TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan vs Solaris. Walka o niskopodłogowce dla wojska
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.07.2019 14:00:05 1 komentarz
fot. Autosan

Wojsko przyzwyczaiło nas do autokarowych zakupów. Ale autobusy niskopodłogowe i to jeszcze na paliwo lotnicze? Mamy dwie oferty. O zamówienie walczą Autosan i Solaris.

Wojskowi chcą kupić na pewno jeden autobus. Drugi przewidziano w ramach prawa opcji. Na skorzystanie z niej 1 RBL ma czas do 13 września. Wszystkie mają być dostarczone w iście ekspresowym tempie, bo najpóźniej do 29 listopada. Autobusy mają być objęte gwarancją całopojazdową i na powłoki lakiernicze na min. 36 miesięcy oraz przez min. 48 miesięcy na perforację elementów nadwozia.

Wojskową bazę z Wałcza interesują konstrukcje z nadwoziami o długości min. 12 m. Każdy z autobusów ma umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Muszą być one napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki nie mogą być słabsze niż 170 kW. Dodatkowo muszą być one przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych. Silniki mają być zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów.

Pojazdy muszą być wyposażone w urządzenie klimatyzacyjne z automatyczną stabilizacją ustalonej temperatury powietrza. Urządzenie musi umożliwiać zmniejszenie temperatury o minimum 15 °C przy temperaturze otoczenia +35 °C oraz zapewnić wewnątrz pojazdu temperaturę +18 °C przy temperaturze otoczenia -25 °C.

W piątek, 26 sierpnia otwarto oferty. Wojsko na zakup w pełni niskopodłogowych "dwunastek" przygotowało kwotę 2 108 220 PLN brutto. Cena ta objemuje cały zakres zamówienia. A to oznacza, że cenę jednostkową przyjęto na poziomie 857 000 PLN netto. Tylko jedna oferta mieści się w tym szacunkach.

Ta tańszy jest Autosan, który proponuje za całość 2 083 620 PLN brutto. A to daje cenę za jednego SanCity 12LF w wersji wojskowej w wyskości 847 000 PLN netto. Nieźle jak na wysokie wymagania wojskowych.

Droższy jest Solaris. Ta oferta to 2 189 400 PLN brutto. A to daje 890 000 PLN netto za wojskowego nU12.
W obu przypadkach okresy gwarancji są identyczne. Co więc zrobi wojsko?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
wojsko
Wałcz
Autosan
Solaris
  • Kamil Nowakowski – 29.07.2019

    Jak znam zycie, to gdy wygra Solaris, to Państwo polskie(czytaj PiS) utworzy komisje, i bedą sprawdzać - czy nie doszło do jakiśch nieprawidłowości i pytanie zadadzą takie - czemu Autosan nie wygrał? 🤣

  • Michał Paweł Łukasz – 29.07.2019

    kurde kurier nie dotarł z moją ofertą, zaproponowałem super lekką konstrukcję, której nie trzeba tankować ;)

  • Kevin Kramer – 29.07.2019

    Jak spitolić wnętrze? Odpowiedź znajdziemy u Autosana..

  • Andrzej Orzechowski – 29.07.2019

    Byle nie Autosan ! To jest jeżdżąca porażka !

  • Kamil Jankowski – 29.07.2019

    Jak wojsko to autosan i Iveco nic więcej nie kupują

  • Damian Damiano – 29.07.2019

    Byle nie solaris, porażka, totalne dziadostwo i jeszcze nie polskie już.

  • pyrlander – 29.07.2019

    @DamianDamiano - widać, że nic nie wiesz o obecnej strukturze własnościowej Solarisa.

  • Jakub Białkowski – 30.07.2019

    Jak autosan nie wygra to upadnie pewnie... :/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....