TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan masakruje w Rzeszowie! 40 czy 60 autobusów na CNG?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.10.2019 16:00:42
fot. Autosan

Rewelacyjnych wiadomości dla Autosana ciąg dalszy. Dziś, 7 października sanocki producent wygrał prestiżowy przetarg na dostawę min. 40 autobusów klasy MAXI na CNG dla Rzeszowa. Od czasu przejęcia przez państwo to największe miejskie zwycięstwo Autosana. A może jeszcze urosnąć!

Zakupowa historia
Rzeszowski ogłoszono w drugiej połowy maja. I tak jak zapowiedziało miasto na pewno kupi 40 "dwunastek" na CNG. Kolejne 20 przewidzianych jest w opcji, o ile oczywiście znajdą się na nie dodatkowe środki. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

ZTM interesowały autobusy klasy MAXI z całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 28 na miejscach siedzących. Nie wskazano na konkretną całkowitą pojemność pasażerską. Rzeszów wymaga jedynie, aby była ona wyliczona zgodnie z zasadami Regulaminu nr 107 EKG ONZ. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 6,5 l. Nie mogą być one słabsze niż 180 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo o wymaganiach miasta wobec nowych gazowców pisaliśmy tutaj.

Wszystkie pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całpojazdową. Pierwszy autobus z zamówienia podstawowego ma trafić do Rzeszowa w ciągu maksymalnie 40 tygodni od podpisania umowy. Ostatnie autobusy z tej części zamówienia mają być przekazane miastu w ciągu maksymalnie 54 tygodni od zawarcia kontraktu. Jeśli miasto zdecyduje się na opcję to objęta tym prawem dwudziestka pojawi się w Rzeszowie między 60 a 62 tygodniem od podpisania umowy. Czasu jak widać jest całkiem sporo.

Brydż na 1+3
28 sierpnia minął termin składania ofert. Rzeszowski Zarząd Transportu Miejskiego, który w imieniu miasta kupi autobusy na zakupy w ramach zamówienia podstawowego przygotował 56 088 000 PLN brutto. Daje to wycenę jednostkową w wysokości 1 140 333 PLN netto. Całkiem nieźle jak na klasycznego gazowca z podstawowym wyposażeniem, ale z drugiej stanowczo za mało jeśli uwzględnimy rozwiązania, które premiowali urzędnicy. Tylko jedna oferta zmieściła się w ich szacunkach.

Mowa o Autosanie. Producent zaoferował miastu 40 autobusów typu SanCity 12LF CNG w łącznie cenie 54 661 200 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za gazowego "bociana" 1 111 000 PLN netto w pakiecie z gwarancją całopojazdową na 37 miesięcy.

Drugą pod względem cenowym ofertę przedstawił Solaris. Za 40 sztuk Nowych Urbino 12 CNG producent z Bolechowa zaproponował 64 452 000 PLN brutto. A to daje cenę za "jamnika" w wysokości 1 310 000 PLN netto, również z gwarancją na 37 miesięcy.

Najdroższą ofertę przedstawił MAN, który prawdopodobnie drugi raz zaoferował autobusy z gamy Lion's City 12, tym razem w wariancie G, czyli gazowym. 40 pojazdów tego typu producent zaoferował w łącznej cenie 79 168 704 PLN brutto, co daje cenę jednostkową 1 609 120 PLN netto. W pakiecie gwarancja na 36 miesięcy. Cena sugerowała, że dla Rzeszowa MAN zaoferował pojazdy z modułem hybrydowym.

Autosan masakruje konkurencję!
Niepełna półtora miesiąca czekaliśmy na rozstrzgnięcie. Dziś je poznaliśmy. Autosan zostałwił w pokonanym polu Solarisa i MAN-a. I to nie tylko za sprawą ceny bardzo dobrze wypadł w ocenie technicznej (ex aequo z Solarisem), a w kosztach zużycia energii był o nieco ponad 1,4 pkt gorszy od MAN-a. Łącznie sanocki producent zdobył 94,91 pkt, Solaris 84,96 pkt, a MAN 70,93 pkt.

To już drugiem w tym roku gazowe zwycięstwo Autosana, a trzecie w historii. Na początku sierpnia producent podpisał z PKM Tychy umowę na dostawę 20 SanCity 12LF CNG. Rzeszowskie zamówienie jest jeszcze bardziej prestiżowe, a to z dwóch powodów. Po pierwsze może jeszcze urosną za sprawą prawa opcji. Po drugie duża victoria na swoim terenie zawsze dodaje skrzydeł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Rzeszów
MPK Rzeszów
Autosan
Solaris
MAN
CNG
hybryda
  • Eryk Złotowski – 07.10.2019

    Czasem nie za dużo zamówień w tak krótkim czasie? Boję się, że może się nie wyrobić i znowu będą opóźnienia.

  • Konrad Matysiak – 07.10.2019

    W tym przetargu jest stosunkowo długi czas dostawy. Tychy zapewne już są na taśmie.

  • Krzysiek Łatka – 07.10.2019

    Masakra... czas kupić auto chyba.

  • Zenon Zenonski – 07.10.2019

    Tak po za tym jakoś nie wierzę w mniejsze spalanie MANa, w Warszawie w lato przy włączonej klimie potrafią niedojechać do końca zmiany, a tu niby zadeklarowali mniejsze spalanie. VW, to VW pewnie znowu jakieś oprogramowanie oszukańcze mają wgrane na testy

  • Bartłomiej Rotowski – 07.10.2019

    Może będzie drugie życie Bocianów no i Autosan stanie się groźną konkurencją chociażby dla Solarisa, Solbusa czy też SORa, bo MAZa już nie liczę. Chociaż na polskim rynku autobusowym jest wiele innych.

  • Wojciech Parobi – 07.10.2019

  • Jakub Białkowski – 08.10.2019

    I super 😍

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....