TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan zrezygnował z kontraktu na 15 autobusów dla PKS Rzeszów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.11.2018 15:30:27 1 komentarz
Autosan zrezygnował z kontraktu na 15 autobusów dla PKS Rzeszów

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa ma problem z kupieniem 15 autobusów klasy MAXI. Wydawało się, że pojazdy dostarczy Autosan. Jednak nic z tego nie wyjdzie. Producent nie zdecydował się na podpisanie umowy z międzygminnym związkiem.

Przypomnijmy, że podrzeszowski związek komunikacyjny musiał już dwa razy podchodzić do zakupu 15 autobusów klasy MAXI dla należącego do niego PKS Rzeszów. Za pierwszym razem nie udało mu się zdobyć ofert na pojazdy tego typu. Poskutkowało to ogłoszeniem pod koniec maja nowego przetargu. Dalej celowano w konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Autobusy miały umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Miały być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l musiały być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wymagano, aby były zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Pojazdy miały zostać przekazane ZG PKS najpóźniej do 28 lutego 2019 r.

Na udział w przetargu jako jedyny zdecydował się Autosan. Propozycja producenta "bocianów" opiewała na 17 462 925 PLN brutto. Jeden SanCity 12LF dla podrzeszowskich gmin został zaoferowany w cenie 946 500 PLN netto. Było to jednak więcej niż szacunki ZG PKS. Na zakupy przygotowano bowiem 16 144 091,17 PLN brutto co oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto.

Mimo to w połowie sierpnia związek zdecydował się przystać na propozycję Autosana. Pozostała jedynie formalność w postaci podpisania umowy na dostawę autobusów. Prawie trzy miesiące czekaliśmy na to i okazuje się, że to nie nastąpi. 7 listopada związek unieważnił postępowanie. Sprawie przyjrzał się portal czytajRzeszów.pl.

"Autosan nie przystąpił do podpisania umowy mimo kilkukrotnych próśb z naszej strony" – tłumaczył cytowany przez serwis Remigiusz Wzorek, przewodniczący zarządu ZG PKS. - "Jesteśmy bardzo zawiedzeni tą sytuacją, bo wydawało się, że wszystko jest już na dobrej drodze."

Okazało się bowiem, że Autosan zabiegał o wydłużenie terminów dostaw, który w przetargu został określony na koniec lutego 2019 r. Jednak ze względów formalnych dla związku gminnego takie rozwiązanie nie było możliwe do zaakceptowania.

Taki obrót spraw jednak nie dziwi. Autosan nie chciał wziąć na swoje barki kolejnego zamówienia, które zapewne nie skończyłoby się terminową dostawą. Producent z resztą można powiedzieć, że złapał zadyszkę. Największe tegoroczne zamówienie, czyli 28 SanCity 12LF dla firmy Michalczewski zrealizowano z lekkim poślizgiem.

Miej szczęścia miał Przemyśl, który z ok. dwumiesięcznym opóźnieniem odebrał spalinowe "dwunastki". Na realizację czekają dostawy m.in. do Brodnicy, Krakowa, Krosna i Sanoka. One również złapały już opóźnienie. W międzyczasie producent odpuścił sobie także udział w przetargu na dostawę autokarów dla wojska. Niezadowolenie wyrażają także pracownicy sanockiej fabryki. Remedium m.in. na to i problemy z produkcją ma być zapewne "transfer" Autosana z PGZ do PGE.

Taki obrót spraw pokazuje, że już skończyło się paliwo na rozruch producenta "bocianów". Powrót do autobusowej gry odbył się poprzez oferowanie niskich cen. To jednak jak widać za mało skoro pojawiły się problemy z terminowymi dostawami. Autosan wymaga więc na nowo określenia swojego miejsca na rynku poprzez zmianę dotychczasowej strategii działania. Ta, którą obrano nie przyniosła oczekiwanych efektów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
  • Kamil Nowakowski – 13.11.2018

    Jak Autosan wstał, to w takim stanie polegnie 😂

  • Michał Prosper Kowalski – 13.11.2018

    Przy podobnej ilości w zamówieniu dla podobnej wielkości miasta A37 idą po 880 tysięcy...

  • Krzysztof Rubik – 13.11.2018

    Bardzo dobrze zrobił wiedząc że się nie wyrobią z dostawą, inaczej firma byłaby narażona na straty.

  • Krzysiek Łatka – 13.11.2018

    I bardzo dobrze 😁 mniej szrotu na drogach

  • Łukasz Nowak – 13.11.2018

    Noo odezwał się specjalista od motoryzacji!!!🤔

  • Mateusz Włodarczyk – 13.11.2018

    Nie powinno źle się oceniać polskich przedsiębiorstw sprzedaż to szansa na rozwój firm jakże i gospodarki naszego pięknego kraju

  • Mateusz Włodarczyk – 13.11.2018

    Tak samo solaris jest źle oceniany a tyle ich jeździ w Niemczech między innymi w Dreznie czy też Monachium

  • Jerzy Gicala – 13.11.2018

    A z Krakowa nie zrezygnował ? , już ma 4 miesiące opóźnienia

  • Jakub Skurzyński – 13.11.2018

    Wadium 130000zł poszło..... Czyżby byli już nad przepaścią?

  • Tadeusz Polar – 13.11.2018

    ech...to jaka oni maja zdolność produkcyjna? ze 100-150 autobusów rocznie, nie da się wyżyć.

  • Paweł Pasternak – 13.11.2018

    Takie właśnie są pisowskie zdolności zarządzania.

  • Aurelia – 17.11.2018

    Spóźniają się ze złożeniem oferty. Rezygnują z podpisania umowy w wygranym przetargu. Zmieniają właściciela żeby odwrócić uwagę. Taka dobra zmiana.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....