TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan wydaje wojskowe oświadczenie
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.08.2017 17:43:53 24 komentarze
Autosan wydaje wojskowe oświadczenie

Dzisiejsza afera medialna związana ze spóźnioną ofertą Autosanu w wojskowym przetargu to kolejny etap politycznej wojny, która uderza w sanockiego producenta. Dlatego spółka wydała specjalne oświadczenie. Publikujemy je poniżej.

Wcześniej uwaga - polityczny kontekst całej historii jest oczywisty. Za nami kilkanaście wojskowych postępowań na nowe autobusy, które ostatnio wygrywały zagraniczne marki, jak MAN, Mercedes czy Scania i jakoś nikt wcześniej o tym nie pisał. Podobnie wygląda kwestia spóźnionych ofert - nawet media branżowe o tym nie piszą. A tutaj nagle mamy do wglądu całą wojskową kuchnię…

Po drugie - z naszego punktu widzenia - samą próbą złożenia oferty przez polskiego producenta należy ocenić pozytywnie - lata temu Autosan został wykluczony z mundurowych przetargów i teraz firma próbowała zmienić ten stan rzeczy. Czy miała produkt, który spełniał wysokopokładowe oczekiwania wojskowych? - to już inna historia. Warto na koniec podkreślić, że wybrana przez 2 RB LOG oferta MAN nie przekroczyła żołnierskiego budżetu.

Oświadczenie Zarzutu AUTOSAN sp. z o.o.

AUTOSAN sp. z o.o. informuje, że zamierzał wziąć udział w postępowaniu ogłoszonym przez 2 RB LOG Rembertów dotyczącym dostawy autobusów pasażerskich w części drugiej postępowania w ilości gwarantowanej 18 szt.

Faktem jest, że oferta została złożona po terminie składania ofert, co uniemożliwiło wzięcie udziału w postępowaniu oraz składania jakichkolwiek odwołań w przedmiotowej sprawie. W stosunku do osoby odpowiedzialnej za zaistniałym fakt Zarząd AUTOSAN sp. z o.o. wyciągnął konsekwencje w postaci zwolnienia dyscyplinarnego, skierował zawiadomienie do odpowiednich organów oraz będzie dochodził roszczeń finansowych na drodze postępowania cywilnego.

Jednocześnie informujemy, iż samo złożenie oferty nie przesadza o wygraniu przetargu. Dodatkowo informujemy, że nowy Zarząd Spółki w przeciągu niespełna 3 miesięcy zakontraktował autobusy w ilości 23 szt. oraz czeka na rozstrzygniecie przetargów, gdzie AUTOSAN sp. z o.o. złożyła najkorzystniejsze oferty na łączną ilość 27 szt. autobusów.

Spółka pozyskała i realizuje również w tym czasie zamówienia dla Wojska Polskiego w ilości 12 szt. kontenerów oraz finalizuje negocjacje dotyczące kolejnych 12 szt. Dodatkowo prowadzone są remonty nadwozi aut AUM 117 w ilości 27 szt. oraz przyczepek 0662 w ilości 48 szt.

Chcemy również zaznaczyć, ze AUTOSAN sp. z o.o. ze względu na prowadzoną politykę handlową nie informuje w jakich postępowaniach przetargowych bierze udział oraz jakie są powody wzięcia udziału bądź nie w tego typu postępowaniach. Michał Stachura, prezes AUTOSAN SA.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
wojsko
przetarg
  • JA – 23.08.2017

    Ktoś to zrobił specjalnie. Chodzi o osłabienie wiarygodności Autosana i jego zarządu. Trzymajcie się.

  • StachuraMiejHonor – 23.08.2017

    @JA co ty opowiadasz widać że to banda nieudaczników z tym prezesem z mlekiem pod nosem. Patałachy i tyle i teraz wiceminister będzie służb używać do przykrycia tego dyletanctwa. Normalnie cały Zarząd do dymisji a nie jakiegoś pionka kierowcę puknęli i się za nimi chowają, a wystąpienie na konfie dziś prezesa PGZ to kompletna żenada, dzieciaki i nieudaczniki u sterów. Naczelniku tnij w pień i wstydu oszczędź !!!

