TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan na testach w Krośnie. MKS planuje zakupy
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.04.2017 18:41:50 16 komentarzy
Testowy Autosan Sancity 10LF

Do dzisiaj (13 kwietnia) potrwał tygodniowy test autobusu miejskiego Autosan Sancity 10LF w krośnieńskim MKS. Pojazd można było spotkać na różnych liniach.

Drogowy sprawdzian "bocian" w Krośnie to nie przypadek. Miasto szykuje się do realizacji poważnego projektu unijnego, mającego wesprzeć transporty publiczny na obszarze Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno

16 marca 2017 r. Zarząd Województwa Podkarpackiego przyznał unijne dotacje dla 6. lokalnych projektów w zakresie niskoemisyjnego transportu miejskiego. Projekt Gminy Krosno zajął drugie miejsce na liście - po Stalowej Woli - z liczbą 81 pkt. Jego wartość to 38 440 027,80 PLN brutto, w tym 27 316 386,63 PLN brutto unijnego dofinansowania.

21 autobusów

- "To będzie nowa jakość w transporcie publicznym" - zapowiada magistrat, który za prawie 38,5 mln zł zakupi 21 nowoczesnych autobusów dla MKS Krosno oraz dodatkowe wyposażenie poprawiające jakość i bezpieczeństwo komunikacji miejskiej. 70 proc. kosztów inwestycji pokryje Unia Europejska.

Krosno planuje kupić:

  • 21 nowych niskopodłogowych autobusów, w tym: 11 klasy MAXI o napędzie hybrydowym elektryczno-spalinowym, 8 klasy MAXI o napędzie diesel Euro 6 oraz 2 miejskie MINI-busy;

  • 56 nowych wiat autobusowych, z czego 11 wyposażonych będzie w elektroniczne tablice, a 12 w kamery;

  • 3 nowe biletomaty

  • stworzyć nową stronę internetową i aplikację pozwalającą szybko wyszukać połączenia i sprawdzić rozkłady jazdy.

  • przebudować 3 zatoki autobusowe w okolicach ul. Żwirki i Wigury oraz Wojska Polskiego.

  • doposażyć starsze autobusy w system informacji pasażerskiej i monitoring.

- "Projekt będzie realizowany z gminami partnerskimi z MOF Krosno tj. Korczyna, Krościenko Wyżne, Wojaszówka, Miejsce Piastowe i Chorkówka. Serdecznie dziękuję wójtom za dotychczasową współpracę. Szczególnie dziękuję zespołowi z urzędu miasta i pozostałych gmin partnerskich za zaangażowanie w przygotowanie tego projektu - napisał na swoim Facebooku Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna. - Naszym celem jest wdrożenie usprawnień w komunikacji miejskiej. Chcemy, żeby dotychczasowi pasażerowie podróżowali w lepszych warunkach oraz zachęcić tych, którzy dzisiaj nie korzystają z MKS, żeby przesiedli się z samochodu do komunikacji miejskiej."

Zanim nowy tabor i sprzęt pojawi się na ulicach, upłynie przynajmniej kilkanaście miesięcy. Po podpisaniu umów z Urzędem Marszałkowskim i gminami partnerskimi w ramach MOF, miasto jeszcze w tym roku rozpisze przetargi. Czas realizacji dostaw to przynajmniej kilka miesięcy.


Sprawdź też:
MKS Krosno
Autosan
test
  • KiKi – 13.04.2017

    No MAN to to nie jest...

  • sarmata – 13.04.2017

    A po co w Polsce MAN ? MAN niech sobie jezdzi w kalifacie niemieckim !

  • T-rex – 13.04.2017

    Ale tandetny pulpit Actia... Actia w częstochowskich Solarisach jest wykonana z dużo lepiej...

  • Brazer – 13.04.2017

    Zaj...sty autobus

  • PoligonLubelski – 14.04.2017

    Cytat:"Chcemy, żeby dotychczasowi pasażerowie podróżowali w lepszych warunkach oraz zachęcić tych, którzy dzisiaj nie korzystają z MKS, żeby przesiedli się z samochodu do komunikacji miejskiej.""
    Autosanem to raczej nie zachęcą.Firma z taką tradycją w produkcji autobusów żeby takie buble wypuszczała?

