TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan, MAZ, a może Solbus w Lublinie?
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.05.2016 16:57:23 22 komentarze
fot. Rafał Nieściór

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie sprawdza oferty, które otrzymał w przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych 30 nowymi pojazdami. Urzędnicy mają do przejrzenia osiem propozycji, w których kryje się sporo niespodzianek.

Warunki zamówienia przedstawiliśmy tutaj. Z kolei 28 kwietnia omówiliśmy w skrócie osiem propozycji, które otrzymał lubelski zarządca komunikacji. Przypomnijmy, że na realizację zamówienia jest w stanie przeznaczyć do 124 787 316 zł brutto. Pięć ofert mieści się w tych szacunkach. Zatem zgodnie z naszą obietnicą pora się przyjrzeć szczegółom. Omawiamy je w takiej kolejności, w jakiej wpłynęły do ZTM.

Numer jeden, czyli propozycja konsorcjum firm ORSE, Motyl-SA oraz BP Tour. Partnerzy zaproponowali stawkę 5,36 zł/wzkm netto za kursy autobusami klasy maxi oraz 6,44 zł netto w przypadku pojazdów typu mega. Łączna wartość oferty to 114 965 666,06 zł brutto. W zakresie dostawcy taboru partnerzy dali sobie alternatywę pomiędzy Solarisem a Mercedesami Conecto. W zakresie doświadczenia konsorcjum wskazuje na trzy połączenia komercyjne, których obsługą zajmuje się BP Tour. W ramach tych usług miały w ciągu ostatnich trzech lat zostać wykonane zostały przewozy w wymiarze niespełna 8,7 mln wzkm. Z tego tytułu firma z Bełżyc miała osiągnąć przychód w wysokości ok. 12 mln zł brutto.

Pora na kolejnego gracza, czyli Arrivę. Spółka z Torunia zaproponowała stawki odpowiednio 6,25 zł netto oraz 7,83 zł netto. Łączna wartość oferty to 137 985 545,77 zł brutto. Tak jak w przypadku Warszawy, tak i tym razem Arriva stawia na autobusy producenta z Bolechowa. Jako swoje doświadczenie przewoźnik przedstawił referencje z Grudziądza i Elbląga. To ok. 6,9 mln wzkm i przychód w wysokości ok. 44,8 mln zl brutto za ostatnie trzy lata.

Trzecią ofertę przedstawiła spółka Michalczewski z Radomia. Proponowane stawki to 5,84 zł netto za wzkm wykonywany pojazdami klasy maxi i 7,80 zł w przypadku przegubowców. Dostawca taboru w kolejnym przetargu bez zmian. Firma dalej stawia na Lions City A23 oraz A37. W ofercie spółka powołuje się na swoje doświadczenie z realizacji jednej z radomskich umów. Za ostatnie trzy lata były to przewozy w wymiarze niespełna 8,8 mln wzkm o wartości ok. 53,5 mln zł brutto.

Czwarta i jednocześnie najtańsza oferta pochodzi od zdobywców "pakietu konopnickiego" oraz ich nowego partnera. Mowa o konsorcjum Lubelskich Linii Autobusowych, Traf-Line z Pszczyny oraz GP Rental Car z Lublina. Stawki 5,51 zł/wzkm netto za pojazdy standardowe oraz 6,11 zł netto za kursy autobusów przegubowych. Partnerzy jako dostawcę taboru wybrali Autosana. Wykaz usług, który ma potwierdzać wymagane minimum doświadczenia to aż 31 pozycji. Łącznie ze świadczenia usług przewozowych poszczególni członkowie konsorcjum mieli zarobić ponad 10 mln zł brutto.

Pora na piątą, lecz najdroższą ofertą. A ta pochodzi od Mobilisu. Stawki to odpowiednio 6,91 zł netto oraz 8,26 zł netto. Łącznie to 147 692 704,07 zł brutto. Gigant transportowy z Mościsk postawił na autobusy Solarisa. Doświadczenie, na które się powołuje spółka to najprawdopodobniej przewozy, które od sierpnia 2014 r. realizuje w Krakowie.

