TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan wygrywa z Solarisem w Wałczu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.10.2019 15:00:07 1 komentarz
fot. Autosan

Autosan wpisuje na swoje konto kolejne zlecenie na autobusy miejskie. Wczoraj, 3 października producent wygrał przetarg w Wałczu na dostawę pięciu pojazdów w dwóch metrażach.

Wyboista droga
Przypomnijmy, że Wałcz już trzy razy szukał dostawcy piątki nowych autobusów- trzech klasy MIDI i dwóch MAXI. Za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem. W pierwszym przetargu, w maju 2018 r. nikt nie chciał bowiem przystać na narzucone przez miasto terminy dostaw. Wtedy dostawy zaplanowano w dwóch transzach. Dwa klasy MIDI i jeden standardowy miały zostać przekazane miastu między 26 października a 11 listopada 2018 r. Pozostałe dwa miały przyjechać kilka miesięcy później. Magistrat chciał je odebrać między 15 a 25 lutego 2019 r.

W kolejnym urzędnicy dali oferentom więcej czasu. Cała piątka miała trafić do Wałcza do końca czerwca 2019 roku. Jednak i tym razem skończyło się na zerowym zainteresowaniu. W październiku 2018 r. ogłoszono więc już trzeci przetarg. W nim nawet nie doszło do otwarcia ofert, gdyż popełniono błędy na etapie publikacji zamówienia.

Do czterech razy sztuka
Po ponad półrocznej przerwie doczekaliśmy się czwartego podejścia do zakupu. Przetarg wystartował na początku lipca. Tym razem miasto postanowiło podzielić postępowanie na części. W pierwszym będą to trzy autobusy klasy MIDI z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 (+ 3%). W drugim natomiast chodzi o dwa klasy MAXI długie na 11,5 – 12 m (+ 3%). I tym razem z myślą o uzyskaniu niższych cen urzędnicy dopuścili możliwość zaoferowania autobusów niskowejściowych.

Autobusy będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową lub do osiągnięcia przebiegu 170 000 km przez każdy z nich. Szczegółowo wymagania wobec nowych nabytków oraz kryteria oceny ofert opisaliśmy tutaj. Cała piątka ma trafić do Wałcza w ciągu 300 dni od podpisania umowy. To przy obecnych realiach dawało praktycznie 100% pewności, że wreszcie pojawi się upragniona przez urzędników przynajmniej jedna oferta.

+1 ponad oczekiwania
26 sierpnia minął termin składania ofert. Wałcz na zakupu w ramach obu zadań przygotował kwotę 5 385 000 PLN brutto. A to daje szacowany średni koszt pozyskania jednego autobusu w wysokości niespełna 875 610 PLN netto. Jak więc widać wycena nie zmieniła się od chwili pierwszego przetargu. Miasto miało jednak powody do zadowolenia. Wpadły mu bowiem dwie oferty, z których jedna zmieściła się w tych szacunkach.

Tańsze oferty przedstawił Autosan. Opiewały one na łącznie 5 019 753 PLN brutto. Dało to ceny jednostkowe w wysokości 797 700 PLN netto za SanCity 10LF oraz 844 000 PLN netto za jego "MAXI-odpowiednika". Bardzo atrakcyjnie krótko mówiąć.

Droższe oferty, które nieznacznie przewyższały wałecki budżet przedstawił Solaris. Opiewały one na 5 592 195 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową w wysokości 899 700 PLN netto za Nowego Urbino 10,5 oraz 923 700 PLN za jego dwunastometrowego "brata".

Autosan górą
Obaj producenci zaoferowali objęcie autobusów premiowaną, czyli czteroletnią gwarancją całopojazdową oraz najwyżej punktowane rozwiązania techniczne. W tej sytuacji decydująca była cena.

A ta przeważyła na korzyść Autosana. I od wczoraj producent może świętować sukces. SanCity 10LF i 12 LF Wałcz ocenił na 90 pkt. Z kolei Solarisy dostały 83,2 pkt (nU10,5) i 84,82 pkt (nU12).

Pozostaje więc czekać na uprawomocnienie się wyboru wałeckich urzędników i podpisanie umowy z Autosanem. Dla producenta będzie to kolejne zlecenie, które będzie powrotem do dobrej passy. A wszystkie znaki na niebie wskazują, że producent "bocianów" będzie miał wyjątkowo pracowity czas przed sobą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Wałcz
UM
ZKM Wałcz
Autosan
Solaris
  • Daniel Białek – 04.10.2019

    Brawo 💪💪

  • Grzegorz Rutka – 04.10.2019

    Współczujemy mieszkańcom Wałcza. Ciekawe, czy i kiedy zobaczą swoje autobusy?

  • Paweł Madeja – 04.10.2019

    a czy autosan jest Polską marką?

  • Damian Damiano – 04.10.2019

    Super

  • Michał Grabowski – 04.10.2019

    Bravo Autosan

  • Janusz Jachnik – 05.10.2019

    Wszytko fajnie a czy dalej mondyja, plastikowe twarde siedzenia bo podobne wizy latają na łonie podmiejskie i 40 minut na takim siedzeniu aż dupa boli 😂

  • Robert Chodacki – 05.10.2019

    Super oby jeszcze AMZ czy tam Ursusowi sie poprawiło

  • Adrian Aduś Mazur – 05.10.2019

    No nie długo to i do Lublina pewnie zawitają :P

  • Zenon Zenonski – 05.10.2019

    Prowadziłem Autosany, dwuletnie autobusy mają już takie wibracje jak 18letnie SU15 z MZA

  • Aurelia – 05.10.2019

    Mniej więcej 100 tys różnicy i taka sama czteroletnia gwarancja. Znowu dumpingowy sukces lub głęboka wiara w bezusterkowość swojego produktu. Cztery lata to długi czas. Nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć, że usterki w tym okresie będą sporo kosztować. Jak tak dalej pójdzie to Autosan podzieli losy Ursusa.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....