TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Berlin z kompletem przegubowych elektrobusów. Od Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.09.2020 17:00:27
Solaris zrealizował przegubowe i elektryczne zamówienie Berlina ; fot. BVG

W sierpniu spółka Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) odebrała wszystkie zamówione autobusy przegubowe z napędem wyłącznie elektrycznym.

Wszystkie zakupione przez Berlin przegubowe elektrobusy Solaris Urbino 18 electric można spotkać na linii 200. W ten sposób stolica Niemiec chce zmniejszyć emisje i zanieczyszczenie hałasem powodowane przez pojazdy z silnikiem diesla.

Klasa MEGA

Berlińskie Urbino 18 electric mają 18 metrów długości, czyli są tej samej wielkości co poprzednie modele – doskonale znane w Berlinie – z silnikami wysokoprężnymi. Oferują one miejsce dla 99 pasażerów, a ich sercem jest asynchroniczny silnik o mocy 240 kW , który zasilają litowo-jonowe akumulatory LTO o pojemności 170 kWh.

Nowe autobusy dla Berlina można naładować w ciągu kilku minut za pomocą pantografu na końcu, co daje im nieograniczony zasięg podczas eksploatacji, pisze BVG w komunikacie prasowym. Akumulatory są ładowane przez odwrócone pantografy na krańcówkach(Michelangelostraße i Hertzallee), które dostarczyła firma Siemens. Dodatkowy punkt szybkiego ładowania znajduje się na zajezdni na Indira-Gandhi-Straße.

Całkowita wartość elektromobilnej, przegubowej inwestycji BVG to około 16,7 mln euro, z czego BVG pokrywa tylko te koszty, które zostałyby poniesione w przypadku porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Resztę płaci Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (4,3 mln euro) i kraj związkowy Berlin.

Nie tylko przegubowce

W tym roku przewoźnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) powiększy swoją flotę także o 90 szt. Solaris Urbino 12 electric. Terminy ich dostaw są następujące:

  • Pierwsza partia 30 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric z nowej dostawy przyjechała do Berlina do końca kwietnia;

  • Od początku sierpnia do grudnia dołączy do nich sukcesywnie 60 kolejnych autobusów.

Po zamknięciu tych dostaw berlińska flota będzie obejmować łącznie 140 autobusów zasilanych elektrycznie. Przypomnijmy, że elektrobusy z logo Solarisa firma BVG kupowała już trzykrotnie: w wersji Urbino 12 electric (5), Nowy Urbino 12 electric (15) i Nowych Urbino 18 electric (15). To razem z najnowszym kontraktem daje łączną poziom 125 elektrobusów "made in Poland".

Warto dodać, że w tym roku BVG odbierze też 15 szt. autobusów Mercedes-Benz eCitaro. Jak skrupulatnie policzyli Niemcy, dzięki zastosowaniu tych pojazdów BVG ograniczy emisję o około 8 000 ton CO2 rocznie.

Ładowarki też z Polski

Wszystkie zakupione przez BVG elektrobusy będą stacjonować w zajezdni Indira-Gandhi-Strasse. W tym celu przewoźnik zakupił 83 ładowarki od Ekoenergetyki, które dołączą do 30. już działający stacji ładowania zielonogórskiej firmy w Berlinie. Razem daje to 113 punktów ładujących.

I na koniec finanse. Całkowity koszt zakupu przez BVG najnowszych 90 elektrobusów, w tym infrastruktury do ładowania, szacuje się na około 61 milionów euro. Taka skala e-zakupów była możliwa dzięki rządowemu wsparciu. Na berlińskie elektrobusy "złożyły" się dotacje z Federalnego Ministerstwa Środowiska w wysokości do 35 mln EUR oraz z Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w wysokości do 12,7 mln EUR. Tym samym Berlin zapłacił tyle, ile za porównywalne autobusy z silnikiem diesla. Dobry pomysł, dlatego BVG chce mieć wyłącznie autobusy elektrycznie i to w perspektywie za 10 lat.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Niemcy
Solaris
Mercedes
Siemens
Ekoenrgetyka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....