TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan wygrał, ale Nowa Sól unieważniła przetarg
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.04.2017 09:17:28 15 komentarzy
Autosan wygrał, ale Nowa Sól unieważnia przetarg

Szybki koniec polskiego pojedynku w Nowej Soli. Mimo poszerzonego składu i niższych cen niż za pierwszym razem, Nowa Sól unieważniła przetarg na 4 autobusy MAXI i będzie dalej szukała oszczędności. Przypomnijmy, że w drugim podejściu o lubuski kontrakt ubiegały się trzy firmy: Autosan, Ursus i Solaris.

Zgodnie z powtórzonym zamówieniem z 22 lutego, Nowa Sól chciała kupić 4 sztuk fabrycznie nowych niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów klasy MAXI. Wymagana norma emisji spalin to Euro 6, a pojazdy miały być wyposażone w systemem zapowiadania przystanków, monitoring wizyjny, system emisji reklam oraz systemem lokalizacji.

3 kwietnia 2017 r. miało miejsc otwarcie trzech ofert, a już dzień później zamawiający unieważnił postępowanie. Dlaczego? Jak możemy przeczytać w uzasadnieniu, cena oferty najkorzystniejszej ? czyli firmy Autosan ? wnosi 3 999 960 PLN brutto i przewyższa kwotę zmawiającego o 3 788 400 PLN brutto. To dla gminy za dużo i dlatego Nowa Sól niebawem ogłosi trzeci przetarg na cztery autobusy klasy MAXI i spróbuje zbić cenę, jak najbliżej poziomu swojego budżetu, czyli 3 788 400 PLN brutto / 3 080 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę standardowego autobusu na poziomie 947 100 PLN brutto / 770 000 PLN netto.

To nie za dużo, a wręcz można określić ten poziom najniższą ceną krajową (aczkolwiek przykład Torunia pokazuje, że przy pewnych uwarunkowaniach można się w takim budżecie zmieścić). Czy Nowej Soli uda się "dobić" do tej kwoty? Raczej wątpliwie. Natomiast w kolejnym podejściu możemy spodziewać się jeszcze niższych cen np. ze strony Ursusa który, aby pokonać Autosana musi jeszcze trochę zejść z zaproponowanej kwoty. Z kolei dla Solarisa powtórzone przetargi i drenowanie ofert producentów działa "in plus", gdyż Nowa Sól w ten sposób zdobywa pieniądze na zakup ?. midibusów Solarisa, które zostały wybrane w pierwszym przetargu i znacznie przekroczyły budżet. Teraz czekamy na ogłoszenie kolejnego zamówienia. Do trzech razy sztuka?

Historyczne starcie

Przypomnijmy, że w ramach II przetargu Nowej Soli doszło do pierwszego w historii polskiego pojedynku, w którym w szranki stanęły trzy firmy:

  • Ursus Bus z autobusami CitySmile 12 LF w łącznej cenie 3 852 360 PLN brutto / 3 132 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto CS12 na poziomie 783 000 PLN netto;

  • Autosan z autobusami Sancity 12 LF w łącznej cenie 3 999 960 PLN brutto / 3 252 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 813 000 PLN netto;

  • Solaris z autobusami Nowe Urbino 12 w łącznej cenie 4 098 360 PLN brutto / 3 332 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 833 000 PLN netto.

Wszystkie oferty spełniały wymagany termin realizacji, okres gwarancji i warunki płatności zapisany w SIWZ. Natomiast także wszystkie przekroczyły budżet zamawiającego. Moralnym zwycięzcą powtórzonego zamówienia może czuć się Autosan, którego oferta została oceniona przez nowosolską komisję najwyżej.

Przypomnijmy, że kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty były te same co ostatnio, czyli:

  • Parametry techniczne / Waga: 40

  • Cena / Waga: 60

O ile w zakresie ceny wszystko jest jasne, tak sporo jeszcze może zmienić się w zakresie oceny technicznej. Przypomnijmy, że Nowa Sól dodatkowo premiowała największa liczbą punktów następujące rozwiązania:

  • autobus o liczbie miejsc siedzących 29 i więcej - 7,0 pkt,;

  • redukcji katalitycznej (SCR) i bez filtra cząstek stałych (DPF) - 12,0 pkt.;

  • możliwość rekuperacji energii hamowania - 5,0 pkt.;

  • zawieszenie niezależne - 4,0 pkt.;

  • silnik o mocy powyżej 200 kW do 230 kW - 5,0 pkt.;

  • przednia szyba dzielona pionowo w osi autobusu - 4,0 pkt.;

  • liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi - powyżej 12 - 3,0 pkt.

Historia pierwszego przetargu

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu MAXI w Nowej Soli miało miejsce 17 lutego 2017 r. Zgodnie z oczekiwaniami o to zamówienie starło się dwóch polskich producentów: Solaris i Ursus. Obie jednak firmy przekroczyły kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowania zamówienia.

Budżet jakimi wtedy dysponowała gmina na to zadanie

W pierwszym podejściu konsorcjum Ursus SA i Ursus Bus zaproponowało w Nowej Soli za cztery autobusy CitySmile 12 LF łączną kwotę 3 926 160 PLN brutto / 3 192 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS12LF na poziomie 981 540 PLN brutto / 798 000 PLN netto.

