Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autosan z umową na 15 autobusów dla gmin spod Rzeszowa

infobus
12.04.2019 12:15
0 Komentarzy

Związkowi Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa wreszcie uda się kupić 15 autobusów klasy MAXI. Wczoraj, 11 kwietnia urzędnicy podpisali umowę z Autosanem. „Bociany” mają zostać dostarczone już we wrześniu.

Do czterech razy sztuka
O czwartej próbie pozyskania przez podrzeszowskie gminy 15 „dwunastek” pisaliśmy tutaj. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przyspieszonym, co też związek wyczerpująco wyjaśnił. Dalej na celowniku ZG PKS były w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju. Jak więc widać wymagania związku, a także termin dostawy nie uległy zmianom.

Dwójka do brydża
5 marca minął termin składania ofert. Na zakupy przygotowano tyle samo co we wszystkich dotychczasowych przetargach, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości dalej wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. Otwarcie jednak przyniosło satysfakcję podkarpackiemu związkowi komunalnemu. I to mimo, że udało się otworzyć tylko dwie z trzech ofert.

Tą wadliwą okazała się być propozycja Solarisa. Tańszą przedstawiła firma BUSIMPOTR PL z Gierłatowa. Polski dealer autobusów Isuzu zaoferował 15 pojazdów Citiport 12 za 16 031 205 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową 868 900 PLN netto.

Minimalnie droższy był Autosan. Producent „bocianów” zaoferował piętnastkę SanCity 12LF w łącznej cenie 16 143 750 PLN brutto. A to dawało 875 000 PLN netto za jedną „dwunastkę” z fabryki w Sanoku. Był to ogromny „zjazd” cenowy w porównaniu z dotychczasowymi rzeszowskimi propozycjami Autosana. 

Co ciekawe obie firmy zaoferowały także najwyżej punktowaną czteroletnią gwarancję całopojazdową oraz przyspieszenie dostawy o 30 dni. Wsparcie serwisowe przez taki okres oraz zabezpieczenie materiałów eksploatacyjnych na łącznie 12 przeglądów przy takich wycenach? To bardzo odważny ruch…

Pierwsza wygrana Autosana w tym roku
27 marca rzeszowski związek rozstrzygnął przetarg. Zgodnie z przewidywaniami zwycięzcą został Autosan, który wygrał wyłącznie dzieki lepszemu rezultatowi w ocenie technicznej. Łącznie producent z Sanoka zdobył 99,58 pkt wobec 90,1 pkt dla Isuzu.

Pozostawało więc czekać na podpisanie umowy. To odbyło się wczoraj. Według informacji ZG PKS planowany termin dostawy to 10 września 2019 r. To krócej niż przewidywały warunki przetargu, gdzie termin dostawy ustalono na maksymalnie sześć miesięcy. 

Tym samy to pierwsze od dłuższego czasu zwycięstwo sanockiego producenta, a pierwsze od kiedy firmą kieruje Eugeniusz Szymonik. Z kolei rzeszowski związek może być wreszcie zadowolony, że uda mu się kupić 15 „dwunastek” na interesujących go warunkach finansowych. A trzeba przyznać, że takiej ceny można pozazdrościć.

Komentarze