TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bezpieczniej w MPK Lublin
MPK LUBLIN/INFOBUS - Opublikowano: 02.12.2010 18:02:11 31 komentarzy
Bezpieczniej w MPK Lublin

W trosce o bezpieczeństwo pasażerów Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie wyposażyło w automatyczne systemy gaśnicze część swoich pojazdów. Na razie to osiem sztuk Solarisów Urbino 12 kupionych w 2008 roku. Zakup urządzeń gaśniczych był możliwy dzięki środkom pochodzącym z funduszu prewencyjnego PZU S. A. W sumie to przeszło 54 tys. zł, które ubezpieczyciel przekazał MPK Lublin na cele służące poprawie bezpieczeństwa. Chcemy by w podobne automatyczne urządzenia gaśnicze były wyposażone wszystkie nasze autobusy. Dążyć będziemy do tego, by był to standard. Autobusy będziemy wyposażać w te urządzenia sukcesywnie w zależności od finansów –mówi Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin.

Powodem działania są doświadczenia innych przewoźników w Polsce, gdzie w ostatnim czasie dość często dochodziło do pożarów autobusów komunikacji miejskiej. Na szczęście nie mieliśmy w Lublinie pożarów autobusów miejskich, ale chcemy dmuchać na zimne. Stąd te działania. Chcemy uniknąć takich sytuacji, jakie zdarzały się w innych miastach –mówi nam Weronika Opasiak. W Lublinie zastosowaliśmy bardzo skuteczne automatyczne systemy gaśnicze, których działanie polega na wykryciu ognia w początkowej fazie pożaru. Cały proces odbywa się bez najmniejszego udziału kierowcy, który w tym czasie może zająć się przeprowadzeniem ewakuacji pasażerów. W takim przypadku nie występuje praktycznie żadne ryzyko powstania obrażeń wśród podróżnych. Nie bez znaczenia jest również fakt zminimalizowania strat materialnych dzięki szybkiemu wykryciu i ugaszeniu pożaru zanim rozprzestrzeni się on na cały pojazd.

Osiem Solarisów Urbino 12 to nie jedyne autobusy MPK Lublin wyposażone w automatyczne systemy gaśnicze. Podobne urządzenia mają wszystkie nowe Mercedesy Conecto kupione w roku 2009.

Przypomnijmy, że PZU S. A. nie pierwszy raz pomaga lubelskiemu przewoźnikowi. W latach ubiegłych sfinansowało monitoring w kilkunastu naszych pojazdach oraz na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Grygowej i w halach naprawczych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Lublin
Mercedes
Solaris
pożar
  • Cezar – 02.12.2010

    Czyżby Merc przewidział że jego autobusy też mogą się zapalić ?? Szok, przecież to tylko Solarki płoną.

  • Lubelak – 03.12.2010

    Nie, to MPK zażyczyło sonie takich systemów w wozach.

  • strażak – 03.12.2010

    a solarki tak czy ineczaj - palą się jak papier...

  • mariano ze slonecznej italii – 04.12.2010

    Nie tylko Solarisy ploną, bo takie przypadki mialy także miejsce w autobusach MAN i Jelcz. Istotne jest to, ze wszystkie te autobusy mialy wlaśnie zamontowane silniki firmy MAN. A te Mercedesy Connecto to wielka pomylka - dziadostwo jakiego malo, w dodatku produkowane w Turcji. Ciągle się psuje choć jezdzi na lubelskich ulicach bardzo krótko.Wszystko skrzypi, farba odchodzi od poręczy, woda dostaje się pod podlogę. Ponadto toczy się postępowanie ws. ustawiania przetargów przez MPK Lublin, gdyż w warunkach w/w przetargu zawarty jest przepis, ze drzwi muszą mieć szerokość 1250 mm a takie drzwi produkuje JEDYNIE Mercedes.

  • mariano ze slonecznej italii – 04.12.2010

    Nie tylko Solarisy się palą, bo takie zjawisko wystąpilo także w autobusach MAN i Jelcz. Ponadto, Solarisy są o niebo lepsze od kupionych w byc może ustawionym przetargu Mercedesów Connecto(made in Turkey), które ciągle się psują i po krótkim okresie jezdzenia po ulicach Lublina wyglądają jakby mialy już ze 2 lata.

  • – 05.12.2010

    @cezar i strazak: widac po waszych wypowiedziach ze z autobusami macie tyle wspólnego co społemowska ekspedientka z NASA!!

  • – 05.12.2010

    @cezar i strazak: widac po waszych wypowiedziach ze z autobusami macie tyle wspólnego co społemowska ekspedientka z NASA!!

  • – 05.12.2010

    @cezar i strazak: widac po waszych wypowiedziach ze z autobusami macie tyle wspólnego co społemowska ekspedientka z NASA!!

