TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bardzo dobre oferty dla wojska. Autosan masakruje ceną!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.10.2017 16:47:14 39 komentarzy
Bardzo dobre oferty dla wojska. Autosan masakruje ceną!

Wojskowi z 2 Regionalnej Bazy Logistycznej w Warszawie otworzyli oferty w przetargu na zakup 28 autokarów z dostawą w przyszłym roku. Otrzymali dwie propozycje, każdą mieszczącą się w ich szacunkach. Najbliżej zwycięstwa wydaje się być Autosan, który zaoferował autokary w bardzo atrakcyjnej cenie.

Wojskowe autokary z oczywistych względów będą się znacznie różniły pod względem wyposażenia od ich "cywilnej" wersji. Umożliwią podróż przynajmniej 41 pasażerom. Będą także posiadały bagażnik o pojemności minimum 3 m3. Nie zabraknie także klimatyzacji oraz pokładowego systemu rozrywki. Wysokość wnętrza mierzoną od podłogi do sufitu określono na minimum 1,95 m.

Ze względu na specyfikę warunków, w których będą pracowały autokary zostaną one wyposażone w jednostki napędowe spełniające normę Euro 6 i dodatkowo przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych. Dodatkowo jego rozruch w temperaturze minus 25 stopni ma się odbywać w czasie maksymalnie 25 minut. Obojętnie czy wskutek ładowania z akumulatorów rozruchowych bądź też podgrzanie silnika. Dodatkowo autokary będą wyposażone w zaczepy na mocowania drążka holowniczego.

Na tak wyposażone autokary 2 Regionalna Baza Logistyczna ma zarezerwowane 33 406 800 PLN brutto (27 160 000 PLN netto). Daje to wycenę jednostkową za autobus w wysokości 970 000 PLN netto. Otwarte w dziś oferty mieszczą się w wojskowych szacunkach i to ze sporą nawiązką.

Najtańszą przedstawił Autosan. Producent z Sanoka jest gotów wykonać zamówienie za 22 351 560 PLN brutto (18 172 000 PLN netto). To o 1/3 mniej niż kosztorys wojska, a więc bardzo dużo. Daje to cenę jednostkową za autokar w wysokości… 649 000 PLN netto! Promocja to przez duże "P" i to bezdyskusyjnie. Pozostaje jedynie pytanie co zaoferował Autosan dla wojskowych- to modyfikacja jednego z obecnych już w ofercie pojazdów (najprawdopodobniej Lidera 10) czy też zupełnie nowa konstrukcja? Na razie pozostanie to owiane tajemnicą gdyż niewykluczone, że producent "bocianów" mógł objąć tajemnicą przedsiębiorstwa część techniczną swojej oferty.

Droższa propozycja pochodzi od MAN-a. Opiewa ona na 27 992 832 PLN brutto (22 758 400 PLN netto). Daje to cenę 812 800 PLN netto za jeden egzemplarz Lion'sa InterCity. To o 112 200 PLN netto taniej w porównaniu z Lions's Coach'ami zamówionymi przez wojsko w sierpniu. Dwa różne typy pojazdów i różnica cenowa mówi sama przez się.

Producent z Sanoka w kryterium cenowym, które jest warte 60% zyskuje 12,1 pkt przewagi na MAN-em. Pozostałe punkty są do zdobycia w ocenie technicznej, warunkach gwarancji, mocy silnika oraz zużyciu energii. W większości jednak Autosan góruje na tyle, że raczej powiększy swoją przewagę nad MAN-em.

Pozostaje zatem czekać na dalszy rozwój wydarzeń, który zapewne będzie bardzo emocjonujący.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wojsko
Autosan
MAN
przetarg
tabor
  • SanokMechanik – 30.10.2017

    I dobrze! Nie interere mnie kto dopłaci do różnicy, interesuje mnie że ludzie będą mieli prace. Pamiętam jak dziś w całym zamieszaniu z poprzednim zamówieniem dla wojska jeden z komentujących napisał, że Autosan ma specjalnie przygotowany model autokaru! I tak jest! trzymam kciuki! A niemcy niech wożą bundeswere!

