TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan, Solaris i Ursus w walce o dwa autobusy dla Łomianek
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.05.2017 19:03:26 52 komentarze
Polski pojedynek o dwa autobusy dla Łomianek

Po Nowej Soli, mamy kolejny przetarg z udziałem Autosana oraz pozostałej dwójki polskich producentów – Solarisa i Ursusa. W grę wchodzi dostawa 2 szt. autobusów klasy MAXI dla KM w Łomiankach. 12 maja 2017 r. miało miejsc otwarcie ofert.

Przypomnijmy, że Komunikacja Miejska Łomianki chce kupić z własnych środków dwa fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej klasy MAXI. Standardowy termin dostawy to 150 dni od momentu zawarcia umowy. W zakresie doświadczenia oferenci musieli wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat wykonali co najmniej dwa zamówienia na dostawę minimum po 1 sztuce fabrycznie nowych niskopodłogowych z silnikami o zapłonie samoczynnym (ON) spełniającymi normę czystości spalin Euro 6, autobusów klasy MAXI - dwunastometrowych.

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 2 091 000,00 zł brutto / 1 700 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 850000 PLN netto.

Polski pojedynek

Dzisiaj swoje propozycje przedstawiło trzech polskich producentów:

  • Solaris Bus&Coach S.A. za dwa autobusy Nowe Urbino 12 zaproponował sumę 2 509 200,00 PLN brutto / 2040000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1020000 PLN netto. Do tego firma zadeklarował dostawę w standardowym terminie, czyli w ciągu 150 dni od daty podpisania umowy;

  • Ursus Bus za dwa autobusy City Smile 12LF zaoferował kwotę 2 016 954,00 PLN brutto / 11639000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 819000 PLN netto. Do tego lubelski producent zobligował się do szybszej dostawy - w ciągu 120 dni od daty podpisania umowy;

  • Autosan za dwa autobusy Sancity 12LF zaproponował sumę 2 088 294,00 PLN brutto / 1678000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 848900 PLN netto – z rekordowym terminem dostawy: sanockie pojazdy maja dotrzeć do Łomianek w ciągu zaledwie 89 dni od daty podpisania umowy

Zarówno oferta Ursusa, jak i Autosanu mieści się w budżecie, także to między tymi dwoma firmami rozstrzygnie się ostateczny bój o zwycięstwo. Pamiętajmy, że kryterium najniższej ceny w tym przetargu ma aż wagę 80%, a różnica między tymi ofertami wynosi 71340 PLN brutto. Reszta to małe techniczne punkty i to one mogą przesądzić o ostatecznym wyniku przetargu. Spróbujemy to przeanalizować:

LP.

Nazwa badanego parametru

Metodologia oceny

T1.

Podatność do napraw powypadkowych – szyba przednia

· szyba przednia składająca się z 3 części (część górna, część lewa i część prawa) podzielona w pionie

wzdłuż osi pojazdu

2 pkt.

Autosan / Solaris / Ursus

· szyba przednia składająca się z 2 części (część lewa i część prawa) podzielona w pionie wzdłuż osi pojazdu

1 pkt.

· szyba jednoczęściowa

0 pkt.

T2.

Podatność do napraw powypadkowych – podział poszycia

· poszycia boczne zewnętrzne w pasie podokiennym, podzielone pionowo i poziomo

3 pkt.

Ursus, Solaris

· poszycia boczne zewnętrzne w pasie podokiennym, podzielone pionowo

1 pkt.

Autosan

· poszycia boczne zewnętrzne w pasie podokiennym, jednolite

0 pkt.

T3.

Konstrukcja szkieletu podwozia – wykonanie antykorozyjne

· stal odporna na korozję, nierdzewna wg PN-EN-

10088,

2 pkt.

Autosan / Solaris / Ursus

· stal o podwyższonej jakości zabezpieczona przeciw korozji metodą katoferezy zanurzeniowej kpl. kratownicy

0 pkt.

T4.

Obsługa serwisowa klimatyzacji – ilość czynnika chłodzącego

· ilość czynnika R 134a – do 7 kg

3 pkt.

Autosan / Solaris / Ursus

· ilość czynnika R 134a – powyżej 7 kg

0 pkt

T5.