  • Brawo Ja – 23.08.2017

    Szczerze? Nie dziwię się kompletnie wojskowym. Wybór między Lion's Coach, a Autosanem to tak jakby wybierać między Mercedesem, a Polonezem, nie oszukujmy się. Same autobusy Autosanu nie powalają. I co z tego, że to niemiecka firma, to znaczy że kierowcy mają jeździć złomem 20lat? Przecież te MANy i tak wyprodukuje Polska fabryka w Starachowicach

  • Polak – 24.08.2017

    Jaka Polska fabryka?!?! Obóz pracy i wyzysku wyprowadzający zyski i niepłacący podatków, wyciągający łapę po pomoc publiczną. Żenujący jest ten Niemiec gadający łamaną polszczyzną w filmiku promującym mana. Jak filmy propagandowe z okresu okupacji.

  • zdziwiony – 24.08.2017

    Sprawę zgłoszono do służb, a sprawą zajęło się także ministerstwo. Czemu to zamieszanie? Czemu to rozczarowanie? Czyżby przetarg był ustawiony pod Autosan?!?

  • nm – 24.08.2017

    Jaki problem, unieważnią przetarg z powodu przekroczenia budżetu na zakup.Ogłoszą następny i w nim wygra najlepsza oferta !

  • PZP - dobra praktyka – 24.08.2017

    Spóźnili się 20 minut. Nie nowina. Ludzie z branży autobusowej w Polsce pamiętają taki przypadek. Tam także w grę też wchodziły minuty. Skrajną głupotą decydenta było pozostawienie na ostatni dzień złożenia oferty. Tego nigdy się nie robi. Nigdy nie wiadomo, czy na drodze nie będzie wypadku i blokady drogi albo własny kurier rozchoruje się. Znam producenta, który "grube" oferty wiezie jednym samochodem, a za nim jedzie drugi. Na wypadek nieprzewidzianej okoliczności na drodze. Teraz własną głupotę przerzuca się na powiązania odpowiedzialnego z poprzednikami. Idiotyzm i nic więcej. Jeżeli pracuje się w firmie 10 lat, to czasu równoległej pracy sie nie wykreśli. Tą drogą rozumowania można powiedzieć, że miałem powiązania z Gierkiem i Gomułką. Przeszłości się nie wykreśli. Szczytem wszystkiego jest teraz tworzenie przestępstwa. Angażuje się policję, ABW, CBA, wywiad, kontrwywiad, brakuje tylko GRU i FBI, wszystko po to, aby własną nieudolność obrócić w sukces. Kończąc dodam: Wielokrotnie byłem zaangażowany w przetargi wartości kilku milionów. Oferta zawsze była doręczana do południa, na jeden dzień wcześniej niż był ostateczny termin.

  • Strażak sam – 24.08.2017

    Słusznie prawie tylko pytania zadaje się na ostatnią chwilę by konkurencja nie miała czasu na reakcję

  • TomTom – 24.08.2017

    Oferta MANa została już zaakceptowana jak coś (4 sierpnia)

  • z – 24.08.2017

    niech ten szmelc w końcu zamkną raz a dobrze

  • Autosan dobro narodowe – 24.08.2017

    Po co zamykać "ten szmelc" fabrykę Autosan? Przecież to najlepszy zakład w Europie, a tylko masoni i żydzi uwzięli się na niego i dlatego upadł. Znacznie lepiej będzie go nadal podtrzymywać przy życiu za nasze publiczne pieniądze.

  • JA – 24.08.2017

    Ja mówię, że ktoś nie dopilnował terminów. Pytanie, czy niechcący, czy specjalnie. Zauważyłem, że Autosan wiele przetargów odpuszcza, a mógłby wygrać. Pytanie, dlaczego.

