Autosan zbuduje elektrobus z wymiennymi bateriami!

infobus
02.04.2020 12:00
0 Komentarzy

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i konsorcjum Łukasiewicz-PIMOToraz Autosan podpisały umowę o dofinansowanie kwotą ponad 5 mln zł projektupod nazwą „Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym”.

Budżet przedsięwzięcia to ponad 6 mln zł.

Dla miast

Projekt zakłada budowę autobusu elektrycznego klasy I – zeźródłem energii wydzielonym poza przestrzeń jego zabudowy. Zdaniem pomysłodawców,takie rozwiązanie pozwoli na szybką wymianę magazynu energii i wyeliminujeproblem długotrwałego ładowania. Wynik projektu może być odpowiedzią napotrzeby transportu autobusowego, zwiększając jednocześnie pojemność autobusuoraz bezpieczeństwo pasażerów.

-„Obecny stan technologii znacznie ogranicza efektywnewykonywanie zadań transportu dalekobieżnego, a nawet transportu miejskiego zewzględu na konieczność długotrwałego ładowania magazynów energii. Dlategokonieczne jest poszukiwanie nowych rozwiązań technicznych zapewniającychskrócenie czasu przestoju pojazdów. Mamy nadzieję, że wyniki projektu przyniosąnie tylko odpowiedzi na pytania natury technicznej, ale również stworząpodstawy rozwoju nowych modeli biznesowych w zakresie elektrycznego transportu publicznego,gdzie możliwa będzie współpraca przedsiębiorstw transportowych zoperatorami-dostawcami magazynów energii – mówi Witold Luty, dyrektorŁuksiewicz- PIMOT.

Dwa cele Autosanu

Poprzez budowę autobusu elektrycznego z zewnętrznymmagazynem energii sanocki producent chce osiągnąć dwa cele:

  • zdecydowane zwiększyć zasięgu autobusu

  • obniżyć koszy jego eksploatacji poprzez ładowanie magazynuenergii w takich godzinach, kiedy sieci energetyczne dysponują nadmiaremenergii elektrycznej.

-„Jednocześnie zwiększony zasięg autobusu i możliwośćwymiany magazynu energii pozwolą na wykorzystanie autobusów elektrycznych nietylko w przewozach miejskich, ale także lokalnych, regionalnych i krajowych.Dodatkowo powstanie również techniczna i organizacyjna możliwość oddzielenia wfirmach przewozowych funkcji transportu pasażerów od funkcji zapewnieniaenergii dla autobusów elektrycznych. Liczymy, że nasz produkt przełamiedotychczasowe bariery rozwoju elektromobilności – mówi Eugeniusz Szymonik, prezeszarządu Autosanu.

Dofinansowanie projektu budowy autobusu pochodzi ze środkówProgramu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020, z NarodowegoCentrum Badań i Rozwoju.

Komentarze