TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Barcelona wybiera autobusy hybrydowe. Z Polski
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.04.2017 13:58:51 4 komentarze
Barcelona kupuje hybrydowe autobusy. Z Polski

Na początku kwietnia br. spółka Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) poinformowała, kto wygrał przetarg na dostawę 76 szt. niskopodłogowych autobusów z układem hybrydowym. To Volvo i Solaris. Tym samym jeszcze w tym roku najnowsze pojazdy dołączą do dotychczas eksploatowanych w Barcelonie miejskich hybryd (67).

Hiszpańskie zamówienie obejmowało trzy zadania:

  • zakup 54 szt. przegubowych autobusów z napędem hybrydowym o długości 18 metrów;

  • zakup 14 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich z silnikami CNG Euro 6;

  • zakup 8 szt. piętrowych autobusów z napędem hybrydowym o długości 12 metrów. To jednocześnie pierwsze takie zamówienie w historii Barcelony.

Pierwsze zadanie podzieliło między siebie dwóch oferentów:

  • firma Volvo Group Espa?a, która dostarczy 36 sztuk modelu 7900 LAH;

  • firma Solaris Bus Iberica, która dostarczy 18 szt. Urbino 18 Hybrid ? jeszcze z III generacji (tym samym to Kielce najprawdopodobniej odbiorą pierwsze Nowe Urbino 18 Hybrid).

Tym samym wszystkie integralne autobusy hybrydowe zamówione przez Barcelonę powstaną w zakładach zlokalizowanych w Polsce. Warto tutaj zauważyć, że TMB ma doskonałą wiedzę na temat hybryd i to zarówno marki Volvo, jak i Solaris (spółka użytkuje 67 szt. pojazdów obu typów). Powtórzone zamówienie na te pojazdy jest dowodem na ich dobre wyniki eksploatacyjne.

Czas na gaz i piętra

Z kolei standardowe autobusy gazowe (14) dostarczy duet MAN Truck & Bus Iberia oraz Castrosua. Będą to autobusy New City CNG z nadwoziem Castrosua na podwoziu MAN. Mają one zastąpić wysłużone pojazdy o podobnej pojemności

I trzecie, historyczne zamówienie Barcelony osiem piętrowych autobusów o długości 12 metrów, wygrało Volvo (podwozie) we współpracy z UNVI (nadwozie). TMB wybrało model Urbis DD, który na turystycznych liniach zastąpi pojazdy z silnikami wysokoprężnymi.

Generalnie tegoroczne zamówienie Barcelony ma obniżyć średnią wieku taboru TMB, zwiększyć niezawodność floty, a przede wszystkim wprowadzić nowe rozwiązania w zakresie ekologicznego napędu. Wartość przyznanych kontraktów wyniosła 32,5 mln EUR.

I termin dostaw. Autobusy CNG oraz 10 hybrydowych przegubów przyjedzie w I kwartale 2018. Pozostałe jednostki do 31 grudnia 2017 r.

Na zakończenie warto dodać, że trwa procedura wyboru dostawcy elektrycznych autobusów przegubowych , które od września mają obsługiwać linię H16, na której obecnie eksploatowane są dwa elektrobusy Solarisa Urbino 18 electric w ramach europejskiego projektu ZeEUS (z szybkim ładowaniem poprzez pantograf dostarczonymi przez Ekoenergetyka Polska). Spółka TMB zdecydowała, że ta linia będzie pierwszą całkowicie zelektryzowaną trasą w barcelońskiej sieci.


Sprawdź też:
hybryda
Hiszpania
Solaris
Volvo
  • Mareczek – 14.04.2017

    Kurde no nie poznałem Solarisa w tym malowaniu. Nie wiem jak w środku ale na zewnątrz rewelacyjny. W Polsce nie widziałem tak starannie zrobionego Solarisa. Tak estetycznie spasowanych owiewek skrywających bebechy na dachu w krajowych Solarach nie wiedziałem. No i absolutna rewelacja to te panele powyżej szyb wykończone szkłem lub połyskującym lakierowanym plastikiem tak jak na pożądny autobus przystało a nie jak z reguły to robi czyli zwykły panel z blachy malowany na czarno.

  • Bart – 14.04.2017

    Środek bardzo pożądnie zrobiony, wszystkie elementy dobrze spasowanie, nic nie trzeszczy, nic nie stuka. Bardzo fajne wnętrze pod względem kolorystyki, czerowno-srebrne, mnie osobiście przypadło do gustu. Porównując Solarisa z Volvo, jak dla mnie wygrał Solaris, chociązby pod względem dynamiczności i cichej pracy silnika. Wnętrze przemyślane i dobrze dopasowane do standardów przewoźnika.

  • advisor – 15.04.2017

    @Mareczek
    "Tak krawiec kraje, jak mu materii staje. "
    U nas niestety wciąż dominującym czynnikiem jest cena. To tak, jak z prawie każdym modelem samochodu - podstawowa wersja jest ok, ale za wersję "full wypas" trzeba nieraz dołożyć i 30% wartości bazowej. Krótko: chcesz bogatej wersji to zapłać za bogatą.

  • www – 18.04.2017

    @advisor A co ma wyposażenie do staranności wykonania autobusu? Można wiedzieć? Czy to przypadkiem Solaris nie wygrywał przetargów niższą ceną?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...