  • RR – 14.04.2017

    PoligonLubelski
    Tradycje mają ogromną to prawda ale doświadczenie w konstruowaniu nowoczesnych autobusów miejskich praktycznie zerowe i przyznają to sami ludzie z Autosanu. Autosan w nowe tysiąclecie wszedł z produktami z w standardzie lat 80. Ponadto były to praktycznie same przestarzałe modele turystyczne czy międzymiastowe. Potem powstawało coś co nie powinno nigdy opuścić murów fabryki w Sanoku czyli Vetliny, Soliny itp. Myśleli że zawojują rynek przestarzałymi ale tanimi pojazdami. Na dłuższą metę to nie mogło się udać. Kiedy Autosan skupiał się na modernizacji starych H9 to Solaris wypuszczał pierwszą generację Urbino. Autobus nie bez wad ale nowoczesny i bez wstydu stawał obok konstrukcji z Niemiec. To jest ta różnica między przedsiębiorstwem stworzonym od podstaw w gospodarce rynkowej i zarządzane w sposób nowoczesny a przedsiębiorstwem postPRLowskim przyzwyczajonym praktycznie do monopolu które źle zarządzane fatalnie zniosło zderzenie z wolną konkurencją w gospodarce rynkowej.

    Więcej szans na przetrwanie miał Jelcz. Autobusy miejskie to była jego domena. W latach 90 był jeszcze na fali ale nie potrafił tego wykorzystać. Zamiast opracować dobry nowoczesny niskopodłogowy pojazd oni dalej brnęli w kolejne modernizacje wysokopodłogowych i niskowejściowych M120 będących kontynuacją starych Pe-eRek. To był czas kiedy rynek wyraźnie wskazywał że nadchodzą czasy niskopodłogowców to cały czas tłukli ten odpicowany ale przestarzały model. A mieli przecież już niskopodłogowca w ofercie. Niezbyt udany M125M ale to jego powinni brać na warsztat i doskonalić a nie pudrować trupy...

  • solaris2284 – 14.04.2017

    Pamiętać należy o tym,że dzięki balcerowiczowi Autosan i Jelcz teraz są lub ich nie ma w takim stanie. "Prywatyzując"te zakłady oddał je Sobiesławowi "z Zasady",który rozje.ał je doszczętnie w związku z producentem niemieckiej gwiazdy.

  • tantus – 14.04.2017

    @RR: ale piszesz głupoty. Dla Autosanu podstawowym rynkiem był zawsze rynek autobusów międzymiastowych, a tutaj w Polsce nie było nigdy popytu na nowoczesne konstrukcje. W 1996 r. zadebiutował całkiem nowoczesny Lider, ale jego sprzedaż była mizerna. 2/3 produkcji nadal stanowiła H9tka, bo tylko na nie było stać PKSy. W 2008 r. wprowadzono jeszcze nowocześniejszego Eurolidera. I co? I nic - więcej sprzedano tych autobusów w Szwecji, niż w Polsce.
    W 2009 r. weszli w segment autobusów miejskich i bardzo słusznie. Dopiero tutaj można się rozwinąć technicznie i zaoferować coś nowoczesnego.

  • RR – 14.04.2017

    Dlaczego głupoty? Gdzieś wyraziłem się niejasno? Napisałem wyraźnie że Autosan nie ma praktycznie żadnego doświadczenia w produkcji nowoczesnych autobusów miejskich, które były specjalnością Jelcza.
    Nie było popytu na nowoczesne autobusy międzymiastowe i turystyczne? W PKSach może nie. Ale PKSy po 2000 roku zaczęły upadać i były przejmowane przez prywatnych przewoźników którzy o H9 nie chcieli słyszeć. Lider to nie był autobus nadzwyczaj nowoczesny. Wystarczyło go postawić obok tej samej klasy autobusu innej marki i wiadomo dlaczego nie odniósł rynkowego sukcesu. Eurolider to juz był autobus który miał potencjał ale to dalej był model który nie podnosił prestiżu marki. Bliżej mu było do dzisiejszych Isuzu czy Otokara. Co do eksportu to w najlepszym okresie za granicę sprzedano tylko 70 szt. rocznie a zdolność produkcyjna całego Autosanu wynosi ok. 300 szt. rocznie więc firma się nie rozwijała... Jeżeli chodzi o autobusy miejskie to tutaj nie mozna powiedzieć że nie było popytu na nowoczesne pojazdy. Wszystkie duże miasta zaczęły się przesiadać na niskopodłogowce i aż dziw bierze że Jelcz tego zrozumiał (może jego właściciel nie chciał zrozumieć). Kiedy upadł Jelcz to Autosan próbował przejąc segment miejskich ale był daleko w tyle za konkurencją bo bez doświadczenia w tej dziedzinie tworzył pojazd od podstaw, który oferuje do dziś.