  • Luki – 30.10.2017

    czy to nie jest przypadkiem sztuczny przetarg - do autobusów dopłacimy a do innego zamówienia dla wojska zarobimy

  • pks_rulez – 30.10.2017

    Tytuł jak z Frondy... Szach mat lewaki :D

  • Michał – 30.10.2017

    Pracowałem (jeździłem) Autosanem i MANem, niestety Autosan nie nadaje się do dłuższych podróży. Tego autobusu nie można utrzymać normalnie w pasie ruchu. Po przekroczeniu 60 km/h zaczyna tańczyć po jezdni. Rozumiem ludzi, którzy chcą mieć zagwarantowaną pracę w fabryce, ale ten wyrób nie dorasta do pięt MANowi... Najpierw niech ktoś zaprojektuje porządny polski autobus, a później startuje w przetargach. Ale niestety w Polsce przede wszystkim liczy się cena. Nikt się nie zapyta kierowców, co sądzą o danym produkcie. A później niestety męcz się człowieku.

  • !!! – 30.10.2017

    Tylko Jamnik!!

  • kku – 30.10.2017

    Mam nadzieję żę Eurolider a nie Ramzes

  • mruj – 30.10.2017

    @kku To będzie Lider 10. Eurolider jest za krótki na ten przetarg.

  • www – 30.10.2017

    Oferta Autosanu podpada pod art. 90 PZP. To znowu jakiś rodzaj sabotażu? W Autosanie pracują niewolnicy za miskę ryżu, czy pracownicy? Za pracę należy uczciwie płacić. Nie rozumiem, dlaczego Autosan "odpuścił" sobie jakieś 3-4 miliony.Wyprodukowanie autobusu jest serio tańsze od wojskowych ciężarówek, które wyprodukuje Jelcz?

  • diabełł – 30.10.2017

    Michał nie kompromituj się i nie opowiadaj bzdur,jedyne czym jezdziłeś to taczka i to z kwadratowym kołem ......

  • Michał – 30.10.2017

    diabełł Nie wiem czym TY się zajmujesz, ale dłuższy czas jeździłem w 2015 roku Liderem 10 nówką prawie codziennie po ok 200 km i ten złom nie nadaje się do jazdy. Już wolałem 10 letnim MANem UL jeździć. Nie mówiąc o nówkach MANa.

  • Realyyy – 30.10.2017

    Jak można kupować takie gowno jakim jest autosan przeciez to zatrzymało się w poprzedniej epoce siekiera ciosane zero wyglądu ergonomii wygody nie wspomnę o miejscu pracy kierowcy.

  • kibic – 30.10.2017

    Do pisowskich trolli! Jest coś takiego jak rażąco niska cena w przetargu! I taki podmiot z taką ceną jest eliminowany, coś wam o tym wiadomo? Państwa polskiego nie stać na kupno tego co ma najniższą cenę , bo w sumie to wyjdzie najdrożej! Wszędzie musicie ładować się z tą polityką? MON to są pieniądze obywateli a nie partyjne.

  • Kraqs – 31.10.2017

    Kibic, ale to Ty wyskaqjesz z Twymi przemyśleniami politycznymi i dość prymitywnymi epitetami - rodem z wiertniczo-czerskiej szczujni -jak nie masz nic ciekawego w temacie, to skorzystaj z okazji do milczenia.

  • fajnie być państwowym – 31.10.2017

    Autosan nie musi się przejmować się, że poniesie stratę na tym kontrakcie bo to podatnicy je pokryją, czyli my. Dlatego może zrobić taką promocję cenową.

  • Wiel – 31.10.2017

    A kasa dla wojska to skąd JEST? Od Sorosa? Też od podatników.. Nie rozumiem tego hejtu wobec Polskiej fabryki...

  • ja – 31.10.2017

    www. Nie podpada. Różnica cen między obiema ofertami nie przekracza 30%

  • Robi – 31.10.2017

    @Wiel Ten hejt nie tworzy się samoistnie, to trochę kosztuje.@Michał Trollu, to co piszesz to zwykłe brednie. Nikogo nie interesuje że prowadziłeś uszkodzony autobus u tragicznego przewoźnika. Autosan wypuścił np. bardzo chwaloną serię Lider, czy ktoś twierdzi że się źle prowadzi? Poza tym pozostało ci tylko poujadać, nic więcej :D

  • zyx – 31.10.2017

    Ustawka jak się patrzy! Standardowa procedura dotycząca "rażąco niskiej ceny" zaczyna się od 70% szacunkowej kwoty zamówienia a tutaj już odtrąbili zwycięzcę?! Czy obecna władza naprawdę myśli, że ma do czynieina z samymi debilami w tym kraju ...

