TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan wyprodukuje tramwajowe człony niskopodłogowe dla MPK Kraków
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.08.2017 16:27:30 33 komentarze
Autosan wyprodukuje tramwajowe człony niskopodłogowe dla MPK Kraków

Autosan wyprodukuje dla MPK Kraków człony niskopodłogowe do tramwajów.

Zamówienia obejmuje wykonanie i dostawę części środkowej niskopodłogowej (środkowego członu niskopodłogowego) do wagonów tramwajowego typu GT8S. Całkowita jego końcowa wartość to 2 530 000.00 PLN. Autosan jako jedyny wystartował w przetargu.

Zamówienie podstawowe to wykonanie i dostawa 6 sztuk środkowych członów niskopodłogowych, zaś zamówienie opcjonalne - wykonanie i dostawa nie więcej niż 14 sztuk środkowych członów niskopodłogowych.

Część środkowa wagonu ma mieć długość ok. 6.500 mm z niską podłogą, z dachem, otworami drzwiowym, otworami okiennymi i przygotowanej pod montaż niezbędnego wyposażenia. Powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi dla pojazdów szynowych i infrastruktury przepisami i normami oraz przygotowana do połączenia elementami przegubów, z członami skrajnymi wagonu GT8S i wózkami tocznymi z wagonów GT8S. Musi uwzględniać parametry skrajni pozwalające na bezkolizyjną eksploatację kompletnego wagonu w krakowskiej sieci torowisk tramwajowych.

Wykonany człon musi:

a) być oblachowany i zabezpieczony przed korozją (również wewnątrz profili) oraz przygotowany do lakierowania; gruntowany, nałożona warstwa podkładowa,

b) mieć nałożoną warstwę wygłuszającą na wewnętrznych powierzchniach konstrukcji i poszycia ścian,

c) być przygotowany do montażu klimatyzacji, skrzyń elektrycznych i innego wyposażenia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Autosan
człon niskopdłogowy
  • parodia – 28.08.2017

    HAHAHAHHAHAHA chyba tylko do tego sie nadają.

  • Az – 28.08.2017

    No tak, wygrana przetargu to parodia. Co za ludzie?

  • www – 28.08.2017

    Przecież Autosan wykonywał już człony niskopodłogowe dla Krakowa. Widocznie niektórzy nie wiedzą, że produkcja autobusów wcale nie była jedynym źródłem dochodu. Jeżeli Autosan zarobi na produkcji to bardzo dobrze.

  • zibi – 28.08.2017

    Autosan - na miejscu MPK Kraków bym mocno się zastanowił czy Autosan ma minimalne doświadczenie tramwajowe.Podpisując umowę z spółką dobrej zmiany może być klepisko, lepiej się prawnie doskonale zabezpieczyć co i tag może nie wystarczyć.

  • domt – 28.08.2017

    Panowie, trochę pokory i szerszych horyzontów Za wszelką cenę krytyka...

  • PLati – 28.08.2017

    Tak jak juz pisał przedmówca: Autosan już niejeden środkowy człon do tramwaju dla MPK Kraków zrobił. Zresztą co do doświadczenia: to gdzie były robione tramwaje typu San dla Krakowa? :)

  • ? – 28.08.2017

    Autosan nazywał się całkiem inaczej gdy budował jedne z pierwszych tramwajów dla Krakowa, a było to ponad 100 lat temu. Warto wiedzieć, że ta fabryka w imperium Austro-Węgierskim miała spore znacznie gospodarcze w skali globalnej (dla imperium) a nie lokalnej.

  • pes – 28.08.2017

    Miały być nowe tramwaje , a będzie po krakowsku demobil z zachodu z NOWĄ wstawką.......bo Wiedeńskiego złomu za mało ????

