TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan wygrywa przetarg na 28 wojskowych autokarów!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.11.2017 18:26:21 29 komentarzy
Autosan wygrywa przetarg na 28 wojskowych autokarów!

Dziś, 16 października Wojskowi z 2 Regionalnej Bazy Logistycznej w Warszawie rozstrzygnęli przetarg na zakup 28 autokarów z dostawą w przyszłym roku. Od początku najbliżej zwycięstwa wydawał się być Autosan. I tak też się stało. Wojsko wybrało autobusy z Sanoka, które są w bardzo atrakcyjnej cenie.

Przypomnijmy, że kolejny w tym roku autokarowy przetarg dla żołnierzy ogłoszono pod koniec września. Wojskowe autokary z oczywistych względów będą się znacznie różniły pod względem wyposażenia od ich "cywilnej" wersji. Umożliwią podróż przynajmniej 41 pasażerom. Będą także posiadały bagażnik o pojemności minimum 3 m3. Nie zabraknie także klimatyzacji oraz pokładowego systemu rozrywki. Wysokość wnętrza mierzoną od podłogi do sufitu określono na minimum 1,95 m.

Ze względu na specyfikę warunków, w których będą pracowały autokary zostaną one wyposażone w jednostki napędowe spełniające normę Euro 6 i dodatkowo przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych. Dodatkowo jego rozruch w temperaturze minus 25 stopni ma się odbywać w czasie maksymalnie 25 minut. Obojętnie czy wskutek ładowania z akumulatorów rozruchowych bądź też podgrzanie silnika. Dodatkowo autokary będą wyposażone w zaczepy na mocowania drążka holowniczego.

Na tak wyposażone autokary 2 Regionalna Baza Logistyczna miała zarezerwowane 33 406 800 PLN brutto (27 160 000 PLN netto). Dawało to wycenę jednostkową za autobus w wysokości 970 000 PLN netto. Otwarte 30 października oferty zmieściły się w wojskowych szacunkach i to ze sporą nawiązką.

Najtańszą przedstawił Autosan. Producent z Sanoka był gotów wykonać zamówienie za 22 351 560 PLN brutto (18 172 000 PLN netto). To o 1/3 mniej niż kosztorys wojska, a więc bardzo dużo. Daje to cenę jednostkową za autokar w wysokości… 649 000 PLN netto! Promocja to przez duże "P" i to bezdyskusyjnie.

Droższą propozycję przedstawił MAN. Opiewała ona na 27 992 832 PLN brutto (22 758 400 PLN netto). Daje to cenę 812 800 PLN netto za jeden egzemplarz Lion'sa InterCity. To o 112 200 PLN netto taniej w porównaniu z Lions's Coach'ami zamówionymi przez wojsko w sierpniu. Dwa różne typy pojazdów i różnica cenowa mówi sama przez się.

Producent z Sanoka w kryterium cenowym, które było warte 60% zyskiwał 12,09 pkt przewagi na MAN-em. Pozostałe punkty były do zdobycia w ocenie technicznej, warunkach gwarancji, mocy silnika, zużyciu energii i pojemności bagażnika. Autosan nie we wszystkich kryteriach pozacenowych był lepszy od producenta "lwów". Był nieco gorszy pod względem emisji zanieczyszczeń oraz stracił 6 pkt poprzez mniejszy bagażnik. Jednak przewaga cenowa oraz kilka punktów za technikę przeważyły na jego korzyść.

W tej sytuacji werdykt wojskowych mógł być jeden – dziś, 16 listopada ogłosili zwycięstwo Autosana. Tym samym producent z Sanoka może powoli spokojnie zapominać o poprzednim przetargu, na który spóźnił się ze swoją ofertą. Czekamy więc zatem na umowę.

Cały czas jednak pozostaje aktualne pytanie co zaoferował Autosan dla żółnierzy- to modyfikacja jednego z obecnych już w ofercie pojazdów (najprawdopodobniej Lidera 10) czy też zupełnie nowa konstrukcja? Na razie pozostanie to owiane tajemnicą. Logika jednak podpowiada, że najbardziej prawdopodobna wydaje się być pierwsza opcja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
wojsko
Autosan
MAN
  • simon – 16.11.2017

    Staruszek Lider

  • Hehuh – 16.11.2017

    Turbinowe paliwo lotnicze to nie jest czasem benzyna o 100 oktanach? Jak to mają lać do diesla? ;)

  • arcyk – 16.11.2017

    to tak jagby się przesiąść z mercedesa do poloneza

  • Cruze – 16.11.2017

    @Hehuh: Nie, nie chodzi o benzynę. W grze jest nafta lotnicza np. F-34.

  • kibic – 16.11.2017

    Tak wygląda równość podmiotów gospodarczych w Polsce! Po co robić cyrk z przetargami, jak od razu jest wiadomo kto ma ten przetarg wygrać...

  • Ekonomista – 16.11.2017

    polityczna zagrywka aby uciszyć media że Autosan nie potrafi złożyć oferty na czas ... ile na tym kontrakcie dopłaci Autosan?

