, 5 i 21 i nie tylko. Dwu przegubowce powinny istnieć równierz w całej Polsce by więcej pasażerów mogło by się zmieścić, jeszcze w Białymstoku powinno się wprowadzić system trolejbusowy żeby zmniejszono tłoki pasażerskie, bo już się rozrasta i dla tego warto pomyśleć że jest odpowiednim środkiem lokomocji. Czytałem w gazecie współczesnej że trolejbusy są odpowiednim środkiem lokocji i podaję wam link do tej strony http://forum.wspolczesna.pl/Trolejbusy-w-Bialymstoku-t13913.html .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....