  • jurekts – 28.08.2017

    Przecież Autosan dostarczył już blisko 50 niskich członów dla Mpk Kraków 40 szt EU8N i 5 dla GT8S

  • FRanek – 28.08.2017

    I dobrze. AUTOSAN ma praktykę w skorupach na tory. Jak ktoś o tym nie wie, to proponuję powstrzymać się od wypowiedzi.

  • Autor – 28.08.2017

    Zamiast zastanawiać się nad tym czy Autosanowi uda się wykonać to zlecenie lepiej zapytać jaki sens ma wyrzucanie ponad 2 mln zł w "modernizację"40-sto letnich złomów opartych o jeszcze starsze rozwiązania techniczne tylko dlatego że przyjechały z Zachodu.

  • krakowianin – 28.08.2017

    Jacyś mało zorientowani piszą tu wśród opinii o Autosanie , że Autosan nie poradzi sobie z zamówieniem podczas gdy dostarczył już podobne części dla MPK Kraków dla wielu tramwajów , Skąd się biorą tacy ignoranci ?? To są chyba lemingi !

  • truteń – 28.08.2017

    Niejaki zibi , piszący powyżej , nie ma pojęcia o czym pisze ! Po co głos zabiera ?

  • jurekts – 28.08.2017

    @Autor - Jeszcze 30 szt GT8SU przyjedzie

  • ibiz – 28.08.2017

    Zibi, ale popis, cegoś tak głupiego dawno nie czytałem. Proponuje choć odrobinę wiedzy a mniej plucia. Idiotę robisz z siebie na własne życzenie.

  • mechanik – 28.08.2017

    @Autor, sprawa jest bardzo prosta. Pieniądze z nieba nie spadają, tabor ma jeździć, a solidnie przerobione tramwaje spokojnie przeżyją te najnowsze, przy okazji mając znacznie niższe koszty eksploatacji. Kupno nowego "taniego" taboru, na co niestety skazują warunki przetargowe to sumarycznie niestety droga impreza, ale to osobny temat. A budżet nie jest z gumy.

  • kibic – 28.08.2017

    do krakowianin: a skąd się biorą tacy ynteligentni ynaczej jak ty? Bo trzeba nie lada ynteligencji żeby nie potrafić na czas złożyć dokumentów do przetargu na autokary, których nawet firma nie produkuje...to jest dopiero wyższa jazda, co nie przyjemniaczku?

  • P5 – 28.08.2017

    Pudła dla Newagu i ich 14WE też Autosan robił.

  • fan – 28.08.2017

    @kibic Po pierwsze dalej nie wiadomo jaki miały przebieg wydarzenia, ty wiesz lepiej. Po drugie nawet nie masz pojęcia, że Autosan lata produkował Lidera. Po trzecie zmiataj w dziurę z której wypadleś i raczyłeś porazić wszystkich swoją galopującą głupotą i prymitywizmem.

  • obserwator tramwajowy – 29.08.2017

    Przede wszystkim nie dostarczy środkowego członu, lecz tylko jego pudło. Czy nikt nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem tego:"Wykonany człon musi:a) być oblachowany i zabezpieczony przed korozją (również wewnątrz profili) oraz przygotowany do lakierowania; gruntowany, nałożona warstwa podkładowa,b) mieć nałożoną warstwę wygłuszającą na wewnętrznych powierzchniach konstrukcji i poszycia ścian,c) być przygotowany do montażu klimatyzacji, skrzyń elektrycznych i innego wyposażenia."Tak naprawdę człon wykona MPK we własnym zakresie, potrzebując jedynie - przepraszam za uproszczenie - blacharza.