  • RK – 15.04.2017

    Krosno ma już dość dziadowskiego Autosanu i ich wibratorów Sancity, wystarczy już tego, teraz czas na Solarisa (przyjechał właśnie na testy), Mana, Volvo czy Mercedesa.

  • Warszawiak – 16.04.2017

    Jeden z bardziej udanych produktow Autosana Troche wtopili z sancity9le i jego wada konstrukcyjna pochodzaca jeszcze z Jelcza Libero .Gdyby Warszawa z HGW nie lewarowala Solarisa ,to g...by z niego bylo Tak po gospodarsku zachwycanie sie firma ,ktora nie placi podatkow w Polsce jest zenujace Autosan San city 12lf im 10 lf to super produkty Mogly juz 5 lat temu zawojowac polskie miasta ,zeby nie ignorancja czy wrecz sabotaz Zasady W kontrakcie stulecia bodajze w 2010 w Warszawie szefowie marketingu Autosana zlozyli najdrozsza oferte(sic!)

  • RK – 16.04.2017

    @Warszawiak - Uwierz mi że Sancity 9LE to straszne dziadostwo, wszystko wibruje trzeszczy, w zimie praktycznie zero ogrzewania, marzną pasażerowie i kierowcy itp.. Co wymienią poduszki pod silnikiem, trochę jest mniej wibracji na chwilę, ale za jakiś czas znowu to samo kierowcy nie chcą tym dziadostwem jeździć, wolą starymi przeszło 30 letnimi Autosanami H9 po remoncie. Drugim po H9 udanym modelem jest Autosan A10.10T o nazwie chyba Lider, też świetny autobus, po tylu latach eksploatacji nic nie trzeszczy nie skrzypi nie wibruje, praktycznie jak nowe, a zawieszenie super, praktycznie płynie nie to co w dziadowskim Sancity jedzie się jak taczkami bez powietrza. Nie wierzysz, zapraszam do Krosna na przejażdżkę.
    Dlatego Krosno ma wielki uraz do Autosana i wszystko byle nie tylko znów Autosan. Teraz czas na zmianę na: Solarisa (przyjechał właśnie na testy w piątek przed świętami chyba z Dębicy http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=888846&page=59 ), Mana, Volvo czy Mercedesa.

    Solaris niema testowca 10 metrowego, że do Krosna przyjeżdża 12 metrowy?, a zapewne MKS Krosno zamawiać będą diesla 10 metrowego.

  • Kuba – 18.04.2017

    @RK nie wypowiadaj się za całe Krosno bo byś się zdziwił.

  • RK – 18.04.2017

    Nie tylko w Krośnie były problemy z 9LE, także chyba o Lublinie było głośno, gdzie podobno serwisanci cały czas siedzieli na miejscu i naprawiali usterki.
    Czy Krosno podpisało jakąś umowę z Autosanem, że zawsze muszą je kupować???, niemożna nic już innego kupić ???
    I tak to nie zależy od nas czy będzie kupiony Autosan, Man, Solaris, Volvo, Ursus, Solbus czy jeszcze inny producent i tak zadecydują sami.

  • RK – 24.04.2017

    8 szt. - https://www.solarisbus.com/vehicle/urbino_10%2C5
    11 szt. - http://www.volvobuses.pl/pl-pl/our-offering/buses/volvo-7900-hybrid.html#

    I byłoby git

  • RK – 28.04.2017

    http://www.krosnocity.pl/index.php/aktualnosci/fakty/krosno/item/17881-nowe-autobusy-dla-krosna-umowa-podpisana.html

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...