Numer sześć to obecne już od sześciu lat w Lublinie dwie spółki z Grupy Irex. Oczywiście w standardowym zestawieniu, czyli jako konsorcjum Meteora i Irexu-1. Stawki wynoszą odpowiednio 5,13 zł netto oraz 6,53 zł netto. Łącznie to 114 522 660,76 zł brutto. W kwestii wyboru taboru jest to najbardziej różnorodna propozycja. O ile zakresie autobusów klasy mega postawiono tylko na Urbino 18, to w przypadku typu maxi partnerzy dali sobie aż trzy możliwości do wyboru. To MAZ 203, Solbus Sm12 oraz Solaris Urbino 12. W wykazie usług widnieją cztery pozycje, które obejmują świadczenie usług przewozowych dla ZTM Lublin, ZUK Tczew oraz KZK GOP. Ich łączna wartość za ostatnie trzy lata to ok. 60,1 mln zł brutto.

Siódma ofertę przedstawił Warbus. Stawki za wzkm to odpowiednio 5,22 zł netto oraz 6,43 zl netto. Po zsumowaniu daje to 113 901 978,49 zł brutto. Dostawcą autobusów byłby Solaris w przypadku zwycięstwa warszawskiej spółki. Warbus powołuje się na swoje doświadczenie z ostatnich trzech lat w postaci obsługi komunikacji w Nowej Soli, Elblągu oraz Gdańsku. Firma osiągnęła dzięki tym kontraktom ok. 68,5 mln zł przychodu.

Ostatnią ofertę, która jest dosyć zbliżona do kosztorysu przedstawiło konsorcjum śląskich firm przewozowych. To PPUH Kłosok z Żor, spółka A21 oraz PKS Południe ze Świerklańca. Stawki jednostkowe za wzkm to odpowiednio 5,93 zł netto oraz 6,86 zł netto. Łącznie daje to 123 945 250,67 zł brutto. Partnerzy również postawili na jednego producenta i będzie to Solaris. Konsorcjum powołuje się na wspólne doświadczenia z obsługi komunikacji publicznej w sieciach KZK GOP, ZTZ Rybnik oraz jastrzębskiego MZK. W wykazie usług deklarują, że dzięki temu zarobiły niespełna 31,2 mln zł brutto.

Wygląda to dosyć interesująco. I pod względem taboru jak również rozstrzału stawek. Co zatem z tego wyniknie?


Sprawdź też:
ZTM Lublin
ORSE
Motyl-SA
BP Tour
Arriva
Michalczewski
GPR Rental Car
LLA
Traf-Line
Mobilis
Meteor
Irex-1
PPUH Kłosok
A21
PKS Południe
Warbus
  • Jacek – 13.05.2016

    Dzięki za wyczerpujące i faktycznie bardzo ciekawe oferty.

  • Jacek – 13.05.2016

    Dzięki za wyczerpujący opis ofert chciałem napisać.

  • Jacek – 13.05.2016

    Czy oferta z przegubowym Autosanem jest możliwa bo o ile pamiętam to jest tylko jeden prototypowy wóz 18 metrowy.

  • :) – 13.05.2016

    @Jacek: Pudło nr 2 przegubowego Autosan Sancity stoi w Sanoku i czeka na lepsze czasy. Może się uda.

  • Citaro – 13.05.2016

    To by była szansa dla Autosana na powrót do gry.

  • solaris150 – 13.05.2016

    liczę na Autosana :) czas powrócić na salony :)

  • Jacek – 13.05.2016

    Najpierw to te konsorcjum musi wygrać, potem będą się martwić o ilość pudeł na placu w Sanoku.

