TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Baterie Impactu w warszawskim kontrakcie stulecia [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2020 10:00:50
Baterie Impactu w warszawskim kontrakcie stulecia [FILM]

Na koniec roku Warszawa będzie miała 160 autobusów elektrycznych. Wszystkie z bateriami firmy Impact z Pruszkowa.

Akumulatory polskiego producenta znajdują się nie tylko 130. najnowszych przegubowych elektrobusach marki Solaris, ale także w 30 do tej pory eksploatowanych "elektrykach". Poza wszystkimi udoskonaleniami technicznymi, najważniejszą cechą autobusów elektrycznych jest to, że nie emitują żadnych spalin na ulicach miasta i są ciche, co znacząco wpływa na poprawę jakości życia i pracy. Warszawskie plany przewidują, że za dwa lata autobusy napędzane silnikami diesla znikną z miejsc historycznie cennych. Technologiczne zmiany powodują, że tak ambitne plany mogą stać się rzeczywistością.

Szybkie ładowanie z LTO

-"Aktualnie realizujemy największy nasz jednorazowy kontrakt na dostawę zespołów bateryjnych do 130 autobusów elektrycznych marki Solaris, które zamówiły Miejskie Zakłady Autobusowe. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uczestniczyć w tym kontrakcie stulecia. Produkcja baterii LTO do tych pojazdów jest już na finiszu, a pierwsze egzemplarze już jeżdżą po ulicach Warszawy i służą - mówi Bartłomiej Kras, prezes ICPT S.A.

Dla zwiększenia efektywności elektrycznych pojazdów Miejskie Zakłady Autobusowe budują również sieć ulicznych punktów ładowania autobusów. Ładowarki takie znajdują się na pętlach Spartańska, Szczęśliwice i Konwiktorska umożliwiając pobieranie prądu przez autobus za pomocą pantografu. Natomiast na zajezdniach Włościańska i Woronicza autobusy ładowane są za pomocą wtyczek (plug-in).

Kolejne punkty ładowania będą na krańcach: Wilanów, Chomiczówka, Esperanto, Nowodwory, Browarna i Ostroroga. To ważne, bo im więcej ładowarek na pętlach, tym łatwiej autobusy elektryczne będą mogły doładować baterie podczas postojów.

-"To razem daje bardzo nowoczesne rozwiązanie dla transportu publicznego, a co najważniejsze - długowieczne. Żywotność naszych baterii oraz samym autobusów jest podobnym poziomie, także te pojazdy będą bardzo długo służyły mieszkańcom stolicy – zapewnia szef Impactu.

Nie tylko Warszawa

Kilkuletni okres dostaw zeroemisyjnych autobusów na polskim rynku, dał w efekcie już całkiem sporą elektryczną flotę . To ponad 200 elektrobusów, które zdecydowanej większości mają baterie Impactu.

-"W zasadzie wszystkie duże miasta w Polsce, które posiadają lub zamówiły autobusy elektryczne postawiły na polskie baterie firmy Impact. Dostarczone elektrobusy przejechały już kilkanaście milionów kilometrów. To razem daje olbrzymie ilość danych o och eksploatacji i olbrzymie doświadczenie" - zauważa Bartłomiej Kras. –"Nasza elektryczna flota to m.in 43 pojazdy dla Zielonej Góry oraz 30 egzemplarzy dla stolicy, do których za moment dołączy 130 elektrobusów marki Solaris z najnowszego kontraktu. To także wszystkie bateryjne trolejbusy, które zamówiła Gdynia, Tychy oraz Lublin. Co ważne - dostarczone na rynek pojazdy posiadają zarówno baterie szybkoładowalne, czyli LTO, jak i baterie do ładowania podczas nocnego postoju autobusów w zajezdni. Tak szeroka oferta daje nam możliwość dopasowania baterii dokładnie pod kątem potrzeb konkretnego klienta. To nasza technologiczna przewaga, którą będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości" - podkreśla Bartłomiej Kras.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
bateria
MZA Warszawa
Solaris
Impact

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....