Z kolei Solaris Bus & Coach zaoferował za cztery Nowe Urbino 12 sumę 4 368 960 PLN brutto / 3 552 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU12 na poziomie 1 092 240 PLN brutto / 888 000 PLN netto.

MIDI już wybrane

Przypomnijmy, że w marcu Gmina Nowa Sól dołożyła kasę w przetargi na zakup 23 midibusów, gdzie tylko Solaris przedstawił swoją ofertę z niskowejsciowymi autobusami miejskimi Urbino 8,9 LE. Propozycja przekroczyła budżet zamawiającego, czyli sumę 20 700 000 PLN brutto i dlatego do końca było wiadomo, co się stanie z tym zamówieniem. Gmina długo myślała nad złożoną ofertą i w końcu zdecydowała się ją przyjąć. 23 marca 2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, czyli spółki Solaris Bus & Coach.

W Nowej Soli producent z Bolechowa zaproponował sumę 22 914 900 PLN brutto / 18 630 000 PLN netto, co oznacza przekroczenie kwoty przeznaczonej na sfinansowania zamówienia o ok 2 200 000 PLN brutto. Oferta obejmowała niskowejściowe autobusy Urbino 8,9 LE z jednostkową kwotą na poziomie ok. 995 652 PLN brutto / 809 473 17 PLN netto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 20 700 000 PLN brutto / 16 829 268 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 731 707,3 PLN netto.

Przypomnijmy, że oba zamówienia mają dofinansowanie z w ramach lubuskiego RPO, a ich zakup jest realizowany wraz z innymi unijnymi inwestycjami o stosunkowo dużym, łącznym budżecie i na pewno pojawią się tutaj jakieś oszczędności. Cześć z nich mogłaby też zostać przesunięta na MAXI kontrakt. Czy tak będzie? Zobaczymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Subbus Nowa Sól
Autosan
Solaris
Ursus
tabor
  • Solanka – 05.04.2017

    KPINY!!! SZWINDEL!!!TYLKO AUTOSAN!!! TYLKO PiS!!!

  • RR – 05.04.2017

    Jestem za Autosanem.

  • dd – 05.04.2017

    A może dla zwolenników pewnej partii politycznej AutoPiS. Bo już się słabo robi od tej politycznej gatki. I jeszcze jedno też jestem za polskimi wyrobami.

  • SŁAWEK OPOLE – 05.04.2017

    JA NIE TRAWIE PIS I JESTEM ZA AUTOSANEM

  • PodróżującyPoEuropie – 05.04.2017

    Ja PiSu nie znoszę ale Autosanowi kibicuje całym sercem . Szkoda że tak się stało .

  • Szoferak – 05.04.2017

    Tak Autosan to fajne już autko które mamy od jakiegoś czasu. Naprawdę zrobili milowy krok do poprzednich wersji, i choć tak naprawdę wszyscy maja to samo to to przy swej jakości jest niedrogie. Za to traktor na AMZ-cie to nie mój wybór.

  • tanderak – 05.04.2017

    Jeździłem testowo czas jakiś gazowcem Autosana. Sama przyjemność. Zaje fajny autobus. Dziewiątka też jest na 5+

  • farafiu – 05.04.2017

    Można było przypuszczać, że Autosan nadrobi punkty silnikiem, ale że aż tak to miłe zaskoczenie. Ciekawe czy rekuperację zaoferowali.

  • JAREK – 05.04.2017

    Pisalem juz wczesniej. Będą uniewazniac az wygra Solaris. Wstretna proba ustawki. Niech im zabiorą dotacje to moze zmadrzeja

  • Niemiecka Europa – 05.04.2017

    Ustawki pod NIEMIECKIE będą zawsze. Taki kraj.....

  • Taka Polska cała – 06.04.2017

    No. wstrętna sprawa. Jak nic wstrętna. Odebrał bym fundusze.

  • Ciekawski – 06.04.2017

    Do "dd", SławekOpola" i "podróżującypoeuropie" - a dlaczego tak was PIS uwiera? Pytam z ciekawości. Jesli znajdziecie czas dkącie jakieś argumenty. Pozdrawiam

  • drugi sort – 06.04.2017

    Niemiecka Europa to pisiory niedouki ktorzy nie wiedza ze Solaris to Polska firma placaca podatki w Polsce . Szkoda ze potem przelewane sa do "bismesmena " w Toruniu Taki kraj z ciemnogrodu ....

  • sdf – 07.04.2017

    @drugi sort. No tak, akcjonariat jest w większości polski ale udział ma też obywatel Niemiec - Pan Olszewski. To pewnie niektórym przeszkadza. Jeśli chodzi o mnie to ja kibicuje i Solarisowi i Ursusowi i Autosanowi. Ale Solaris jednak jest jużrozwiniętąfirmą, która dobrze osiadła na rynku, dlatego bardziej kibicuje mniejszym, czyli Ursusowi i Autosanowi, aby też znaleźli swoje miejsce na rynku i stabilnie na nim istnieli. A najlepiej byłoby gdyby zajęły miejsce Manów, Mercedesów, SOR i innych zagranicznych producentów. Im więcej naszych na naszym rynku tym lepiej :)

  • sdf – 07.04.2017

    Przepraszaam, teraz sprawdzałem i jednak większość akcjo ma Pan Olszewski. Czyli jednak firma należy do obywatela Niemiec.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....