Ilość miejsc pasażerskich

- ogółem

· powyżej 99 osób

5 pkt.

Autosan / Ursus

· do 99 osób

0 pkt.

Solaris

T6.

Termin dostawy

· do 90 dni

5 pkt.

Autosan

· od 91 do 120 dni

2 pkt.

Ursus

· od 121 do 150 dni

0 pkt.

Solaris

Wygląda na to, że Autosan może zarobić dzięki szybkiej dostawę ekstra 3 pkt. ale traci przy poszyciu 2 pkt (Ursus w Warszawie zadeklarował poszycie dzielone w pionie i poziomie) co oznacza 1 pkt przewagi nad Ursusem. Wystarczy? Naszym zdaniem to za mało…

Zakupowa historia

Ostatni przetarg na dostawę nowych autobusów Komunikacja Miejska Łomianki zorganizowała w zeszłym roku. Wówczas w postępowaniu na dostawę pięciu autobusów klasy MAXI wpłynęła tylko jedna propozycja - od spółki Solaris Bus &Coach z autobusami Solaris Urbino 12 III generacji, które zostały dostarczone w II połowie 2016 roku. I to w liczbie 6 egzemplarzy, gdyż firma zastrzegła sobie prawo opcji i możliwość rozszerzenia zamówienia o 50 % wartości zamówienia podstawowego, wycenionego na 1,35 mln euro.

Producent z Bolechowa za 5 sztuk modelu Urbino 12 w wersji "ekonomicznej" zaproponował sumę 4 674 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 760 000 PLN.

Pojazdy wyposażono m.in. w silniki Cummins ISB6.7E6 o mocy 280 KM zintegrowane ze skrzyniami biegów Voith Diwa 6, klimatyzację całopojazdową firmy Eberspächer oraz monitoring wizyjny zapewniający zapis z 4 kamer w autobusie. Wszystkie autobusy pomalowane w barwy oraz schemat wymagany przez ZTM Warszawa, czyli pomidorową czerwień, kolor żółty oraz czarny.

Koniec wysokiej podłogi

Pozostaje tylko pogratulować KM Łomianki regularnej wymiany taboru, której celem jest konsekwentne dążenie do wycofywanie z ruchu autobusów wysokopodłogowych. Według naszych wyliczeń pozostało ich 4 sztuki ? Jelcz 120M. Najpewniej nowe pojazdy je wyeliminują i tym samym Łomianki dołączą do grupy miast tylko z niską podłogą.

- Nasi mieszkańcy zasługują na najwyższe standardy, dlatego stopniowo będziemy starali się zwiększać liczbę autobusów z klimatyzacją - stwierdził prezes KMŁ - Bogdan Marcińczyk.

-"Od początku mojej kadencji staramy się podwyższać mieszkańcom standardy życia. Odkąd Komunikacja Miejska Łomianki zaczęła przynosić zyski, możemy inwestować w jakość, innowacyjność i europejskie standardy - podsumował z kolei burmistrz Tomasz Dąbrowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KM Łomianki
Autosan
Solaris
Ursus
  • HGGG – 12.05.2017

    To byłoby dobre podwórko dla Ursusa i Autosanu. Trzymam kciuki za tę dwójkę.

  • . – 12.05.2017

    @hggg: oby nie.

  • Kuba – 12.05.2017

    Podobno Autosan bardzo się spodobał na testach, więc pewnie postarają się zrobić co w ich mocy, żeby wygrał :)

  • Kubi – 12.05.2017

    Autosan nie wygra.

  • Brazer – 12.05.2017

    Ciekawe czy Ursus wszystko spełnia

  • Kubi – 12.05.2017

    Spełnia

  • Brawo Ja – 12.05.2017

    Autosan jeszcze traci punkty na całej szybie, więc to Ursus w kryteriach technicznych wychodzi na prowadzenie

  • Kubi – 12.05.2017

    Autosan zaoferował trójdzielną

  • Brazer – 12.05.2017

    Szkoda, że nie Autosan

  • Marcinek – 13.05.2017

    Do poprawki: w zeszłym roku KMŁ zakupiła tylko jednego solarisa, te 5+1 są z roku 2015. Zresztą cały wykaz taboru jest na stronie: http://www.kmlomianki.info/index.php?bo=autobusy/autobusy_wykaz/autobusy_wykaz

  • Marcinek – 13.05.2017

    I raczej nowe autobusy nie wyeliminują wszystkich wozów wysokopodlogowych. Zastąpią raczej wycofanego już przegubowego jelcza.