  • abc – 31.10.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • kku – 31.10.2017

    @mrju- Miałem na myśli większego większego Eurolidera ale skoro Lider 10 spełnia wymogi to pewnie go dali bo tańszy. Ciekawe dlaczego MAN nie zdecydował się na Lion's Intercity. Pewnie dało by się zrobić niższą cenę. Myślę że poszli w full-opcję i dzięki punktom za wyposażenie nie będzie przepaści pomiędzy ofertami.

  • CNG FAN – 31.10.2017

    Nie bardzo rozumie dlaczego atakujecie Autosana że dał niską cenę?? Może powinniście zaatakować MANa za to że chce nas oskubać z grubej kasy :( Już kiedyś na tym forum to pisałem i napisze jeszcze raz !!!10 lat temu handlowiec z JELCZA powiedział mi, że ze sprzedanego jednego autobusu zostaje jeszcze kasy na wybudowanie domu na tamte czasy było to ok 250 tyś zł. Więc nie atakujcie Autosana za to że wystawił rzeczywistą cenę za autobus tylko walczcie z MANem że chce za dużo :( Poza tym skoro chcemy płacić Niemcom tak dużo to dlaczego mają nie wziąć tej kasy i żyć sobie na bardzo wysokim poziomie :)

  • Marcin – 31.10.2017

    @kku Czytasz nieuważnie :P "Daje to cenę 812 800 PLN netto za jeden egzemplarz Lion'sa InterCity"

  • !!! – 31.10.2017

    Tylko Solar!!!

  • www – 31.10.2017

    @ja Przepisy PZP zmieniły się. Nie chodzi o różnice między ofertami. Jeżeli za zaoferowaną cenę nie da się zbudować autobusu to może być kłopot. Pytanie dlaczego cena jednostkowa autobusu jest dużo niższa niż ciężarówki jelcz, którą będziemy płacić w obecnym kontrakcie. Serio seryjnie produkowana ciężarówka dla wojska jest droższa? Po co w ogóle Autosan aż tak obniżył cenę? Jaki to ma sens? Pracownicy Autosana powinni uczciwie zarabiać. Nie należy im się?

  • olo – 31.10.2017

    jak w tytule ...masakruje wyglądem, jakością ...Autosan to masakra

  • kibic – 31.10.2017

    do kraqs, dobre rady to sobie schowaj dla swojej rodziny. Na pewno wyjdą na nich super...i spróbuj merytorycznie odnieść się do tego co napisałem a nie cudować o szczujniach, w czym akurat tacy jak ty są na topie.

  • Michał – 31.10.2017

    @Robi. Jak byś przeczytał dokładnie to byś takich bredni nie pisał. Lider którym jeździłem był prosto z fabryki miał na liczniku 427 km. Dla sprostowania bo niektórzy zaraz będą pisać, że tysięcy km. 000427 km. I tego pojazdu nie da się narmslnie utrzymać na drodze. ..

  • Pyr – 31.10.2017

    @Michał Poziom bredni jakie piszesz jest niesamowity. Pomijając ewidentnie wyssany z palca przypadek takie objawy są objęte naprawami gwarancyjnymi. Skończ robić z siebie idiotę i znajdź mądrzejsze zajecie.

  • Kraqs – 01.11.2017

    Do: kibic: "Do pisowskich trolli! (...)Wszędzie musicie ładować się z tą polityką? MON to są pieniądze obywateli (...)" - Misiu, to wg Ciebie są merytoryczne argumenty...jak widać - gimnazjum groziło śmiercią, lub kalectwem intelektualnym - przykład "rażąco niska cena" - poczytaj powyższe opinie PT Komentujących, nowele ustawy o zamówieniach publicznych, zrozum.....pomysł. ...zrozum raz jeszcze i....pomilcz.

  • pol – 01.11.2017

    MANowi tym razem nie udało się kogoś przekupić.

  • h9 – 01.11.2017

    Zawsze mi żal kierowców, którzy od rozpoczęcia pracy aż do emerytury muszą jeździć Autosanami;)

  • kibic – 01.11.2017

    do kraqs, co mam zrozumieć? Gdzie jest błąd w zdaniu że pieniądze dla MON to są od obywateli z podatków? Jakie nowele, napisz o które chodzi, jest jedna zasada ogólna, nie stać biednego na zakup tanich sprzętów a szczególnie jeżeli idzie o sprzęt dla wojska.Nie martw się moim kalectwem intelektualnym, nie płacisz na mnie ani na moje utrzymanie, niestety ja muszę płacić na idiotyzmy z cyklu" kupujemy tylko nasze, przaśne i państwowe"...Już wychodzi na światło dzienne to nasze i przaśne w przypadku systemu kierowania ogniem...też miał być nasz, polski i z PGZ i wielkie g..no z tego wyszło. Kolejny rok w plecy, a najciekawsze jest to, że MAN ma w Polsce fabrykę i tutaj te auta wyprodukuje. Tak że wrzaski o nasze, polskie i przaśne są nie do końca na miejscu. A dzięki upolitycznieniu( nie mojemu) przetargów z Autosanem, tak naprawdę kryteria ekonomiczne niewiele będą znaczyły. I nie musisz nic rozumieć, to jest z trudne dla ciebie.

