TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan zmieni profil działalności?
POLSKA ZBROJNA InfoBus.pl - Opublikowano: 10.02.2016 14:00:23 13 komentarzy
Nowi właściciele zapowiadają zmiany w funkcjonowaniu sanockiej fabryki.

Już niedługo zakończony zostanie proces upadłościowy Autosana. Fabryka z Sanoka ma nowych właścicieli. To trzy spółki z Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Mowa o warszawskim PIT-Radwarze, Hucie Stalowa Wola oraz Funduszu Kapitałowym HSW. Nowi właściciele jeszcze przed sfinalizowaniem przejęcia zakładu deklarują, że pod ich rządami czeka go zmiana profilu działalności.

1 lutego pisaliśmy, że w kolejnym podejściu do sprzedaży Autosana, które przeprowadził syndyk Ludwik Noworolski wpłynęła jedna oferta. Dwa dni później poinformowaliśmy, że przedstawiło ją konsorcjum trzech wspomnianych na wstępie spółek. Oferta tych firm opiewa na prawie 18 mln zł.

Warto przy tym wspomnieć, że PIT-Radwar oraz HSW chciały już wcześniej kupić sanocką fabrykę. Wtedy partnerem w transakcji miał być SKB Drive Tech z Radomska (dawny FON). Jak się jednak okazało Autosan mógł znaleźć się w pułapce, która w pewien sposób mogła wynikać z kalendarza wyborczego. Konsorcjum wycofało ofertę pod koniec października. Teraz jednak niewiele wskazuje na to, żeby miało dojść do przykrej powtórki. Sugerują to wprost pierwsze deklaracje przedstawicieli nowych właścicieli fabryki z Sanoka.

"Chcemy produkować dla wojska nie tylko autobusy i mikrobusy, ale również pojazdy terenowe o napędzie cztery na cztery" ? zapowiedział Ryszard Kardasz, prezes PIT-Radwaru na łamach portalu Polska Zbrojna. Dodał także, że w Sanoku byłaby ulokowana produkcja specjalistycznych kontenerów na potrzeby wojskowych systemów dowodzenia i łączności.

Współpraca z armią nie byłaby dla Autosana nowym doświadczeniem. Od ponad dwóch dekad w Sanoku produkowane są kabiny szczelne elektromagnetycznie dla sprzętu łącznościowego oraz zabudowy specjalistyczne. Przykładem tego może być m.in. udział w realizacji pojazdu wsparcia technicznego Sarna II.

Ryszard Kardasz przyznał jednak, że nie tylko to było powodem, dla którego narodowa "zbrojeniówka" postanowiła kupić Autosana. Szef PIT-Radwaru powiedział, że pomysł powstał dzięki pozytywnym doświadczeniom z podobnej operacji, jaką kilka lat temu przeprowadziła Huta Stalowa Wola.

Spółka kupiła wtedy Jelcz - Komponenty (obecnie Jelcz sp. z o.o.), nad którym również wisiało widmo likwidacji. Historia jednak pokazała, że zakup przedsiębiorstwa był dobrym posunięciem. Jako dowód Ryszard Kardasz wskazał fakt, że Jelcz ma pełen portfel zamówień. Wyraził także nadzieję, że w przypadku Autosanu ten scenariusz zostanie powtórzony.

Nie pozostaje zatem nic innego jak obserwować dalszy rozwój wydarzeń. Na razie jednak istnieje spora szansa, że sanocka fabryka za pośrednictwem Ursusa i jego partnerów sprzeda krakowskiemu MPK 15 autobusów klasy midi. Analiza ofert jest w toku, jednak atutem tej propozycji jest niższa cena w porównaniu z tą, którą przedstawił Solaris. Pozostaje wobec tego jedynie kwestia weryfikacji zgodności oferty z wymogami przewoźnika z Krakowa. Ale o tym się dowiemy w momencie, kiedy MPK wskaże zwycięzcę przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
PIT-Radwar
Huta Stalowa Wola
Fundusz Kapitałowy HSW
  • maxik – 10.02.2016