  • tp – 29.08.2017

    Doświadczenie Autosana w produkcji konstrukcji autobusowych czy kolejowo-tramwajowych jest nieporównanie większe niż niejednego "podwykonawcy" produkującego dla konstrukcje dla niektórych znanych producentów taboru tramwajowego. Wiele po Polsce i nie tylko jeździ różnych pojazdów kolejowych których szkielety narodziły się w Sanoku

  • Obserwator 2 – 29.08.2017

    pes@ Jeżeli tramwaje z Wiednia sa złomem, to czym sa jezdzace w Mediolanie wagony wyprodukowane w latach 30 - tych ? Nie przeszkadza Ci ze sprowadza się ciagle stare auta z zachodu i ludzie sa szczęśliwi ze maja zlom za swoja kase. ? A Ty masz kase na nowe tramwaje, ze tak ciagle domagasz się ich zakupu ? Każdy chce nowe tramwaje i autobusy. Tylko ze tramwaje zyja 50 i więcej lat, autobusy to średnio 12 ,choć i sa takie co dozywaja 20 lat. Ale to zależy z jakiego materialu sa zrobione. Skoro nie wiesz to się zamknij. We Wiedniu "złomy" nadal woza ludzi bo ich nie stać na wymiane całego taboru , choć miasto bardziej bogate od Krakowa. Dziad zawsze chce więcej niż go stać .

  • 105 – 29.08.2017

    @up a my mamy Konstale idealnie przystosowane do naszych warunków, a wiedeńce i tak nie mają niskiej podłogi

  • pl – 29.08.2017

    Kolejne pudrowanie 40 letnich złomów. Pewnie trafią do huty i do podgórza na linie peryferyjne typu 11, 16, 21, 23, bo te E1 co odstraszają pasażerów od korzystania z komunikacji miejskiej, to już dłużej nie pociągną na szczęście. Gdyby polityka państwa, czy poszczególnych miast była mniej pro - samochodowa, a Ministerstwo Rozwoju nie było ślepo zapatrzone w nieefektywne elektrobusy, tylko rzeczywiście wsparło efektywne formy elektrycznego transportu jakim są miedzy innymi tramwaje, to nie byłoby "trzeciego i czwartego życiowa retuszowanych złomów na szynach". A tak to PFR leży na pieniądzach, zamiast pchnąć je w obrót gospodarczy, którego efektem byłby nowy tabor dla wszystkich miast i nowe linie tramwajowe. A tak mamy mnóstwo starego taboru, rozsypujące się torowiska vide: łódzkie tramwaje podmiejskie i pogłębiająca się przepaść cywilizacyjna pomiędzy autobusami a tramwajami, na korzyść autobusów, które to wzbudzają coraz większy zachwyt wśród pasażerów. Retusz starych wraków albo produkcja nowych wagonów o przestarzałej wysokopodlogowej konstrukcji to działania antytramwajowe.

  • NM – 29.08.2017

    Problem jest bardziej skomplikowany, niż z pozoru się to wydaje.Jedno jest pewne - to co się teraz dzieje , między innymi za nasze pieniądze z tzw. elektromobilnością, to jest forsowanie autobusów elektrycznych to totalna paranoja, nieefektywna i nic w efekcie nie dająca , oprócz strat na dzisiaj i na kolejnych 15 lat męki.Ktoś , kto tylko trochę uważał na lekcjach fizyki w szkole podstawowej i średniej wie , a powinien przynajmniej wiedzieć, że z ekologicznego, organizacyjnego i energetycznego nie ma to najmniejszego sensu.Warto natomiast promować tramwaje i koleje aglomeracyjne.Tabor tramwajowy może pracować kilkadziesiąt lat, co wcale nie oznacza , że musi.Nowy tabor należy wprowadzać stopniowo, bo to jest uzasadnione ekonomicznie i organizacyjnie.Stare 105 są na swój sposób piękne i dynamiczne, ale energetycznie nieefektywne i mają wady konstrukcyjne wynikające z konstrukcji pudła.Sprowadzane z Niemiec i Austrii wagony są dużo tańsze w eksploatacji i bardziej niezawodne od 105.Kiedyś nawet pisano, że ich sylwetka pięknie się komponuje na tle zabytków Krakowa, ale to trudno traktować poważnie.Krakowianie E1 , GT8 i N8 nazywają klekotami lub gruchotami i raczej trudno im się dziwić, że nie są zachwyceni tym taborem.W końcu nie każdy musi się znać na tramwajach lub być ich miłośnikiem.Pakowanie ogromnych pieniędzy w pseudo nowoczesne autobusy i wmawianie ludziom, jakie to one są nowoczesne i ekologiczne zrobiło swoje i przy absurdalnej często marszrutyzacji linii autobusowych zniechęciło pasażerów do korzystania z komunikacji szynowej.Jak się nie ma co się lubi to trzeba polubić , co się ma.Reasumując , tylko harmonijny rozwój trakcji szynowej oraz tam , gdzie jej brak trakcji autobusowej może skłonić właścicieli samochodów do skorzystania z oferty komunikacji publicznej.Dotyczy to oczywiście dużych i średnich miast.

