TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan pokazuje wojskowego Lidera 10
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.03.2019 16:00:22 1 komentarz
fot. Autosan

W lutym zakończyła się realizacja dostaw 10-metrowych, międzymiastowych LIDER-ów dla wojska polskiego. Zamawiającym była 2 Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy, która z kolei przekazała pojazdy do wytypowanych jednostek wojskowych w całym kraju.

To finał realizacji kontraktu, który producent "bocianów" pozyskał od wojska pod koniec listopada 2017 r. Opiewał on na 22 351 560 PLN brutto. To było o 1/3 mniej niż kosztorys wojska, a więc bardzo dużo. Dało to cenę jednostkową w wysokości 649 000 PLN netto. Wojsko jednak zaoszczędzi, gdyż Autosan wykonał zamówienie z opóźnieniem.

Autobusy wyposażone zostały w niskoemisyjne silniki Cummins ISB6.7E6C 300B. To niespełna siedmiolitrowe jednostki o mocy 224 kW i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oczywiście spełniają normę czystości spalin Euro 6. Silnik jest zblokowanyc z manualną skrzynią biegów ZF.

Ze względu na specyfikę warunków, w których będą pracowały Lidery 10 jednostki napędowe są przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych. Dodatkowo jego rozruch w temperaturze minus 25 stopni ma odbywa się w czasie maksymalnie 25 minut. Obojętnie czy wskutek ładowania z akumulatorów rozruchowych bądź też podgrzanie silnika. Dodatkowo autokary będą wyposażone w zaczepy na mocowania drążka holowniczego.

Wygodę i bezpieczeństwo podróżowania polskim żołnierzom zapewniają między innymi fotele uchylne, klimatyzacja Spheros Revo, lodówka, automat do napojów, porty USB, automatyczny system wykrywania pożaru w komorze silnika, elektrycznie ogrzewana przednia szyba, światła doświetlające zakręty.

Pracowita wiosna
Wojskowy kontrakt to jeden z kilku, przy których Autosan wyłapał spore opóźnienie. Obecnie producent zajmuje się realizacją dostaw z kontraktów, których realizacja wypadała na ubiegłorocznej jesieni. Osiem SanCity 10LF już dodatarło do Brodnicy. Następne w kolece są m.in. Krosno, Dębica oraz Sanok. Autosan ma także w kieszeni kontrakt na 15 autobusów klasy MAXI dla podrzeszowskich gmin zrzeszonych w Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa oraz kolejnych dwóch dla Dębicy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Autosan
wojsko
  • Jakub Sikorski – 29.03.2019

    20 lat jedno i to samo, szanuję

  • Piotr Garbicz – 29.03.2019

    Patryk Lis Krzysiek Bobek

  • Caputa Janusz – 29.03.2019

    Tak nieskomplikowane autobusy produkują. .a.. takie poslizgi

  • Mateusz Sikorzyński – 29.03.2019

    Ciekawe czy też powietrze z niego szybko schodzi

  • Michał Koziński – 29.03.2019

    Nie no, słuchajcie - dwadzieścia lat temu Lider sprawiał wrażenie nowoczesnego autobusu (choć był tylko głęboką modernizacją H10).

  • Krzysztof Adamczewski – 29.03.2019

    H10 wiecznie żywy.

  • Kuba Perkowski – 29.03.2019

    Przeciez to jakis zart

  • Leszek Koczorowski – 29.03.2019

    Autosan ze slabym kopem

  • Tomasz Matuszak – 30.03.2019

    Piękny nowoczesny wóz 😀😀😀 Stylistyka zerżnięta z bovy 25 lat temu wciąż na topie 😀😀😀

  • tantus – 01.04.2019

    Taka Bova Futura była produkowana w latach 1982-2013 (31 lat). Delta Star/Ajokki Vector - w ostatnim wcieleniu jako Volvo 9700 - przetrwał od 1981 do 2018 r. (37 lat). Berliet/Renault PR100 był produkowany w latach 1971-1999 (28 lat). To tak dla porównania.

  • Tadeusz Polar – 16.08.2019

    Dlaczego Autosan klepie ciągle ta starą konstrukcje a kilka lat tu wycofał się z produkcji Eurolidera?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....