  • TomTom – 13.05.2017

    No tak, Solaris jest dość mocno zapchany kontraktami, więc rzucają dość wysoką cenę (nie ma się co dziwić, zresztą robią teraz mnóstwo droższych hybryd i elektryków), a to świetna okazja dla Autosanu i Ursusa. Osobiście wolałbym Autosany, bo ostatnio trzymają nawet poziom.

  • Marcinek – 13.05.2017

    Ja też. Byłyby to pierwsze nowe Autosany 12 m. w sieci ZTMu

  • ewka – 13.05.2017

    Brawo

  • krakowiaczek – 13.05.2017

    Dobrze , że wybór między polskimi produktami !

  • Ashir – 13.05.2017

    Nowe nabytki są przeznaczone na linie ZTM, czyli na 701 i N56, stąd wymagane są warszawskie barwy, tapicerka siedzeń, elektrodecha, wyświetlacze w kolorze białym, elektroniczna brygadówka oraz numer służbowy kierowcy, biletomat, klimatyzacja, system zliczania pasażerów, kabina typu zamkniętego, zapowiedzi głosowe itd. Wychodzi więc na to, że 2 SU12 zostaną przesunięte z 701 na Ł1, Ł2 i BIS, ale warto też podkreślić że KMŁ systematycznie montuje klimatyzację dla przestrzeni pasażerskiej w swoich starszych SU12. Natomiast bzdurą jest, że KMŁ ma zamiar pozbyć się wysokiej podłogi, zresztą aktualnie w ruchu są już tylko 3 Jelcze 120M (19, 20 i 26, ale regularnie można spotkać 19 i 20, a 26 rzadko jeździ), 24 został już odstawiony, podobnie jak 36, czyli Jelcz M181MB, jedyny przegub, szkoda że w artykule nie ma ani słowa na temat końca historii przegubów w KMŁ, która się skończyła wraz z końcem stycznia. Ponoć jeszcze 19 ma pójść do kasacji, ale pozostałe 2 sztuki mają być dalej w eksploatacji, bo głupotą jest wysłanie nowego wozu np. na dodatek na Ł1, który w obydwie strony bisuje poprzednią brygadę i jedzie 2 minuty po SU12, a robi tylko jedno kółko i tylko rano: Dziekanów Leśny - Metro Młociny - Dziekanów Leśny, poza tym Jelcze 120M to nie są jedyne wozy wysokopodłogowe, bo jest jeszcze 1 z 2 Autosanów H6 i to ten co on od 1998 roku jest w tej firmie i regularnie robi 1,5 kółka tylko w zmianie B na bardzo krótkiej trasie: Dziekanów Leśny - Sadowa, tu też marnotrawstwem byłoby wysłanie nowego Sprintera dla kilkoro dzieci w odwozie ze szkoły do domu. A podejrzewam, że wysoka podłoga jeszcze długo będzie docierała do Warszawy, tylko trzeba wiedzieć, gdzie, kiedy i na czym, bo Jelcze 120M cały czas regularnie odwiedzają krańce: Metro Marymont i Metro Młociny, a na ten drugi nawet po dziś dzień w ramach linii ŁZ może podjechać Autosan H6, co po zakupie aż 4 Sprinterów jest wielkim świętem, ale nadal się potrafi zdarzyć. Normalnie 3 Sprintery kursują rano i po południu na ŁZ, a 1 Sprinter na ŁD. Także raczej jeszcze długo będzie można jechać na bilecie ZTM autobusem wysokopodłogowym, choć już teraz oczywiście Solarisy dominują na liniach, a wszystkie Jelcze (nawet najmłodsze Mastera) wyjeżdżają tylko na dodatki. Widać, że autor czysto teoretycznie podszedł do artykułu i nie zdaje sobie sprawy jak jest w rzeczywistości.

