TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Belgia stawia na hybrydy. Od Solarisa i …
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.02.2017 13:32:36 17 komentarzy
Belgia stawia na hybrydy od Solarisa

Łącznie aż 208 autobusów hybrydowych zamówi od firmy Solaris największa spółka transportu publicznego we francuskojęzycznej części Belgii, Société Régionale Wallonne du Transport (SRWT). Całkowita wartość umowy ramowej wynosi blisko 105 mln euro. Kontrakt obejmuje zarówno dostawę, jak również serwisowanie pojazdów przez 8 lat oraz serwisowanie magazynów energii przez 16 lat.

To największy dotychczasowy sukces polskiego producenta na rynku belgijskim. Solarisy Urbino 12 Hybrid zakupione przez SRWT będą eksploatowane przez dwóch operatorów: TEC Hainaut oraz TEC Liege-Verviers. W ramach umowy ramowej na dostawę łącznie 208 pojazdów jeszcze w tym roku Solaris otrzymał potwierdzenie zamówienia na 97 pojazdów. Dziesięć z nich zostanie dostarczonych już we wrześniu tego roku. Z kolei 111 pozostałych autobusów zostanie zakupionych w pierwszym kwartale 2018 z terminami dostaw rozłożonymi na lata 2018-2019.

Solarisy, które kupiło SRWT, to pojazdy hybrydowe, które będą wyposażone w jednostkę firmy BAE Systems. Dzięki zastosowaniu magazynu energii w postaci superkondensatora, pojazdy z napędem spalinowo-elektrycznym będą mogły część trasy pokonywać w trybie całkowicie bezemisyjnym.

Inwestycja w rozbudowę floty pojazdów hybrydowych to jeden z elementów strategii grupy TEC, która zakłada ograniczanie emisji CO2 w regionie Walonii.

-"To niezwykle ważne zamówienie na hermetycznym rynku belgijskim, zdominowanym przez rodzimych producentów. Możemy zapewnić pasażerów grupy TEC, że dostarczymy pojazdy o najwyższym standardzie jakości i bezpieczeństwa, które ograniczają szkodliwe emisje spalin. Potwierdzeniem tego jest chociażby tytuł "Autobusu Roku 2017". Tę najbardziej prestiżową nagrodę w branży autobusowej firma Solaris zdobyła właśnie w Belgii" – powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za Sprzedaż i Aftersales.


Sprawdź też:
Solaris
hybryda
Belgia
  • sancity – 10.02.2017

    BRAWO im więcej Solarisów za granicą ,tym mniej w Polsce.

  • farafiu – 10.02.2017

    Gdzie tu widzisz powiązanie? Kolejny gimb. A wibratory made in Sanok są już na tyle bezpieczne, że po dzwonie z byle czym bebechy nie wylatują?

    Jak widać zagraniczni przewoźnicy potrafią docenić jakość Solarisa, a nie to co my... skaczące cebulki chwalące zagraniczne, jedynie chcące uwalić swoje.

  • Bart – 10.02.2017

    Wizualnie wstydu nie ma. Zarówno na zewnątrz jak i w środku autobus wygląda bardzo dobrze. Tworzywa wewnątrz wysokiej jakości w montażu też żadnych niedoróbek nie widać.
    Ale to tyle co widać. Ciekawi mnie jakość w kwestiach technicznych.

  • sancity – 10.02.2017

    @farafiu co ty bredzisz- Solar ma 65% rynku ,to według ciebie znaczy że polacy chcą go uwalić?.Jak na jedną firmę starczy.

  • Majkel – 10.02.2017

    http://www.volvobuses.com/en-en/news/2017/feb/volvo-buses-receives-order-for-90-electric-buses.html

    A co Wy na to? ;-) Szykuje się ostra konkurencja na drogach

  • farafiu – 10.02.2017

    @Sancity Ja bredzę? Co ma znaczyć dla Ciebie, że Solarisowi starczy? W ogóle wiesz jaki cel ma firma? Maksymalizować zysk. Solaris to właśnie robi. Najwyraźniej nie pasuje Ci to razem z hucpą innych dzieciaków, którym jedynie marki zza Odry wyznaczają jakość, więc nie trolluj tutaj, nikt nie chce czytać pierdół niedojrzałych osób, które pojęcia o autobusach nie mają, a co dopiero o ekonomii. Ja tym bardziej chcę, aby po polskich drogach więcej polskich autobusów jeździło. Im więcej zamówień, tym więcej inwestycji w fabryki, tym więcej miejsc pracy i mniejsze bezrobocie. I to nie ważne czy będzie Solaris czy Autosan czy Ursus, najlepiej je wszystkie wraz Solbusem, za któego mocno kciuki trzymam. A o moce fabryki w Bolechowie się nie martw. Ponad 400 wozów do wyklepania na rynek zewnętrzny i dodatkowe pół z tego na wewnętrzny plus startowanie w większych przetargach w Polsce świadczy, że stać ich na wypuszczanie co miesiąc większej ilości wozów niż Ci się wydaje.