  • Bogdan – 13.05.2016

    Raczej powinni odrzucic 18 lf nie ma homologacji na euro 6

  • solaris2284 – 13.05.2016

    LLA oczywiście wygra ceną bez względu na to,że oferują nieistniejące autobusy.Przypomnieć warto,że kilka lat temu PKS Zielona Góra oferował w przetargu Mercedesy,a po jego wygraniu wykpił się Irisbusami mającymi problem z wyjazdem z zajezdni.Myślę.że bez odwołań do KIO się nie obędzie,a co za tym idzie-nowe autobusy pojawią się dopiero w przyszłym roku.

  • MFM – 14.05.2016

    Czy jest to ktoś trzeźwy? Stawki z najtańszych ofert są skandaliczne...

  • 2099 – 15.05.2016

    Najmniejsze stawki są akurat takie, żebyśmy mieli powtórkę z rozrywki sytuacji z PKSem... LLA powinno zostać odrzucone ze względu na brak homologacji Euro 6 w przegubowych Autosanach...

  • MFM – 16.05.2016

    @ 2099: Z tym Euro6 to się zagalopowałeś. Dla ZTM to będzie ważne przy odbiorach autobusów. Więc nie.

  • Polak – 16.05.2016

    Liczę na Autosan

  • 3838 – 16.05.2016

    @MFM ale w swiz jest napisane dokładnie i nie mów o jakiś odbiorach bo autobus który zaprponozaprponowali jest NIEZGODNY z swiz wiec ofertę odrzuca a jak nie to będą odwołania

  • chris – 16.05.2016

    @MFM Czyli będzie cyrk bo jest całkiem prawdopodobne że Autosan nie wyrobi się z uzyskaniem homologacji i produkcją na szybko autobusów przegubowych. Z drugiej strony nawet jak się wyrobi to stworzy produkt drugiej kategorii jakościowej bo nie jest w stanie odpowiednio przetestować zastosowane komponenty w tak krótkim czasie. Może producent zakłada że wyniki testów solówek sprawdzą się w przegubie ale jak widać na przykładzie innych producentów to chyba tak do końca nie jest.

  • libero – 16.05.2016

    @3838 - w SIWZ jest tylko napisane że nie może być SAM ,nic innego tam nie ma, przestań pieprzyć głupoty.

  • 3838 – 16.05.2016

    @libero pnkt 2.1 Wszystkie pojazdy muszą spełniać normę EURO VI i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku.Wiec jak nie umiesz czytać to sam takich jak twoja głupot nie pieprz.

  • libero – 16.05.2016

    @3838- a co za problem zrobić homologacje na EURO VI, przecież teraz Autosan jest państwowy i rząd może dosypać ile chce z podatków żeby się wykazać.

  • 3838 – 16.05.2016

    Ale na dzień dzisiejszy nie mają EURO 6 a jak zrobią to ok ale to jest przetarg i nie da się napisać EURO 5 a potem dostarczyć EURO 6 i w tym czasie zrobic homologacji po drugie to protoyp po trzecie mamy za dużo autosanow a po czwarte stawka tej firmy jest druzgocaca

  • MFM – 17.05.2016

    @ 3838: W SIWZ jest mowa, że przewozy mają być wykonywane wozami z EURO 6 i tyle. Zatem kluczowy jest moment przed rozpoczęciem, nie moment składania oferty. Zatem niestety Autosan jakoś przejdzie jeśli nie uwalą LLA na RNC...

  • chris – 17.05.2016

    W sumie racja ale ZTM ma prawo posiadać taką samą wiedzę jak my i ma prawo uwalić LLA z tytułu przesłanki o braku perspektyw na dobrze wykonana usługę przez autobusy, których producent nie uzyskał jeszcze homologacji a tym samym nie wyprodukował i nie przebadał w różnych warunkach eksploatacyjnych.

  • Lubelak – 31.05.2016

    Wygrał Warbus.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...