  • Asmd – 14.05.2017

    Niektóre trasy są w złym stanie wiec głupotą byłoby puszczanie nowek

  • deres – 14.05.2017

    Autosan trzymam kciuki

  • adei – 14.05.2017

    KM testowało ursusa elektrycznego w planach chcą zakupic elektryki

  • adam – 14.05.2017

    Fakt nic nie napisali o ostatnim jelczu m181 w aglomeracji głupia sprawa

  • deres – 14.05.2017

    Duże szanse dla autosana teraz po wyjściu z marazmu kolejne zamówienia są ważne aby nie wpaść w drugi kryzys

  • michał – 14.05.2017

    Cholera ważne że pojedynek miedzy polskimi firmami

  • ,, – 14.05.2017

    Ważniejszy jest przetarg warszawski w sumie to razem aż 90 autobusów

  • ,, – 14.05.2017

    Autosan bardzo sie spodobał podczas testów moze go wybiorą

  • gggg – 14.05.2017

    Gdyby Solaris zaoferował taniej swoją oferte wówczas mielibyśmy pierwsze Urbino IV na liniach ZTM

  • anty – 14.05.2017

    Cóz głupotą jest wycofać jelcza 120 nr 19 kiedy są autobusy w gorszym stanie jak nr 30 i 35 jelcze 121 choć mają niską podłoge są w złym stanie ,gorszym od 120 tek zwłaszcza 35

  • HGW – 14.05.2017

    KM łomianki testowało niedawno ursusa elektrycznego 12 metrowego teraz planują testy wersji 8,5 ,w niedawnym artykule gazet łomiankowskiej napisano o 8 autobusach do wycofania w najbliższych latach tak wiec te cholerne jelcze niedługo znikna

  • PiSlamista – 14.05.2017

    AUTOSAN DO BOJU!!!

  • Taka PRAWDA – 14.05.2017

    Autosan nawet gdyby miał autobus ze złota nie ma szans w takim teraźniejszym układzie z TRAKTOREM co pokazuje były autobus AMZ-ta. A to WIELKA SZKODA dla tej bardzo dobrej MARKI !

  • Ashir – 14.05.2017

    Dopóki będą istniały takie krótkie dodatki jak na Ł1, bisujący zwykły kurs, który robi tylko jedno kółko rano Dziekanów Leśny - Metro Młociny - Dziekanów Leśny i tylko w dni nauki szkolnej czy na BIS robiący: Sadowa - Metro Marymont - Kiełpin-Koss-Remo, również rano i tylko w dni nauki szkolnej, jak też Czosnów - Metro Marymont - Kiełpin-Koss-Remo, ale kursujący rano w każdy dzień roboczy, to Jelcze, zwłaszcza niskopodłogowe będą miały jeszcze długo swoje zatrudnienie (szczególnie 27, 33 i 34, czyli Jelcz M121I oraz Jelcze M121I/4). O ile oczywiście nadal ich eksploatacja będzie opłacalna i dalej będą mało awaryjne.

  • Łomianki – 14.05.2017

    Autosany mają przyzoitą jakość (eec warszawa sancity 9 le) a ursus nie wiadomo oby to nie była cholerna tandeta

  • KMŁ – 14.05.2017

    Podczas testów Autosan wypadł pomyslnie to fak , ma duże szanse na wygraną oby.

  • KUBA – 14.05.2017

    Może i pomyślnie Ale nie dał kompletu na podział oprószyć więc musi przegrać

  • Kuba – 14.05.2017

    Miało być poszyć

  • arek – 14.05.2017

    Cholera aby autosan wygrał

  • wrw – 14.05.2017

    W lipcu dostarczone zostaną ursusy dla mza wtedy bedzie można sie przekonać jakiej klasy sa to autobusy

  • wrw – 14.05.2017

    Fakt solaris dość drogo wycenił nowe urbino jednak we flocie dominowała by jedna marka ,praktyczniejsze rozwiązanie niż przy pojazdach wielu marek

  • Kuba – 14.05.2017

    Matematyka dla Autosana jest nieubłagana. Jest na straconej pozycji.

  • Młotom na pohybel – 15.05.2017

    TY Solarny KUBUSIU też jesteś od jakiegoś już czasu na straconej pozycji.....

