TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan w Przemyślu. Testy Sancity 12LF
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.02.2017 12:05:37 5 komentarzy
Autosan w Przemyślu. Testy Sancity 12LF

Na ulicach Przemyśla pojawił się nowy autobus. To niskopodłogowy model Sancity 12LF z sanockiej fabryki Autosan. Testy pojazdu rozpoczęły się 16. lutego i potrwają do 3. marca

Na ulicach Przemyśla pojawił się nowy autobus. To niskopodłogowy model Sancity 12LF z sanockiej fabryki Autosan. Pojazd ma 12 metrów długości, został wyposażony w silnik Cummins spełniający normy czystości spalin Euro 6. Ten model produkowany jest seryjnie od 2010 roku.

Testy autobusu rozpoczęły się 16. lutego i potrwają do 3. marca. Pasażerowie mogą kierować spostrzeżenia i uwagi dotyczące testowanego autobusu na adres mailowy: przewozy@mzk.przemysl.pl.

Testy zbiegają się zakupowymi planami przemyskiego MZK. W tym roku podkarpacki przewoźnik chce kupić ? z unijnym dofinansowaniem ? ok. 15 autobusów 12-metrowych z tego kilka CNG a reszta mają to być egzemplarze z silniami diesla Euro 6.

Problem z powietrzem

Przypomnijmy, że Przemyśl ma już opracowany program ograniczenia niskiej emisji, który m.in. zakłada zakup ekologicznych autobusów. Przypomnijmy, że flota MZK posiada w swojej flocie gazowe pojazdy, w tym najnowszy - zakupiony w 2014 r. - Solaris Urbino 12 CNG z silnikiem MAN.

Program ograniczenia niskiej emisji został przyjęty jeszcze w 2015 r. - "Dokument ten umożliwi aplikowanie o zewnętrzne fundusze na m.in. rozbudowę przyłączy ciepłowniczych, wymianę lub likwidację dotychczasowych źródeł ciepła, termomodernizację budynków, modernizację systemów oświetlenia ulicznego lub zakup niskoemisyjnego taboru transportu publicznego" - dodał. 18,5 mln na eko-autobusy Zgodnie z szacunkami zapisanymi w programie wkład własny samorządu na realizację inwestycji wyniesie ponad 15,6 mln zł. Natomiast kwota dofinansowania, jaką miasto może pozyskać z funduszy unijnych czy NFOŚiGW to prawie 69 mln zł. Wśród największych inwestycji jest m.in. zakup nowych autobusów (wartość całego projektu to ponad 18,5 mln zł), modernizacja oświetlenia ulicznego (9,3 mln zł)i budowa kładki pieszej nad ul. Jagiellońską (12,6 mln zł). Inwestycje mają być zrealizowane do 2020 r.

Problem z zanieczyszczonym powietrzem i przekraczaniem norm pyłu zawieszonego PM10 (o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów) i PM2,5 (o średnicy mniejszej niż 2,5 mikrometra) jest w Przemyślu szczególnie dotkliwy w miesiącach zimowych. Główną przyczyna takiego stanu jest tzw. niska emisja szkodliwych pyłów i gazów. Najczęstszym źródłem tych zanieczyszczeń w miastach jest m.in. spalanie węgla czy śmieci w przydomowych kotłowniach. W Przemyślu ten problem występuje z kilku względów. Po pierwsze centrum miasta to ścisła zabudowa, często starych, zabytkowych kamienic, które nie są podłączone do miejskiego systemu ciepłowniczego. Po drugie wpływ na to ma również położenie geograficzne miasta, które leży częściowo w kotlinie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Przemyśl
test
Autosan
  • solaris150 – 22.02.2017

    Kolory tych plastików zmienić i będzie gitara ;) tak to jakoś szarawo w Autosanie.

  • Dominix – 22.02.2017

    Dlaczego Autosan zrezygnował z tych charakterystycznych i efektownych nadkoli? Tamte nadkola są naprawdę ładne i wyróżniają autobus z tłumu innych marek a te na zdjęciu powyżej sa bardzo pospolite przez co cały autobus wygląda tanio. Ja wiem że to jest tani autobus ale może wyglądać lepiej. Na stronie producenta można zobaczyć o jakie nadkola mi chodzi.

  • Greg – 22.02.2017

    Przez tamte nadkola,autobus strasznie się brudził.

  • Gość – 22.02.2017

    @Solaris 150 kup sobie to sobie będziesz zmieniał. Demo rządzi się swoimi prawami.

  • Kamil – 25.02.2017

    Szkoda, że tylko na testach się kończy. Police Czechowice można wymieniać miasta w których Autosan nie próbuje stawać w przetargach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....