TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bezpieczeństwo w pojazdach Dolnośląskich Linii Autobusowych sp. z o.o.
mgr inż. Marek Wierzbicki - Opublikowano: 05.06.2003 23:32:45 1 komentarz
Bezpieczeństwo w pojazdach Dolnośląskich Linii Autobusowych sp. z o.o.

Autor: mgr inż. Marek Wierzbicki
Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o., Wrocław

Artykuł został zamieszczony w Biuletynie 21/2002 Zarządu Dróg i Komunikacji we Wrocławiu http://www.zdik.wroc.pl/
***

Wstęp

12 listopada 2002 roku minie 5 lat od momentu wyjazdu pierwszych autobusów Dolnośląskich Linii Autobusowych (DLA) na ulice Wrocławia. W dniu obsługują one 16 linii, na których kursuje 35 autobusów. 9 linii (115, 117, 604, 608, 609, 611, 615, 617, 623) należy do systemu wrocławskiej komunikacji miejskiej, gdzie obowiązują miejskie bilety przejazdowe. Dwie linie: 501 do Siechnic i 502 do Sobótki, to linie komercyjne, w których ważne są wyłącznie bilety zakupione u kierowcy. Dwa autobusy kursują na bezpłatnych liniach handlowych z Dworca Głównego do Centrum Handlowego KORONA, a dwa kolejne realizują przewozy szkolne w gminie Długołęka. W roku bieżącym Autobusy DLA wykonają łącznie prawie 3 miliony kilometrów, czyli ponad 12% pracy przewozowej wrocławskiej sieci autobusowej.

Po wygranym przetargu autobusy DLA Sp. z o.o. pojawiły się również na ulicach Wałbrzycha, obsługując linie miejskie 13 i 20 z pl. Grunwaldzkiego do Lubiechowa i Rusinowej.

Spółka dysponuje różnej wielkości taborem, dostosowanym do liczby przewożonych pasażerów. Najmniejsze to minibusy Autosan i Jelcze M081, popularnie zwane EDI, o pojemności około 40 osób, następnie zabierający 70 osób Jelcz L090, autobusy standardowe o pojemności około 100 osób: mercedesy O405 (w tym 11 niskopodłogowych), Ikarusy 260, Jelcze M120 oraz przegubowe Ikarusy 280. Tabor ten funkcjonuje w oparciu o halę z kanałami naprawczymi przystosowaną do obsługi 4 autobusów jednocześnie, plac postojowy na 50 pojazdów, pomieszczenia magazynowe, biurowe i socjalne.

Najważniejszym celem firmy jest sprostanie stale rosnącym oczekiwaniom naszych klientów. Plany działań na przyszłość to wprowadzanie do wrocławskiego układu komunikacji miejskiej niskopodłogowych autobusów oraz stały wzrost jakości obsługi pasażerów, a w szczególności poprawa bezpieczeństwa przez stosowanie monitorowania wnętrza autobusów oraz stałej łączności pojazdów z centrum dyspozytorski.

Bezpieczeństwo pasażerów

Zapewnienie bezpiecznego przewozu pasażerów jest najważniejszym zadaniem każdej firmy transportowej. Zarząd Dolnośląskich Linii Autobusowych Sp. z o.o. we Wrocławiu dokłada wszelkich starań, aby pasażerowie czuli się bezpiecznie i darzyli firmę zaufaniem. Kierowcy oraz pracownicy zaplecza technicznego są regularnie szkoleni - podczas szkoleń wiele uwagi poświęca się zagadnieniom bezpieczeństwa (m. in. rygorystyczne przestrzega się czasu pracy i wypoczynku kierowcy). Autobusy poddawane są regularnym przeglądom technicznym, których zadaniem jest wykrycie usterek, zanim zaczną one mieć wpływ na bezpieczeństwo pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. W serwisie stosuje się wysokiej jakości części zamienne. Na terenie zajezdni dyżuruje brygada, wyposażona w samochód pogotowia technicznego, dzięki czemu drobne naprawy można dokonać na trasie.

Autobusy, które sukcesywnie zastępują wycofywane z eksploatacji Ikarusy, posiadają wiele elementów poprawiających istotnie bezpieczeństwo przewożonych pasażerów.

Układy ABS, zapobiegające poślizgowi kół podczas hamowania, są montowane we wszystkich pojazdach wyprodukowanych po 1999 roku. Zmniejszają ryzyko poślizgu, w efekcie zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku.

Większość eksploatowanych przez firmę autobusów jest wyposażona w antypoślizgowe wykładziny podłogowe. Zakupione w ostatnich dwóch latach niskopodłogowe Mercedesy nie posiadają stopni w drzwiach wejściowych ani wewnątrz przestrzeni pasażerskiej.

"Bezpieczne drzwi", to szereg rozwiązań technicznych, mających wyeliminować możliwość przytrzaśnięcia pasażera i ewentualnego pociągnięcia go przez ruszający pojazd. Najprostszym zabezpieczeniem jest blokada możliwości ruszenia autobusu, gdy drzwi nie są całkowicie zamknięte. Dodatkowo stosowane są czujniki, powodujące automatyczne otwarcie drzwi, jeżeli podczas ich zamykania ktoś lub coś zostało nimi przyciśnięte.

Niektóre serie autobusów Mercedes wyposażone są w specjalne maty umieszczone przy wejściach do pojazdów (zdjęcie 1). Jeżeli ktoś z pasażerów będzie stał na tej macie, to drzwi się nie zamkną. Inna seria tych pojazdów wyposażona jest w fotokomórki, które nie dopuszczą do zamknięcia drzwi, gdy pasażer właśnie wsiada lub wysiada (zdjęcia 2 i 3). Dodatkowo, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo przewozu osób niepełnosprawnych i dzieci w wózkach, stosowane są oddzielne przyciski (zdjęcie 3), po naciśnięciu których zamknięcie drzwi i ruszenie autobusu jest możliwe dopiero po wyprowadzeniu wózka z pojazdu lub wprowadzeniu go do pojazdu. Osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku, jak również osoba z wózkiem dziecięcym, która poinformuje o zamiarze wejścia do autobusu albo opuszczenia go, może być spokojna, że pojazd nie ruszy, dopóki urządzenia rejestrujące, zamontowane przy drzwiach, nie "zauważą", że wózek wjechał do środka lub wyjechał na zewnątrz.

Każdy z naszych autobusów posiada łączność radiową (zdjęcie 4) z całodobową obsługą dyspozytorską i serwisową. System umożliwia także natychmiastowe wezwanie policji. Dwa wybrane pojazdy posiadają dodatkowo możliwość monitorowania przestrzeni pasażerskiej. Trzy kamery nagrywają wszystkie zdarzenia, jakie występują wewnątrz autobusu (zdjęcie 5). Cały dzień pracy nagrywany jest na taśmy video. Niezależnie, na monitorach przy kierowcy (zdjęcie 6), można obserwować to, co dzieje się przy drzwiach oraz w tylnej części pojazdu. Monitoring przestrzeni pasażerskiej zmniejsza ryzyko napadów, kradzieży i aktów wandalizmu, może też pomóc w ustaleniu ewentualnych sprawców przestępstwa lub wykroczenia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
DLA
KM
Wrocław
bezpieczeństwo
  • Szymon Hetmaski – 23.06.2006

    dlaczego tu nie można obejrzeć zdjęcia w powiększeniu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....