  • Adrian AS – 17.11.2017

    TEN "PRZETARG "to kolejna rozgrywka obecnej władzy. Po ostatnich doniesieniach było wiadome ze Autosan będzie zakupiony. Ha ha.Autosan Lider 10 -12 dla żołdakow. A niech się ważą tanimi autobusami. Szkoda naszych pieniędzy na zbędną wygodę

  • Kaczor – 17.11.2017

    Cichaczem zaplaca Autosanowi wiecej. Ot taki cichy przekret

  • pawel81 – 17.11.2017

    Pewnie. Szkoda ze nie Man albo Mercedes.A to ze Polska fabryka i miejsca pracy. Nie to juz nie istotne.Jakby cos to zawsze mozna zarobic zbierajac szparagi u niemca.Pozdrawiam fanow wszystkiego co nie Polskie.

  • żenada – 17.11.2017

    "Promocja to przez duże "P" i to bezdyskusyjnie." W prawie zamówień publicznych istnieje coś takiego jak "rażąco niska cena" za co w normalnym przetargu oferent wyleciał by po krzywej balistycznej. No ale tu jest ustawka na zasadzie - a my nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi. W następnym przetargu nasza niezwyciężona armia kupi sobie Shermany zamiast Leopardów.

  • technika – 17.11.2017

    "Jednak przewaga cenowa oraz kilka punktów za technikę przeważyły" Możecie rozwinąć jaką to techniką odpicowany "Hadziewion" pokonał jeden z najnowocześniejszych autokarów ? Możliwość zapalania na zapych ? Możliwość "czytania gazety" na mrozie ?

  • Pozdro dla hejterow – 17.11.2017

    Przemawia za wami nienawiść byłej władzy! Na zdjęciu jest autobus który był produkowany dla Węgier i nie ma nic wspólnego z wojskiem!!! Autosan ma produkt dla wojska,specjalny produkt. Kto wie ten wie!Wy byście tylko jeździli niemieckimi Manami,Mercedesami (co Autosan chciał wykończyć), solarisami i innymi zachodnimi wynalazkami!

  • rychu – 17.11.2017

    Zapewne chodzi o technikę z lat 80 .

  • Sotraco – 17.11.2017

    @pozdro dla ...,ten specjalny produkt pewnie jest opancerzony i lata i pływa,@pawel81 w Autosanie brakuje pracowników więc nie tłumacz się miejscami pracy.

  • pawel81 – 17.11.2017

    A czemu brakuje? Bo maja zamowienia. I to cieszy.O to mi chodzilo w mojej wypowiedzi.

  • diabell – 17.11.2017

    Oj boli was ten AUTOSAN oj boli ................. .

  • www – 17.11.2017

    @diabell Oby tylko Autosan zapłacił pracownikom tak jak należy za pracę. Na pracownikach niech nie oszczędzają.

  • marta – 17.11.2017

    No i wojsko wybrało badziewie, niska cena po kilku latach eksploatacji odbije się im czkawką.

  • mruj – 17.11.2017

    H9 kupili no to się powożą wojskowi heh

  • WDŻ – 18.11.2017

    Sami od siebie kupili - jak to jest z przynależnością do tej samej grupy kapitałowej? MON kupi od spółki, która do niego należy...

  • Tak tylko pytam... – 18.11.2017

    A zobaczymy jakie silniki będą, bo Cummins zdaje się nie ma dostosowanych do F34?

  • !!!! – 18.11.2017

    @Tak tylko pytam.... Autosan ma tylko silniki Cummins'a, a te nie są dostosowane do F34

  • realista – 18.11.2017

    MAN nieźle robił w pory, aby przypadkiem nie wygrać. A tak a propos to nasze wojsko będzie mieć teraz piękny i nowoczesny sprzęt z Sanoka. Bundeswara i US Army pękają z zazdrości!!! Brawo wielka i silna Polska!!!!! Niech żyje Naczelnik!

  • hhh – 18.11.2017

    #-pochwal się czym ty jeżdzileś

  • # – 18.11.2017

    @hhh - Scania Irizar 69+1+1

  • swen – 19.11.2017

    Pięknie ustawiony przetarg ! Mam nadzieję, że kiedyś ktoś za to odpowie.

  • figar – 19.11.2017

    po co wojsku luksusowe autokary? czołgów brak rakiet brak opl lezy a oni beda sie wozić turystykami heheheh Paka stara to wszystko!!!

  • Puszek – 19.11.2017

    Czy wie ktoś tutaj dlaczego z oferty autosanu zniknęły eurolidery? To chyba były nowe konstrukcje, podejrzewam, że nie tanie w zaprojektowaniu. Czemu tego nie rozwijać? Lider ma już swoje lata.

  • dvd14 – 22.11.2017

    Nie zniknęły. Zostawili jedną wersję Eurolidera 9, brak jakiegoś turystyka do oferty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....