  • Gość1 – 05.12.2010

    Gdyby się dbało o autobusy to by się nie zapaliły się nie tylko solarisy się palą także inne autobusy także....

  • – 05.12.2010

    @cezar Za to ty masz tyle wspólnego z autobusami co twój mózg z konstrukcją cepa

  • Kuba – 06.12.2010

    nie "toczy się postępowanie", tylko Solaris złożył protest. Zresztą niezgodny z prawdą, bo Solbus ma 1260mm w świetle drzwi, więc Mercedes nie jest "jedynym" producentem. Poza tym nie był to wymóg, tylko parametr punktowany...

  • do Kuby – 06.12.2010

    Solbus zbankrutowal szefie jakbyś jeszcze nie ogarnąl.

  • Cezar – 06.12.2010

    Ciekawe co za NN obraża innych (wielka szkoda że nie podał nick'u), jednocześnie wysyłając posta trzy razy z rzędu... Fakt, nie mam wiele wspólnego z autobusami - poza korzystaniem z nich kilka razy dziennie. Ponadto potrafię czytać i łączyć fakty, a ponadto wyciągam wnioski - czego nie potrafi jakiś "jegomość" który w swej fachowości nie raczył się nawet podpisać pod swoją wypowiedzią która z tekstem powyżej miała tyle wspólnego że nawet cep miałby więcej. A może wstydzi się swego nick'u ???

  • Kuba – 07.12.2010

    @do Kuby: "zbankrutować" nie widnieje w prawie upadłościowym i naprawczym. Możemy mówić o upadłości likwidacyjnej lub układowej. Solbus jest w układowej. Zatem produkuje autobusy z drzwiami o szerokości czynnej 1260mm.

  • – 07.12.2010

    @ Cezar: obraziłem cie?? ojej.. nie zachowuj się jak księżniczka na ziarnku grochu!! Nie myśl sobie ze ostatnia wypowiedzią uratowałeś jakoś swoją sytuacje... niestety brak ci wiedzy na tematy autobusów i jak sam napisałeś owa wiedza kończy się na poziomie pasażera. Przypominam ze nie tylko płoną solarisy. Płoną autobusy wszystkich marek; oczywiście tego nie wiesz bo prawdopodobnie ograniczasz się tylko do polskiej prasy i polskich portali intern. A nicku nie wpisuje bo niema tutaj takiego obowiązku.

  • skończmy ten idiotyczny wątek – 08.12.2010

    chcąc zakończyć ten temat które autobusy sie palą a które nie macie tu linka z relacją z zapalenia się autobusu NEOPLAN w Warszawie. Palą się wszystkie autobusy czy MANy czy Neoplany czy Solarisy i Jelcze. Z tego powodu nie można dyskwalifikować wyłącznie polskich autobusów. Jeżeli ktoś nie chce zakupu przez polskie miasta nowych solarisów "bo one się palą" to apeluję do tych osób, zeby byly konsekwentne i wypowiadaly się negatywnie o zakupie JAKICHKOLWIEK AUTOBUSÓW bo jak napisalem wczesniej praktycznie każda marka autobusów miala problem z pożarami. Zamontowanie systemów gaśniczych przez solarisa dobrze o nim świadczy, bo dziala prewencyjnie w trosce o pasażerów i MPK

  • skończmy ten idiotyczny wątek – 08.12.2010

    http://www.tvnwarszawa.pl/archiwum/-1,1597624,0,,znow_sie_zapalil_tym_razem_neoplan,wiadomosc.html

  • – 08.12.2010

    wątpie żeby pan "cezar" to zrozumiał...

  • Cezar – 08.12.2010

    Prostaczku NN - nie zauważyłeś sarkazmu w mojej wypowiedzi ??? Wiem nie od dziś że płoną nie tylko Solarisy, ale również inne marki - to że zapłony Solarek są tak głośne to zasługa prasy (pseudodziennikarzy) i ćwoków którzy poza Mercedesem nie widzą nic innego, a każde potknięcie rodzimego producenta to szczyt radości. Zapłony Solarisa nie były bardziej częste niż konkurencji i wynikają często z fatalnej obsługi w warsztatach (zaniedbania). Bardzo lubię tę markę i cieszę się z każdego jej zwycięstwa przetargowego nad Mercedesem, czego ty (NN) nie zrozumiesz bo czytać między wierszami nie potrafisz. Księżniczkę to sobie daruj bezmózgowcu. Pozdro dla wszystkich zwolenników polskiej wytwórczości autobusowej -Solaris, Autosan, Volvo, MAN, Scania(wyliczyłem je dla ciebie panienko NN).

