TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bełchatów uczy się nowych autobusów [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.07.2019 09:00:53 1 komentarz
Bełchatów uczy się nowych autobusów [FILM]; fot. UM Bełchatów

Sześć nowych Solarisów – trzy elektryczne Urbino 12 electric i trzy z silnikami diesla Urbino 12 - stoi w zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bełchatowie, a pracownicy przechodzą na nich specjalne szkolenia.

Szkolenie z obsługi autobusów elektrycznych przejdzie większość pracowników MZK – kierowcy (28) głównie z techniki jazdy elektrobusami, a informatyk i dyspozytor poznają ich oprogramowanie. Kiedy autobusy wyjadą na bełchatowskie ulice? Wszystko wskazuje, że na przełomie lipca i sierpnia.

Lipcowa umowa

Rok temu, w lipcu 2018 roku prezydent Bełchatowa, Mariola Czechowska podpisała umowę na zakup sześciu niskoemisyjnych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Na ich zakup oraz przebudowę infrastruktury miasto dostało maksymalną dotację z Unii Europejskiej w wysokości 7 mln 496 tys. zł. To blisko 70 proc. kosztów całej inwestycji, które opiewa na 10,8 mln zł. O tym wydarzeniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

-"Dzięki tej dotacji mogliśmy kupić nowoczesne i ekologiczne autobusy. Od trzech lat mamy w Bełchatowie bezpłatną komunikację miejską i to rozwiązanie się sprawdziło. Chciałabym, aby emzetkami jeździło jak najwięcej osób. Jestem przekonana, że nowe autobusy nie tylko znacząco poprawią komfort jazdy, przez co przyciągną więcej pasażerów, ale także przyczynią się do zmniejszenia emitowanych do atmosfery spalin. Od zawsze bowiem troska o środowisko i wszystko, co związane z programem antysmogowym jest nam bardzo bliskie – mówi prezydent Mariola Czechowska.

Czas dostaw

25 czerwca jako pierwsze do Bełchatowa przyjechały autobusy z silnikiem diesla Euro 6. Kilka dni później do zajezdni przyjechały trzy pojazdy elektryczne. Każdy z nich oferuje 24 miejsca siedzące i 48 stojących (jeśli autobusem będzie jechać osoba na wózku inwalidzkim wówczas liczba miejsc stojących spada do 42). Zostały one wyposażone w baterie o pojemności 200 kWh oraz złącze plug-in, które umożliwia ładowanie poprzez ładowarkę znajdującą się na terenie zajezdni. W pełni naładowane baterie zapewniają zasięg do 160 km, co oznacza, że bez ładowania autobus będą mogły jeździć jedną pełną zmianę.

-"Kierowcy muszą znać na wylot autobus, który będą prowadzić. Im lepiej będą rozumieć mechanizm przepływu energii przez wóz, baterię i kontener trakcyjny, zasięg autobusu będzie większy. Na przykład podczas dojeżdżania do przystanku należy zdjąć nogę z gazu i zacząć lekko hamować, wówczas energia jest odzyskiwana i zasila akumulatory – tłumaczy Piotr Bezler z działu szkoleń technicznych firmy Solaris, który prowadzi szkolenia dla kierowców w Miejskim Zakładzie Komunikacji.– To nie jest do końca tak, że wystarczy wsiąść i jechać. Kierowcy muszą być świadomi, czym jeżdżą i na co zwrócić uwagę. Trzeba przyzwyczaić się do obsługi pulpitu dotykowego i przestawić na to, że jest bardzo cicho – dodaje Piotr Bezler.

Kierowcy na szkoleniu

Jak mówią sami kierowcy, takie szkolenie jest potrzebne.

-"Zaskoczyło mnie to, że po przekręceniu kluczyka nie słychać dźwięku silnika. Trzeba będzie uważać szczególnie podczas podjeżdżania na przystanek, bo pasażerowie nie będą słyszeć emzetki - mówi jeden z kierowców. Szkolenie, które przejdzie każdy z 28 wszyscy kierujących autobusami w MZK obejmuje także obsługę stacji ładowania. To jednak nie wszystko. – Instruktaż przejdą także dyspozytorzy oraz informatyk. Muszą nauczyć się całej elektroniki, programowania linii i zapowiedzi oraz prawidłowego odczytywania zapisów programu – mówi Jacenty Łasek, kierownik działu eksploatacji bełchatowskiego MZK.

Zobaczcie elektryczny trening w Bełchatowie na filmie:

Stan floty

Na koniec warto dodać, że obecnie tabor Miejskiego Zakładu Komunikacji liczy obecnie ok 19 autobusów + 6 nowych. Docelowo ma być ich 23 szt.. Obok wysłużonych już MAN-ów i Autosanów, na bełchatowskich ulicach kursują także Solarisy, wyposażone w klimatyzację i monitoring. Wszystkie pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych wraz z głosowy system informujący o przystankach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
kierowca
MZK Bełchatów
Solaris
  • Combino – 27.07.2019

    Czyli co: elektryki na 2-kę? Chociaż Bełchatów ma taki układ,że praktycznie nie ma linii,na której elektryk mógłby zdecydowanie dać ciała. Żeby jeszcze tylko rozkład poprawili,ale cóż... chociaż komunikacja jest darmowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....