  • Nemo – 24.08.2017

    A moze bylo tak - mieli ustawione z antkiem ze i tak wygraja przetarg i czekali na informacje jaka cene dal merc - aby zlozyc lepsza oferte i piac na caly kraj ze wygrali z niemcem , a tu ktos dopilnowal i sprawdzil terminy, a moze merc mial ustalone z antkiem ze dostanie ten przetarg bo wybudowal fabryke w kraju winem i miodem plynacym , a moze byl ktos trzeci ktory ustalil z antkiem ze trzeba obu firmom namieszac i zepsuc reputacje wiec spokojnie wszystko sie uniewazni wycofa sie dotychczasowych dostawcow i zrobi sie zakup w firmie trzeciej - w koncu mamy jeszcze paru producentow w kraju, moze skorzystac ursus, albo uratuje sie upadlego solbusa , albo damy zlecenie do solarisa w koncu on najwiekszy lub moze powolamy now firme "wojskobus" ktora bedzie z gory dostawala takie zamowiena :)

  • Kuba – 24.08.2017

    Nie udało się wojsko za to witamy 12 Autosanów Sancity w BUS MARCO POLO.

  • prawdziwy Polak – 24.08.2017

    W Polsce brakuje porządnego autobusu diesla EURO 6! Proponuję, aby NCBiR stworzył "POLSKI AUTOBUS DIESLOWSKI". Taki autobus mógłby wreszcie zacząć wygrywać narodowe przetargi w prawdziwie polskich miastach (a nie miastach platformersów). 100% kapitału byłoby państwowego. Proponuje napisać ustawę, że kryterium wyboru oferty musi zawierać też 25% punktów za pochodzenie kapitału, który musi być najpolszczy z polskich. Świetnym kandydatem byłby Autosan. Z resztą taki na prawdę porządny POLSKI AUTOBUS DIESLOWSKI rozszedłby się po świecie jak ciepłe bułeczki, tak jak nasz Polski Autobus Elektryczny, na który czeka cały świat. Przecież to co robi teraz Solaris to śmiech!!!

  • RS – 25.08.2017

    heh w pierwotnej wersji oświadczenia była mowa, że autosan nie ma w ofercie autobusów wysokopodłogowych, co w zasadzie wykluczyłoby możliwość wygrania przetargu. Dzień później ten fragment oświadczenia producenta usunięto :))))

  • Leszek – 25.08.2017

    Tu jest oryginalne oświadczenie z informacją, że Autosan obecnie nie produkuje takictakich autobusów: https://mobile.twitter.com/MGordziewicz/status/900742834231312387/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.money.pl%2Fgospodarka%2Fwiadomosci%2Fartykul%2Fautosan-przetarg-spoznienie%2C11%2C0%2C2358283.html

  • Mało uśmiechnięty :( – 25.08.2017

    To są jakież żarty :(

  • Antoni – 25.08.2017

    A dlaczego jak w przetargu na helikoptery przegrał Mielec (którego właścicielem są Amerykanie - Sikorski) to była afera, że nie dajemy zarobić POLSKIEJ fabryce a jak autobusy mają być produkowane w Starachowicach to wielka afera, bo wygrywają NIEMCY??

  • ja – 25.08.2017

    O jacy fachowcy titaj pisza. Zakochani jestescie w niemieckiej gospodarce i niemieckich pojazdach tupu man, mercedes i solaris. A najlepszym jest mowienie ze solaris to polska fabryka. Od kiedy?! W Polsce ma zaklady i tyle. Zadna fabryka produkukaca autobusy nie jest w stanie miec takiej produkcji - SAMOWYSTARCZALNEJ - JAK przed laty mial Autosan. Wszystko to skladaki z komponentow innych firm! Dajcie spokoj juz z takich POwskim pierniczeniem! Autosan chce wyjsc na prosta po rzadach zacnego kierowcy zasady i robione jest wszystko by tak sie nie stalo! Szkoda ze do dzis nikt nie poniosl odpowoedzialnosci po sprzedazy fabryki zasadzie i e kolejnych latach stworzeniu spolki polskie autobusy ktora prowadzila wylaczna sprzedaz autosana i jelcza. Koszty szly do fabryk a zysk do PA! Jelcza dzis juz nie ma a fabryke z dwuwiekowa tradycja chca unicestwic! Nawet hitler nie zniszczyl sanockiej fabryki tylko ja wykorzystal a tu pseudoznawcy hejterzy, trole i wam podobni tylko pluc, pluc, pluc! Wsiadajcie w te "polskie" solarisy i wio na zachod do angeli!