  • Strażak sam – 15.05.2017

    Idę o zakład ze będę opóźnienia w Warszawie jeżeli chodzi o Ursusa

  • Kuba – 15.05.2017

    Sam jestem za Autosanem. Ale jak można nie dać kompletu podziału poszyć wiedząc, że Ursus się łapie i daje zazwyczaj komplet w technice (patrz Bolesławiec). Szkoda, znowu nie pomyśleli. Przecież nie mają za dużo roboty więc by sobie z podziałem poszyć poradzili. Jestem za nimi ale muszę przyznać, że nie rozumiem ich postępowania. Bez elasatyczności nic z tego nie będzie.

  • ttt – 15.05.2017

    To będzie Ursus

  • BusBoy – 15.05.2017

    Jeżeli Solaris oferuje SNU 12, to poszycia boczne w tym przypadku są dzielone jedynie w płaszczyźnie pionowej. Błędnie przyznano punkty za podatność do napraw. Chyba, że producent z Bolechowa opracował nowa konstrukcję w tym obszarze.

  • Z pod Niemiec – 15.05.2017

    Pic z poszyciami i ich podziałem. KTO z tego naprawdę korzysta ? Nowy Solaris jak widzę TEGO NIE MA. Wiele innych nowych konstrukcji ze świata także. Wiele z tego boku to nadkola i klapy. Co tam wymienisz z podziału jeden z drugim ? ? Aha. I nie jestem za dziwnym eksperymentem traktora. Jestem za Polskim AUTOSANEM !

  • Podejrzliwy – 15.05.2017

    Czemu znów od nowa mam wrażenie że POLSKIEGO AUTOSANA za wszelką cenę ktoś chce w tym kraju ubić ?

  • HGGG – 15.05.2017

    Podejrzliwy@Weź się chłopie ogarnij jest wolny rynek, nikt nie chce nikogo ubić. Autosan jak i Ursus to po prostu nie są cuda techniki nawet jak na polskie warunki. To po prostu tanie autobusy ale na pewno nie gorsze od MAZów, SORów, ZAZów. Ja się cieszę że do przetargu stanęło trzech polskich producentów i to jest najważniejsze. Osobiście też trzymam kciuki za Ursusa i Autosana. To są marki które potrzebują kontraktów by zdobywać doświadczenie a Solarisowi nie ubędzie. On ma już ugruntowana pozycje na rynku i niech się skupi na większych bardziej prestiżowych kontraktach bo ma aspiracje do walki z najlepszymi w branży. I nich tak zostanie.

  • JK – 15.05.2017

    W sumie to tylko kupno 2 autobusów fakt to niewiele zwłaszcza w sieci ZTM.W stolicy w toku są 3 wieksze ciekawsze przetargi które mam nadzieje zostaną zrealizowane

  • TAK WŁAŚNIE JEST – 15.05.2017

    Ano "ubić" i owszem chcą cwaniaczki bezczelnie ustawiający zapis techniczny pod przetarg, typu : Silnik tego samego producenta co autobus. I tu już mamy np. tylko Niemieckiego MAN-a. Takich BRUDNYCH pułapek jest mnóstwo ! I szkoda że ludzie rządzący tym krajem a zatem społecznymi pieniędzmi na takie sprawy nie reagują ! Taki przetarg powinien być unieważniony jak i osoby które tak go w konkretnym interesie ustawiają.

  • HGGG – 15.05.2017

    TAK WŁAŚNIE JEST@Ale dlaczego ubić? Może po prostu chcą MANa i tyle. Poza tym jeżeli wygra Autosan to będzie raban że chcą ubić Ursusa a jak wybiorą Ursusa to z kolei beda posty że chcą ubić Autosana. To jest właśnie farsa postępowań przetargowych. Owszem maja sens jeżeli przewoźnik nie ma faworyta co do producenta taboru ale jeżeli od wielu lat owocnie współpracuje z jednym producentem to dla czego ma to zmieniać??? A w takim przypadku musi kombinować jak napisać przetarg aby wygrał ten którego chce przewoźnik...

  • Po Sanocku – 16.05.2017

    Autosan wygrał na dostawę autobusów do NOWEJ SOLI

  • i taka prawda – 16.05.2017

    solaris to nie polska firma

  • to twoja prawda – 17.05.2017

    A czyja jak nie polska? Niemcy się do niej nie przyznają...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....