  • kibic – 29.08.2017

    do fan; może ty nie wiesz jaki miały przebieg wydarzenia, ale to spokojnie można sobie znaleźć i przeczytać. Co ma Lider do zamówień dla MON? czy tak ciężko ogarnąć swoim wielkim rozumkiem, że wojsko potrzebuje innych autobusów niż te, które jeżdzą po mieście? Sanok takich nie robi a to że prezes mówi że ma coś przygotowane, to tylko mówi...podobnie jak ty tylko piszesz o jakichś dziurach bo to jest cała twoja "mondrość"! Dzięki takim kołkom jak ty, polski system jakoś to będzie bo państwo i tak da kasę na dziadostwo, ma się dalej bardzo dobrze.

  • fan – 29.08.2017

    @kibic1. Nie. Nic nie wiesz, tylko czytasz medialną papkę. Ale już dzisiaj wiadomo, że człowiek z 17-letnim stażem na stanowisku kierowniczym będzie miał postawione konkretne zarzuty, wbrew nagonce.2. Lider jest wysokopokładowy, bystrzaku inaczej... czyli połowa pisanych tekstów wyssana z palca, ponieważ takie było zamówienie.3. Jakie to MAN sprzedał już wojsku autobusy, z napedem na wszystkie koła czy na gąsienicach? :-))) Powiedzmy szczerze: myślenie, delikatnie ujmując nie jest twoją najmocniejszą stroną, więc te swoje załamujące teksty zostaw dla kumpli przy piwie. Mniej będzie śmiechu, bo oni i tak nic nie skumają.4. Według ciebie lepiej zaorać uratowany i dobrze już funkcjonujący zakład z dużą tradycją i puścić 400 osób na trawkę plus utrzymanie, dobre... Idź już mistrzu intelektu na to piwo i nie ośmieszaj się więcej.

  • pes – 29.08.2017

    @ObserwatorJak najbardziej jestem przeciwny sprowadzania samochodów przy których niejeden niemiec płakał jak sprzedawał, dlatego tym bardziej jestem przeciwny jestem robieniu jeszcze większego złomowiska ojropy przez miasta, tym bardziej takie jak Kraków /drugie największe miasto w tym kraju/ . Najbardziej drażni mnie polityka zastąpienia dużo nowocześniejszych choćby z wyglądu, przestronniejszych a tym samym wygodniejszych i dużo młodszych 105 przez wiednie........Jakoś inne miasta Warszawa/Wrocław/poznań nawet GOP nie mają problemu z utrzymaniem 105 w należytym stanie, tylko Kraków uznał, że lepiej być złomowiskiem ojropy . Dla mnie dziadowaniem jest cieszenie się z jałmużny w jakim w tym przypadku są 50-60 letnie wiednie......

  • 105 – 29.08.2017

    @pes dobrze mówisz, nawet jeżeli stozłomki zużywają więcej prądu i są bardziej awaryjne to taka modernizacja helmutów raz że pochłonie sporo pieniędzy, dwa taki mały skrawek niskiej podłogi nie spełnia egzaminu (zaledwie 6 miejsc z lf, a większość ewerytów i tak nie wchodzi do niskiego członu, a trzy nie będzie presji na zakup nowych wagonów, czyli nie będzie też presji na remonty torowisk czyli stoimy w miejscu...