  • Prorok – 01.11.2017

    "Autosan masakruje..."? Masakra to doiero będzie. Za 4-6 lat. Jak popłynie tak samo jak Jelcz.

  • RK – 01.11.2017

    Muszę poprzeć tych co narzekają na Autosan, jest to największa padlizna jaką mogli wyprodukować, piszę tu o modeli SanCity 09LE z manualną skrzynią biegów, wszystko w nim wibruje, trzeszczy, siedzenia się ruszają, pęka, praktycznie brak ogrzewania itd. Nie wierzycie, zapraszam do Krosna ja jazdę próbna. Najgorsza w nim jest ta masakryczna wibracja !!!

  • Misiek Krk – 01.11.2017

    "Ze względu na specyfikę warunków, w których będą pracowały autokary zostaną one wyposażone w jednostki napędowe spełniające normę Euro 6 i dodatkowo przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych." Brzmi ciekawie! Czyżby Bocian miał latać na paliwie Jet1?

  • CNG FAN – 02.11.2017

    RK nie to żebym bronił Autosana ale :1. Silniki 4 cylindrowe dużej pojemności zawsze będą wibrowac :( 2. Manualna skrzynie biegów ktoś zapisał w specyfikacj 3. Silnik 4 cylindrowy zresztą też4. Pękanie jest następstwem wibracji 5. Chciał bym zobaczyć stan poduszek pod silnikiem bo znając życie są w kiepskim stanie a przeważnie nikt na nie uwagi nie zwraca:(6. Może ogrzewanie trzeba naprawić tylko się nikomu nie chce lub to olewa :( Nie zrzucajcie wszystkich win świata na Autosana tylko na tych którzy zamówili taki wynalazek tak skompletowany:( pamiętajcie że fabryka buduje to ci klient sobie zazyczy. Do tego dochodzi jeszcze późniejsza dbałość o sprzęt lub jej brak :(

  • Esteta – 02.11.2017

    Wielce Szanowna Redakcjo, Czcigodni Komentatorzy,w żadnym wypadku nie chciałbym nikogo urazić, ale - cytując klasyka - nie nazywajmy szamba perfumerią. Poważny branżowy - i wydawałoby się całkowicie apolityczny portal - w komentarzach zamienia się najbardziej zajadły politycznie wiec. Każda okazja jest dobra. Mam prosty wniosek: całkowicie uniemożliwić te publiczne zapasy. Kto chce, niech je pracowicie skrobie na ścianie w kiblu, jak kiedyś bywało. Lucuś - bohater innego klasyka, spocony ze strachu skrobał: "Generał Franco wam pokaże!". Takie skrobanie w kiblu uwzniośli w pewnym sensie część szanownych komentatorów a nawet opromieni ich aureolą bohaterstwa. Nie to, co klepanie w klawiaturę.

  • CNG FAN – 02.11.2017

    Esteto jeśli piszesz do mnie to muszę Cię wyprowadzić z błędu i zarazem zmartwić ;) Nie jestem zwolennikiem dobrej zmiany jak również i poprzedniej :( a nawet jestem bardzo apolityczny :) Po prostu jestem patriotą i cieszy mnie odbudowa Autosana nawet jeśli pochłania nasze pieniądze :) A dodatkowo widzę ogromną poprawę jakości ich produktów co dodatkowo cieszy :) Nie lubię po prostu upraszczania tematu pt. coś jest zle i już tylko jako inżynier jestem zobowiązany zgłębiać problem w celu jego rozwiązania :)Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych

  • Esteta – 03.11.2017

    Esteta do CNG FAN,i takie stanowisko bardzo mi odpowiada, ale mój apel nie był kierowany do kogoś konkretnego, ale ma charakter ogólnego postulatu.Autosan firma z tradycjami i zasługuje na dobrą przyszłość.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....