TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan, EvoBus, MAN, Rafako, Solaris, Ursus i Volvo w e-Busie 2.0
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.07.2019 18:00:50 1 komentarz
Autosan, EvoBus, MAN, Rafako, Solaris, Ursus i Volvo w e-Busie 2.0

Łącznie 18 firm wzięło udział w dialogu technicznym, które NCBiR zorganizowało w ramach drugiego podejścia do projektu polskiego, innowacyjnego autobusu elektrycznego. 10 lipca ten etap został zamknięty.

Dialog techniczny poprzedza samo ogłoszenie postępowania w sprawie wyboru wykonawcy/wykonawców na opracowanie i dostawę bezemisyjnych pojazdów transportu publicznego.

Timing dialogu

Przypomnijmy, że ogłoszenie dialogu technicznego zostało opublikowane w dniu 17 czerwca. Ostateczny termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym upłynął w dniu 8 lipca. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji, do dialogu dopuszczono do udziału wszystkich wnioskodawców, czyli:

1)AIU+ Sp. z o.o. ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin,

2)Autosan Sp. z o.o. ul. Lipińskiego 109, 38-500 Sanok,

3)EvoBus Polska, Sp. z o.o. al. Katowicka 46, 05-830 Wolica,

4)Politechnika Śląska ul. Akademicka 2A, 44-110 Gliwice,

5)RIOT Sp. z o.o. ul. Marii i Bolesława Wysłouchów 26/26, 30-612 Kraków,

6)Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Al. Jerozolimskie 202, 02-486 Warszawa,

7)RDLabs Sp. z o.o. Sp.k. ul. Polna 48 lok.11, 00-644 Warszawa,

8)SOLARIS Bus&Coach S.A. ul. Obornicka 46, 62-005 Owińska,

9)Systemy Autobusowe Sp. z o.o. ul. Lotnicza 18, 04-192 Warszawa,

10)Ursus Bus S.A. ul. Frezerów 7A, 20-209 Lublin,

11)Ursus S.A. w restrukturyzacji ul. Frezerów 7, 20-209 Lublin,

12)Impact Clean Power Technology S.A. Al. Jerozolimskie 424A, 05-800 Pruszków,

13)BMZ Poland Sp. z o.o. ul. Alberta Einsteina 9, 44-109 Gliwice,

14)Rafako S.A. ul. Łąkowa 33, 47-400 Racibórz,

15)SCHUNK CARBON TECHNOLOGY S.R.O. Sp. z o.o. Oddział w Polsce, ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa,

16)Volvo Bus Corporation 405 08 Goteborg Szwecja

17)MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o.Al. Katowicka 9 Wolica, 05-830 Nadarzyn,

18)Autonomous Systems Sp. z o.o. ul. Bojkowska 37A, 44-100 Gliwice

Jaki jest cel?

Jak informuje NCBiR, celem dialogu było uzyskanie niezbędnych informacji technicznych w dziedzinie transportu bezemisyjnego oraz informacji o najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych dostosowanych do potrzeb rynku, które umożliwią realizację celów programu w ramach dostępnego budżetu oraz planowanego harmonogramu. Dialog techniczny miał również na celu zbadanie możliwości wykonawców w zakresie przeprowadzenia prac B+R, preferowanych warunków płatności oraz innych istotnych warunków kontraktowych.

Teraz czekamy na przetarg i SIWZ, który określi szczegółowe warunki umowy partnerstwa innowacyjnego, w tym w szczególności w zakresie fazy badawczo-rozwojowej i warunków jej finansowania.

Na koniec dodajmy, że e-Busa 2.0 prowadzi Maciej Martyniuk, dyrektor Działu Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami NCBiR, który kierował pracami także w ramach pierwszego podejścia NCBiR do tego projektu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBiR
Autosan
EvoBus
MAN
Rafako
Solaris
Ursus
Volvo
  • Daniel Mrotek – 10.07.2019

    Volvo, Solaris lub Man. ;)

  • Konrad Filip – 10.07.2019

    Ursus 🤪😂

  • Maciej Czapliński – 10.07.2019

    Solaris

  • Michał Piwowarczyk – 10.07.2019

    Autosan i Ursus... są przecież polskie i wstydem by było wziąść coś innego...

  • Michał Sawa – 10.07.2019

    Ursus będzie się mógł podzielic innowacyjnym rozwiązaniem z innymi jak nie zapłacić pracownikom, nie dotrzymac zobowiązań gwarancyjnych, spóźnić się z dostawcami i składaniem dokumentacji i na koniec nie wyprodukować żadnego autobusu przez pół roku. Kontrakt z pieniędzy podatników to można olać to kogo się dopuszcza bo w razie klapy obywatele zapłacą

  • Michał Paweł Łukasz – 10.07.2019

    Niektórzy są dla mnie "egzotyczni" w takim przetargu :) Ale ursus i ursus bus osobno startują? Oni są w stanie coś wyprodukować? pokazali, że nie. W takim przetargu powinni zweryfikować możliwość, moc produkcyjną, zadłużenie, czy sumienność i podejście do klienta. Już prędzej widzę uczelnie,a nawet autosana w tym przetargu, a nie ursusa... Kibicuje solarisowi, pomimo, że już nie jest "polski" to jednak liczę na rozbudowę fabryki na terenie kraju, niekoniecznie pod poznaniem. :)

  • Grzegorz Rutka – 11.07.2019

    Rafako? Kotły na kółkach? :)

  • Tomasz Gawron – 11.07.2019

    Solaris, bo jednak jeszcze częściowo polski i technologicznie dojrzały, ewentualnie EvoBus, największy producent autobusów w Europie.

  • Aurelia – 12.07.2019

    Kolejne wybory idą i trzeba się czymś pochwalić. A na razie nie ma czym. Za pierwszym razem też było hucznie reklamowane i wyszło jak wyszło. Też był dialog, a raczej monolog i chyba NCBiR nie potrafił słuchać. Może już się nauczyli słuchać? Jak narzucą sportowe terminy to znowu nie wypali. Ale może propagandowo będzie zwycięstwo NCBiR z producentami autobusów 2:0. Lista jest imponująca. Oby się za mocno nie skurczyła jak ostatnim razem.

  • Piotr Stański – 12.07.2019

    Rafako! Ten się sprawdzi. Nasz kraj - zimna kraj

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....