  • sancity – 10.02.2017

    Jakbyś nie wiedział to MAN też jest produkowany w Polsce i to w miejscu gdzie jest potencjalnie większe bezrobocie ,niż w Wielkopolsce.

  • farafiu – 10.02.2017

    O proszę, a o Scanii i Volvo nie zapomniałeś? Owszem, ale co to ma do rzeczy? Chodzi nam o zmniejszeniu bezrobocia w jednym miejscu czy najlepiej kilku na raz? Dodatkowo liczy się to do kogo należą owe przedsiębiorstwa i gdzie kupują większość podzespołów. Podatki płacą w Polsce, ale zyski idą za granicę.

  • sancity – 10.02.2017

    Człowieku nie wiem czego się czepiasz,widzisz jaki mam nick i chodzi mi o to co tobie ,żeby nie tylko Solar zarabiał ale też inne firmy z Polski.

  • RR – 10.02.2017


    @sancity
    Co to ma do rzeczy? Dla krajowej gospodarki zdecydowanie lepsze jest kapitałowo niezależne od zagranicznych koncernów przedsiębiorstwo (np. Solaris) niż firmy będące podmiotami zależnymi (spółki córki) od swoich zagranicznych oddziałów macierzystych (np. znajdujące się w Polsce zakłady Volvo, MAN, Scania)

    Ja w żadnym wypadku nie neguję osiedlania się w Polsce zagranicznych fabryk bo to są miejsca pracy ale koniec końców największe korzyści osiągają gospodarki tych państw w których zarejestrowane są główne odziały firm mających zakłady na całym świecie. Jak światowy koncern decyduje się na inwestycje za granicą to przecież nie po to by walczyć z bezrobociem na drugim końcu świata tylko po to by maksymalizować zyski jak nie przez niższe koszty produkcji i tania siłę roboczą to przez względy związane z logistyką.

  • sancity – 10.02.2017

    RR- ten przykład MAN-a był niefortunny ,chodziło mi o to żeby inne polskie firmy wygrywały przetargi a nie tylko Solar.

  • Olszewski – 10.02.2017

    To takie typowo Polskie.... Negować w Polsce wszystko co jest polskie a później mieć pretensję do wszystkich, że siła nabywcza złotówki jest 3 - 4 razy niższa niż zagranicą. Konkluzja nasuwa mi się jedna: jesteście zakompleksieni...

  • RR – 10.02.2017

    @sancity
    No i ja to szanuję i wychodzę z tego samego założenia. Trzymam kciuki za rodzimych producentów. Gorąco kibicuję również Autosanowi, Ursusowi czy Solbusowi ale o tym kto wygrywa decyduje rynek i to czy przedsiębiorca jest w stanie zaspokoić potrzeby tego rynku.
    Autosan wstaje z kolan ale to wciąż trochę niższa półka jakościowa
    Solbus i Ursus to samo a ponadto mają małe zdolności produkcyjne i nie w stanie obsłużyć przetargu na 60 autobusów. M.in. dlatego Solaris dominuje na naszym rynku.

    Ja się cieszę bo nie wiadomo jak ta firma będzie wyglądać za 10 lat i czy w ogóle będzie istnieć. Właściciele państwo Olszewscy stale rozwijają firmę ale młodzi nie są a następców brak. Nie wiadomo co będzie z Solarisem jak ich zabraknie. Bardzo prawdopodobne że przejmie go inny zachodni koncern. Olszewscy mają świetne kontakty w Niemczech więc kupca na firmę szukać długo nie będą. Oby nigdy to się nie stało. Neoplan był w takiej samej sytuacji - niebyło komu przejąć udziały kupił MAN i marka przetrwała i została w niemieckich rekach. W Polsce Solarisa nikt raczej nie przejmie.

  • farafiu – 10.02.2017

    @ Sancity
    A nie można było tak od razu? Rzygam krytyką Solarisa. Po prostu.
    @RR po wielu kretyńskich wypowiedziach, które nic nie wnosiły do dyskusji, jedynie szkalowały producenta z Bolechowa, ktoś mądry w końcu wypowiedział się, no jeden z kilku tutaj zdrowo myślący. Gdyby można było piwo postawić, chętnie bym to zrobił.

  • Dcpd – 11.02.2017

    Zrobią im żart i dostarczą trzecią generację.

  • TomTom – 12.02.2017

    @depd
    III generacja miała inny napęd, a jego producent wycofał się z dostaw tego napędu, więc to na bank będą NU12H

  • Solaris Tramino – 12.02.2017

    Tym więcej Solarisow trochę AUTOSANA W Polsce
    Solaris od kilkunastu lat króluje na rynku A Autosan miał swoje szansę lecz nie wykorzystał

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...