TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan oficjalnie w Grupie PGZ!
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.03.2016 18:46:14 24 komentarze
Autosan oficjalnie w Grupie PGZ!

30 marca premier Beata Szydło wzięła udział w uroczystości oficjalnego przejęcia Autosanu przez nowego właściciela ? konsorcjum spółek PIT-Radwar i Huty Stalowa Wola należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

-?Sanok dostaje swoją wielką szansę? - powiedziała premier Beata Szydło w środę w Sanoku podczas uroczystości podpisania umowy sprzedaży Autosanu SA. Firmę kupiło konsorcjum dwóch spółek PIT-Radwar i Huta Stalowa Wola; obie należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

-?Myślę, że nie tylko autobusy, ale także - jak była zapowiedź w trakcie uroczystości podpisywania (umowy) - jest plan, żeby również produkowane były tutaj pojazdy dla wojska. Ale ten czas pewnie przed nami. Cieszę się, że dzisiaj ta umowa została podpisana, że dotrzymaliśmy słowa i Sanok dostaje swoją wielką szansę" ? powiedziała premier Szydło.

Szefowa rządu podziękowała jednemu z inwestorów HSW, która "też czeka na to, żeby produkcja wojskowa była tam jeszcze intensywnej uruchamiana". "Te dobre plany dla HSW już są" ? dodała.

"Widać wyraźnie tę drogę, którą pokazaliśmy; priorytety, które chcemy realizować w oparciu o odbudowę polskiego przemysłu, i bardzo ważną rolę tutaj ministerstwa obrony narodowej, przemysłu obronnego. Będziemy to na pewno cały czas dalej rozwijać" ? zaznaczyła premier.

HSW SA to jeden z największych w kraju producentów sprzętu wojskowego. Produkuje m.in. samobieżne haubice, transportery opancerzone i wyrzutnie rakiet. Z kolei PIT-Radwar to warszawska firma, która - podobnie jak HSW - należy do PGZ, działa w sektorze radiolokacji.

Historia zakupu

Konsorcjum złożone ze spółek wchodzących w skład PGZ już raz składało ofertę kupna Autosanu. Było to przed ubiegłorocznymi wyborami parlamentarnymi. W ostatnim tygodniu kampanii wyborczej ofertę kupna zakładu złożyło konsorcjum firm: Huta Stalowa Wola, PIT-Radwar oraz prywatna spółka SKB Drive Tech. Po wyborach ich oferta została jednak wycofana.

Autosan to jeden z najstarszych polskich zakładów. W październiku 2013 roku został postawiony w stan upadłości likwidacyjnej. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Pod koniec maja ub.r. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu. Następnie spółka była pięć razy wystawiana na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki. Grupa PGZ kupujący za będącą od 2013 r. w upadłości fabrykę zapłaciła 17,3 mln zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
PGZ
  • krakowianin – 30.03.2016

    Brawo !!

  • Bartek – 30.03.2016

    A co to za autobusy na produkcji? Oni się jeszczcz miejskimi do Wawy dla Europa expres nie wyrobili ?

  • Waliczek – 30.03.2016

    po prostu EEC nie ma kasy żeby wykupić te Sancity 9

  • JacekGdansk – 30.03.2016

    Jasne wszystko zasluga Pisu. Ta kobieta oszalala

  • Exporter – 31.03.2016

    Bedą produkować ABP - Autobus Bojowy Piechoty .A tak powaznie decyzja czysto polityczna , teraz będą mysleć co dalej .Zobaczymy za rok , dwa co z tego będzie .

  • Czesław – 31.03.2016

    @Jacek GdanskPrzynajmniej coś robią! A nie jak Tusk likwidują.Brawo PiS za przejęcie Autosanu!

  • adam – 31.03.2016

    Przejmowanie trupa jakim jest autosan za publiczne pieniadze jest kompletna paranoją.

  • tantus – 31.03.2016

    @Czesław: Rozumiem, że przejęcie w 2012 r. przez HSW firmy Jelcz-Komponenty i przeprowadzone w niej inwestycje, to też zasługa PiSu?

  • MIG – 31.03.2016

    Uratowali Autosana i bardzo dobrze. Cco by nie mówić, ale za Tuska padł Jelcz (2008), choć szykowali wtedy fajny autobus - Mastero z silnikiem MAN Euro-4 (prototyp M121M jeździ w Sosnowcu). Zostały po Jelczu szkielety i Mastero dla Warszawy, wykańczane w firmie Auto Matunin.

  • tantus – 31.03.2016

    Oczywiście za upadek Jelcza odpowiedzialny był Tusk? Za trzęsienia ziemi i koklusz też?

  • tantus – 31.03.2016

    Co by nie mówić, jedną z przyczyn upadku Autosanu (Jelcza też, ale w mniejszym stopniu) było zaprzestanie, przez rząd PiS-LPR-Samoobrona, centralnych zakupów autobusów szkolnych. Ten segment stanowił jeden z 3 filarów, na których opierała się sprzedaż firmy.