  • mariano ze slonecznej italii – 08.12.2010

    Polskiej wytwórczości Volvo, MAN, Scania? Swoim postem pokazujesz ze dalej nie wiesz o co chodzi. Volvo, Man i Scania to zagraniczni producenci autobusów, którzy otworzyli swoje fabryki w Polsce ze względu na niższe koszty produkcji. Przedsiebiorstwa te nie mają swoich centrali w Polsce i w każdej chwili kiedy firmy te uznają, ze produkcja autobusów w Polsce się im nie oplaca, zamkną swoje fabryki i otworzą je w innych krajach, gdzie koszty pracy są tańsze. Na tym skończy się "polska wytwórczość autobusowa firm takich jak volvo, man czy scania". Ja osobiście wspieram i polecam wspierać rdzennie polskie firmy, czyli te, których centrale są zlokalizowane w Polsce i dobrze jest jeżeli kapitał takiej firmy jest pochodzenia polskiego. Do takich przedsiębiorstw zaliczają się Solaris, Autosan, do niedawna Jelcz i Solbus. Wprawdzie i tak wszystkie "polskie" autobusy skladane są w przeważającej większości z zagranicznych części, jednak od czegoś trzeba zacząć. Być moze za 10 lat Solaris zacznie produkować własne silniki i inne podzespoły do produkcji autobusów. Na to szczerze licze.

  • Cezar – 08.12.2010

    Za to Ty wiesz wszystko - zwróć uwagę że te trzy "fabryczki" zatrudniają setki pracowników (jeśli nie tysiące - przez podwykonawców) POLSKICH PRACOWNIKÓW którzy płacą legalne podatki, z których później tworzy się po części budżet miast dokonujących zakupy autobusów. I to dlatego MĄDRALO zaliczyłem te firmy do polskiej wytwórczości bo dają zarobek Polakom - a że zarząd część podatków odprowadza do centrali za granicą ?? to już mnie nie interesuje - ZAWSZE TO LEPIEJ DLA NAS (OBYWATELI) ŻE ZARABIAJĄ POLACY A NIE FIRMY TYPU mercedes, sor itd które w naszym kraju zostawiają znikomy procent swojego zarobku. Zastanów sie nad swoimi słowami cwaniaku chyba że "mózg" wypaliły już promienie "słonecznej italii".

  • – 08.12.2010

    popatrz cezarku!! wystarczyło dac ci jeden link!! i od razu zmieniłes zdanie!! ksiezniczki nie musze szukac bo ty nią jestes to potęgi N!!

  • Cezar – 08.12.2010

    Wiem, debil jestem. No ale tacy jak ja chyba też sa potrzebni.

  • mariano ze slonecznej italii – 08.12.2010

    firmy mające swoje siedziby za granicą wlasnie tam transferują swoje zyski. Jedyną korzyścią z istnienia fabryk zagranicznych przedsiębiorstw jest fakt, ze dają ludziom pracę. Jestem po ekonomii i radzilbym ci ze mną nie dyskutować z takiej pozycji. Tak więc zaliczenie scanii, Man czy Volvo do polskiej wytwórczości autobusowej TO IDIOTYZM TEGO ROKU NA INFOBUS.PL Nie obrażaj mnie następnym razem, bo ani nie jestem cwaniakiem, ani mózgu nic mi nie wypaliło. Raczej zastanawiałbym się nad tobą, bo sprawiasz wrażenie idioty

  • Cezar – 09.12.2010

    taki z ciebie matole ekonomista jak z koziej dupy tromba. Chciałoby sie ukończyć uczelnię, tak ?? Ale po poziomie inteligencji płynącej z "postów" wnioskuję, że na chęciach sie skończyło. Żadne argumenty nie trafią i tak do ciebie frajerze i NN. Szczytem kretynizmu jest podpisywać się moim nick'em ...

  • Kuba – 09.12.2010

    @ mariano ze słonecznej italii: "do niedawna jeszcze Solbus". Hm, Solbus pensje wypłaca, więc chyba należy go wymieniać w jednym rzędzie z Autosanem i... Ups, właścicielem Solarisa jest cypryjski fundusz...

  • – 09.12.2010

    coś mi tu śmierdzi PiSem. Miłość bliźniego aż tryska - bezimienna "księżniczka", "ekonomista" mariano i "debil" Cezar. Litości Drogie Panie.

  • – 09.12.2010

    czyli towarzystwo wzajemnej adoracji z Cezarem na czele

  • – 09.12.2010

    świrów cała czeladka ... Ale to Polska właśnie.

  • – 09.12.2010

    ten Cezar to chyba z lasu pochodzi bo kultury niema za grosz a i wiedzy mu brakuje...

  • KW – 09.12.2010

    Może już wystarczy tych uprzejmości?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....