TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Białystok i kolejne hybrydy od Volvo. Dwie już są
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2018 18:00:29
Białystok z umową na kolejne hybrydy. Dwie już są

26 września Białystok podpisał kolejną umowę na dostawę dwóch nowych, niskopodłogowych autobusów o napędzie hybrydowym z Volvo. Pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce we Wrocławiu.

Dwa nowe, hybrydowe autobusy komunikacji miejskiej pojawią się na ulicach Białegostoku w maju 2019 roku. Dziś (26 września) została podpisana umowa na dostawę tych pojazdów. Dzięki pozyskaniu dotacji unijnych nowych autobusów będzie w Białymstoku więcej.

Miasto zapłaci za nowe nabytki 3 mln 626 tys. zł. Więcej o tym kontrakcie można przeczytać TUTAJ

-"To kolejny etap naszych inwestycji w miejski tabor, których celem jest poprawa jakości życia mieszkańców, a także wymiana najstarszych i najbardziej wyeksploatowanych autobusów na nowe, niskoemisyjne – powiedział zastępca prezydenta, Zbigniew Nikitorowicz. – Mam nadzieję, że prowadzone przez miasto zakupy zachęcą białostoczan do korzystania z transportu zbiorowego zamiast własnych samochodów.

Cztery hybrydy Volvo

W ostatnich dniach do Białegostoku przyjechały już dwa autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid, które zostały kupione przez miasto dzięki kolejnemu projektowi unijnemu "Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej". We wtorek (25 września) rozpoczął się odbiór techniczny pojazdów. Na ulice Białegostoku wyjadą w październiku. O tym zakupie pisaliśmy TUTAJ

Białystok kupuje te autobusy w ramach unijnego projektu "Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Białymstoku". Miasto – w ramach tego samego projektu – ocenia obecnie oferty, które wpłynęły do przetargu na dostawę osiemnastu nowoczesnych autobusów niskoemisyjnych i niskopodłogowych. Będzie to dziesięć pojazdów przegubowych 18-metrowych i osiem 12-metrowych. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi po dokładnej analizie dokumentacji ofertowej. Autobusy zostaną dostarczone do Białegostoku w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. O tym przetargu piszemy TUTAJ

Unia wspiera

Wszystkie te oraz zaplanowane na najbliższe lata zakupy zostaną dokonane dzięki czterem projektom dotyczącym transportu miejskiego. Tabor będzie współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego.

Dzięki temu na ulice Białegostoku do roku 2021 wyjadą w sumie co najmniej 72 nowe, najnowocześniejsze autobusy. Przybliżony łączny koszt to ok. 110 mln zł netto.

Białostockie hybrydy

Autobusy hybrydowe Volvo dla Białegostoku wyposażone są w silnik elektryczny i silnik diesla o małej pojemności oraz baterie, które ładowane są podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego (autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania). Mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30 do 40% mniej paliwa i emitują od 40 do 50% mniej spalin w porównaniu z autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
hybryda
Białystok
Volvo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....