  • ed – 31.03.2016

    Centralny zakup autobusów szkolnych doprowadził z kolei do upadku PKS-ów. Gdyby nie te przeklęte gimbusy mielibyśmy PKS-y jak na Węgrzech. Tak więc dziękuję bardzo za takie pomysły.

  • Jaro070 – 31.03.2016

    @BartekKilka dni temu testowali na trasie jakiś międzymiastowy autobus. Pewnie jakaś gmina zamówiła.

  • :) – 31.03.2016

    Autosan teraz będzie miał szansę jesli operatorzy powiatowi beda wymagać tanich autobusów niskopodlogowych. Jak wiadomo czeka nas rewolucja od stycznia 2017.

  • www – 31.03.2016

    @MIG Dziękujemy bardzo za szmelc zwany Mastero. To ma być fajny autobus? Do tej pory męczymy się i jeździmy tymi przestarzałymi funkcjonalnie gratami. Ten model powszechnie znany jest jako Gniot! Ciekawe dlaczego...

  • fromex – 01.04.2016

    Fajny to miał być M125, ale nie zdążył. Miałem okazję przejechać się jednym z nielicznych egzemplarzy na jakiejś imprezie MKMowej i wreszcie przypominało to autobus :>Cóż, nadzieja Autosana, to m.in. biedne gminy (jeśli będzie tanio), ale i tu już jest konkurencja za Buga... (chyba, że będzie szybko. Bo na solidnie... ech, na knypki w Wawie jest tyle narzekań, co na ich jelczańskich przodków. Tu musi być jakiś babol konstrukcyjny/projektowy, bo na Alpino i MANowe "osiołki" jakoś nie narzekano).

  • sheee – 01.04.2016

    Będą co najwyżej podwykonawcą albo będą robić części, ciężko zrobić coś sensownego z firmą poobrastaną mafią związkową w warunkach globalnej konkurencji

  • olaf – 01.04.2016

    autosan będzie produkował kościoły mobilne Autosan Amen 2016 co znowu brocha sobie wymyśliła?

  • Uratowany(?)Autosan – 01.04.2016

    Drogi Czesławie Tusk nie rząził od 1989r. a od tamtej pory polski przemysł równiutko po równi pochyłej - niestety nie wzwyż. Na szczęście nastała partia która wszystko wie, we wszystkim jest najlepsza, i na wszystko ma sposób. To czekamy na kolejne cuda gospodarcze. Mocarstwa światowe drżą...

  • :) – 01.04.2016

    Autosan ma szansę by coś mieć ze zmian w komunikacji lokalnej od 2017? Budżetowe autobu od Autosana by miałby szansę?

  • pasażer – 01.04.2016

    Jelcz M121 już jak powstawał to był przestarzały, bo bazuje na rozwiązaniach z Berlietów... jeżeli dla kogoś lekko podrasowana konstrukcja z lat 70. z lekko obniżoną podłogą, jest nowoczesna, to radzę się puknąć w łeb.

  • MIG – 01.04.2016

    Widać, że wielu z Was nie rozumie praw rynku. Otóż w ofercie potrzebne są zarówno nowoczesne autobusy niskopodłogowe, jak również proste konstrukcyjnie niskowejściowe. Zaletą tych ostatnich jest niska podłoga w I i II drrzwiach przy jednoczesnym zastosowaniu prostego mostu napędowego, co przyczynia się do obniżenia ceny autobusu względem flagowego LF. Mastero z mostem napędowym pochodzącym, tu się zgodzę, jeszcze z Berlieta, oceniali dobrze użytkownicy, którzy posiadali fachową wiedzę techniczną. Pamiętajmy, że nie każdego przewoźnika stać na nowe Urbino, czy Citaro. Po upadku Jelcza lukę szybko wypełnił SOR z ofertą BN12/CN12. Więc nie porównujcie Mastero do najnowszych zdobyczy techniki. Model ten należy taktować jako jeden z wielu segmentów rynku, tak samo jak nie należy porównywać super nowoczesnego BMW serii 7 do Dacii Sandero - bo choć komfort obu jest znacząco różny, nabywców znajdą oba modele.

  • MIG – 01.04.2016

    Odnosząc się do polityki - upadłość Zakładów Samochodowych Jelcz S.A. nastąpiła za rządów Tuska. Oczywiście nie sam Tusk zawinił, a wiele decyzji wewnątrzzakładowych, które nie pozwoliły firmie w pełni dostosować się do potrzeb rynku - tu wspomnieć należy o braku w ofercie autobusu przegubowego M185 (chociaż był gotowy szkielet), czy chociażby wersji przejściowej M183 (tu mieli gotowy prototyp z 1999 roku, który mogli choćby wystawić na Wrocław w roku 2000 zamiast M181). Tuskowi można zarzucić, że nie przyczynił się do wykupu ZS Jelcz (nie mylić z Komponentami). Firma padła, choć do końca była nadzieja, że może jednak się uda - rozwijała się właśnie sprzedaż Mastero w odradzającym się w Polsce segmencie autobusów LE.

  • alex – 04.04.2016

    Widać brak słów!!!??! Cudze chwalicie a swego nie znacie!!Żenada. Wielcy polaczki .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....