TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan pokazuje SanCity 12LF dla gmin spod Rzeszowa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.08.2019 17:00:10
fot. Autosan

15 Autosanów SanCity 12LF zakontraktowanych przez Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa zostało przed terminem dostarczonych do klienta. To finał realizacji umowy, którą sanocki producent podpisał z podrzeszowskim związkiem w kwietniu. I to przed czasem!

O umowie podpisanej między ZG PKS, a Autosanem pisaliśmy tutaj. Kontrakt opiewał na 16 143 750 PLN brutto. A to dawało 875 000 PLN netto za jedną "dwunastkę" z fabryki w Sanoku. Cena obejmuje ponadto czteroletnią gwarancję całopojazdową oraz przeglądy techniczne w tym okresie. Trzeba przyznać, że to cena iście promocyjna.

Dużo siedzeń z niskiej podłogi
Wygląda na to, że jeden "bocian" dla gmin spod Rzeszowa pomieści 105 pasażerów, w tym 29 na fotelach Ster NewCity. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Takiego wyniku jeszcze ani razu nie uświadczyliśmy w sanockiej "dwunastce". Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającej mierze w odcieniach szarości. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontował zewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.

Pora zajrzeć w serce "bociana". A tutaj standardowy komplet Autosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.

Pakiet wyposażenia dla ZG PKS
Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Aerosphere o mocy 25 kW, który to system skonfigurowała i dostarczyła  firma Webasto Petemar. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Ponadto wyposażenie autobusów służyć będzie poprawie bezpieczeństwa pasażerów, gdyż w każdym jest zamontowany system monitoringu wizyjnego. Pasażerowie korzystający z linii ZG PKS nowymi Autosanami będą mogli podładować swojego smartfona dzięki zainstalowanym ładowarkom USB.

System informacji pasażerskiej prezentuje się bardzo bogato. Oparto go na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Są więc cztery zewnętrzne tablice diodowe, w tym jedna boczna, którą zamontowano z lewej strony pojazdu. Wszystkie najprawdopodobniej świecą na biało. W środku zamontowano trzy monitory LCD. Za kabiną kierowcy oraz za drugimi drzwiami mamy tablice ETM23. Do tego doszła jeszcze boczna ETM38, czyli nic innego jak "e-korale"). Do tego jeszcze system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem typu SRG6000P.

Nowe "bociany" pojawią się na liniach ZG PKS najwcześniej na początku listopada. Dlaczego tak późno? SanCity 12LF oraz już dostarczone 39 Iveco Crossway 10,8LE czekają aż gminny związek wyłoni operatora, który obsłuży jego linie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZG PKS
Autosan
R&G
Spheros
  • Krzysiek Łatka – 30.08.2019

    Ciekawe czy będą wibrowały nadal tak na bogato XD

  • Radek Deczewski – 30.08.2019

    Ale kabina malutka. Jakby nie można było zrobic pełnej kabiny

  • Norbert Kwiecień – 30.08.2019

    To jeszcze niech Autosan poprawi szczelność okna kierowcy,zrobi lifting przodu i powróci do nadkoli z początku produkcji,...A malowanie 👍 ,jednak malowanie dużo daje wizualnie.

  • Michał Paweł Łukasz – 30.08.2019

    No a jelcz? gdzie on i jego autobusy? :)

  • Michał Grabowski – 30.08.2019

    Sliczny

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....