  • gorszy sort :-) – 25.08.2017

    do ja..dużo już PISowskich bzdur tu przeczytałem..ale Ty Kolego przeszedłeś wszystkich innych i samego siebie!!!! Kto broni autosanowi wyjść na prostą???? Sam autosan.... z przerostem zatrudnienia, niewydolną kadrą inżynierską, km kwadratowymi niewykorzytanej powierzchni i wynikiem finansowym na poziomie - 13 mln PLN za pół roku (minus trzynaście milionów)...... drugie- piszesz, że to taka "polska" fabryka....... po 1- jak myślisz- z czego ten Autosan buduje te swoje "polskie" autobusy ?? silnik- Cummins (USA), skrzynie- ZF (Niemcy), Voith (Niemcy), klima- Konvekta (NIemcy), cała pnaumatyka- Wabco, ogrzewanie- Spheros, pewnie jeszcze kolejny 1000 elementów typowo "polskich" bym wymienił.... czym to się różni od Solarisa (produkcja pod Poznaniem) czy MANa (Starachowice)..... jednym się różni- Solaris zatrudnia 2500 ludzi, MAN- ponad 4000 a Autosan??? kilkuset z czego i tak połowa za dużo ........ Pamiętaj, że jest to firma PAŃSTWOWA!!! Czyli taka, którą finasuje polskie społeczeństwo (Ty również, jeżeli uczciwie pracujesz i płacisz podatki)... Ktoś tu gdzieś policzył, że dołożyliśmy do tego każdy z nas 1.5 zł. tylko w tym roku!!!! Do Solarisa czy MANa nie dokładamy, bo radzą sobie same sprzedając całkiem udane autobusy (nie jestem ich wielkim fanem, ale to pożądne produkty z uznaną na rynku marką)więc kto tu się bardziej przysługuje polskiej gospodarce...Zacznij liczyć do 10 i myśleć samodzielnie, zamiast powtarzać brednie dobrej zmiany.....Żeby nie było- trzymam kciuki za autosana i życzę mu jak najlepiej. Ale w normalnej, zdrowej konkurencji rynkowej, a nie pod kroplówką państwa.....pozdrawiam

  • Nemo – 28.08.2017

    Jest rozwiazanie: Autosan musi wymienic wszystkich dostawcow na krajowych - wiec silni czterorzedowka ze stadniny ......., uklad kierowniczy z automatyczna skrzynia biegow ........... woznica i bat , klimatyzacja ........ wystarczy ne wstawiac okien , pneumatyka ------ dluga os z klepanym wachlarzem , ogrzewanie - kocyk lub w ekskluzywnej wersji baranica ;) ....... mialo byc pieknie a jest jak bylo :)

  • Sandokan – 29.08.2017

    Ludzie! Człowiek spóźnił się o 20 min.??? Stawiam dolary przeciwko orzechom, że prawdziwe przyczyny są zupełnie inne, a "osoba odpowiedzialna" o której pisze w swoim piśmie Zarząd Autosana będzie jedynie kozłem ofiarnym. Spóźnienie z dostarczeniem oferty to zapewne jedynie efekt. Czego? A to juz jest "tajemnicą" Zarządu.

  • InflanckA – 29.08.2017

    W artykule jest jawna nieprawda. Autor pisze "Warto na koniec podkreślić, że wybrana przez 2 RB LOG oferta MAN nie przekroczyła żołnierskiego budżetu.", tymczasem oferta budżet przekroczyła i to suto: http://zamowienia.2rblog.wp.mil.pl/plik/file/D_77_2017/inf_z_otwarcia.pdf Oczywiście uprawniało to unieważnienia postępowania. Ale ja też kupiłbym MANy. I nie kupowałbym Autosana - ani autobusów, ani fabryki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....