  • krakowianin – 29.08.2017

    Ktoś tu pisze na temat Autosana w kontekście spóznionej oferty na autobusy dla armii a przecież artykuł dotyczy tramwajów a właściwie ich modernizacji .Czy ten ktoś to kolejny leming ?

  • tp – 30.08.2017

    @105 Wagony 105 jeżdżące aktualne po Krakowie pochodzą z lat 80 ubiegłego wieku. Czas w którym powstały niestety ma kolosalny wpływ na jakość wyrobu. Dodatkowo warunki w jaki były eksploatowane i możliwości serwisowe dołożyły swoje. Oczywiście można naprawiać czy modernizować tak jak powstał 405N, który kosztował ca 5mln i z wagonów z których powstał to ma tylko wózki i to nie całe, Ale chyba bardziej opłaca się kupić wagon dobrze utrzymany i wykonany z lepszych i jeszcze nie "zmęczonych" materiałów wyposażony w oszczędniejszy napęd itp i nawet go zmodernizować przez wymianę członu środkowego na niskopodłogowy. W Niemczech czy Austrii też modernizuje się tabor tramwajowy przez jego przebudowę. Np w rzeczonym Wiedniu E2 miały modernizowany napęd ze stycznikowego na chopperowy, w Norymberdze do wozów N6 wstawiono człon niskopodłogowy i tak powstały N8NF, które po latach sprzedano do Krakowa. Czesi i Słowacy też wstawiają kawałki niskiej podłogo do T3 czy człony niskopodłogowe do K2. Pewnie bez problemu dałoby się wstawić człon niskopodłogowy do naszej 102 (które były w podobnym wieku) problem w tym, że one po prostu nie dożyły tego bo materiały z których były wykonane się rozsypały. Podobnie im wiekiem E1 jeżdżą i w Wiedniu też jeszcze trochę pojeżdżą. Gdyby opłacało się remontować 105 to wszyscy by to robili a nie sprowadzali "szrot" z zagranicy i go remontowali, a jakoś nikt właściwie już tego nie robi a nawet ci co robili przestali (Śląsk i Łódź) i wolą sprowadzić i modernizować coś z Niemiec czy Austrii.

  • pes – 30.08.2017

    @tp Śląsk właśnie po początkowym sprowadzeniu wiedni ostatecznie ostatnio modernizował 105 zarówno w Łodzi jak i w Poznaniu a wiednie kasuje. Warszawa, Poznań, Wrocław i właśnie Łódź cały czas unowocześniając utrzymują 105 w należytym /choćby nazywając to Moderus Alfa/. Łódź ostatnio zaczęła sprowadzać używki o epokę lepsze od wiedni......"Ale chyba bardziej opłaca się kupić wagon dobrze utrzymany i wykonany z lepszych i jeszcze nie "zmęczonych" materiałów wyposażony w oszczędniejszy napęd itp i nawet go zmodernizować" tylko, że to już chyba 3-4 transza sprowadzania użwyek po norymbergach, gt8, wiednaich i cały czas to samo , że to tylko tymczasowo, że na nowe oszczędzić......i cały czas tych nowych jakoś brak.....Co z tego, że rzekomo oszczędniejszy napęd jak mocy nie mają i przez to są zawalidrogami powodując "stadną" jazdę........

  • mechanik – 01.09.2017

    @pes, to co piszesz to takie bezpojęciowe pitolenie. Pomijając już bzdury nt. starego taboru, za stadne jazdy nie są odpowiedzialne używki, bo w takim na przykład Wiedniu zawalidrogami nie są, tylko bezpojęciowe, mające PRL-owską historię rozdysponowanie sprzętu na pierdyliard linii z zewsząd dowsząd. Wraz z kiepską infrastrukturą jest to wspaniały patent na położenie KZ.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....