    MPK wybierze jednak Solarisa

  • XWJ – 10.02.2016

    Tak... I na rynku autobusowym zostanie śmieć w postaci AMZ, który się do normalnej eksploatacji nie nadaje, a Autosana pierwsze uwojskowią, przedłużą byt o 3-4 lata, po czym zostawią sobie tylko produkcje kratownic/ram, a resztę zlikwidują. @Maxik - Nie wybiorą Solarisa. Ten jak zwykle swoją zachłannością próbował się przebić i zaoferował wóz, który nawet na punkty nie jest wstanie wygrać (3 miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi, za duży silnik i zależną oś)

  • didel – 10.02.2016

    Kraków nie powinien pakować się we wyroby z firmy która zmienia profil produkcji

  • grycek – 10.02.2016

    @XWJ - Czemu nie lubisz AMZ-tów w Krakowie "mobilisowskie" sprawują się bardzo dobrze

  • XWJ – 10.02.2016

    Te trupy? Śmiało mogą się z Krakowiakami ścigać w ilości awarii...

  • Xxxxx – 10.02.2016

    Noo pięknie i kolejna firma autobusowa zniknie z rynku.Zaczynają kończyć jak Jelcz.

  • pedross – 10.02.2016

    kiedyś już pisałem ile kasy potrzeba by uratować autosan i wznowić produkcję autobusów wraz z nowymi projektami tak by za dwa trzy lata mieć podobną ofertę co solaris. to jest min 100mln złotych w gotówce by przeprowadzić takie zmiany i by firma mogła zaistnieć na rynku i by przywrócić jest szacunek u klientów, ale to ludzie pracujący w autosanie muszą zmienić sposób myślenia i to, że sami są odpowiedzialni za to co robią, a nie tylko żądania i związki zawodowe, które maja wpływ na to kto makupić, mamy demokratcję i woln y rynek a nie sterowaną gospodarke. pomysł na sprzęt wojskowy uważam za ok. pod warunkiem,że autobusy bedą też sie rozwijać i zmieniać.

  • Xd – 10.02.2016

    Przetarg na autobusy klasy midi w Krakowie unieważnionyhttp://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_public/mpk/przetargi/fz281-155-15/uniewaznienie-tablica.pdfWięc produkcja tych kliku sztuk już nie jest problemem Autosanu xD

  • marcel – 11.02.2016

    Nie kilku bo 15-stu

  • brożek – 11.02.2016

    I tak miał wygrać Solaris tylko przeholował z ceną

  • Chudy – 11.02.2016

    @XWJ Co ty bredzisz człowieku...Może jakieś rzeczowe dane poza swoimi mwydumanymi "fantazjami"?AMZ sprawują się dobrze, awaryjność na poziomie mniejszym standardowy wręcz.Inna sprawa, że u "żyda" w Krakowie obsługa techniczna pojazdów kuleje, co przekłada się na stan eksploatowanych pojazdów...Wystarczy zobaczyć w jakim stanie Irisbusy i Solarki które poprzednio jeździły w żółtych barwach po Krakowie były stanie na koniec kilkuletniej eksploatacji. Pod tym względem MPK jest wręcz wzorowe.A wracając do AMz-ów - to są naprawdę bardzo dobre polskie autobusy, czy ci sie to podob czy nie i żadne twoje wyssane z pacla brednie tego nie zmienią ;)

  • tantus – 11.02.2016

    Ja sobie w zeszłym roku trochę pojeździłem tymi AMZami po Krakowie. I powiem, że są całkiem ładne, ale wnętrze było rozklekotane jak w 20-letnie pojazdy z zachodniego demobilu.

  • antytroll – 13.02.2016

    Teraz postkomunistyczne trepy zaczną produkować wojskowe składaki z niemieckimi silnikami dla wojska w szalonej ilości 10 szt.rocznie.Żegnaj Autosanie,niestety POlacy nie dorosli jeszcze do świadomosci co oznacza własna gospodarka,skończa sie pieniadze z programu "Łapówka 500+" i zostanie bida z nędzą,na wschodzie sankcje na zachodzie kryzys własnej prdukcji brak,pojawią sie śmieciowe ratingi i nie bedzie nawet na wypłate emerytur a to wszystko w tym roku

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....