TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autosan: 7 Ramzesów dla MON
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 01.12.2008 20:54:10 10 komentarzy
Autosan: 7 Ramzesów dla MON

 

Autosan –mundurowy specjalista

W ciągu ostatnich kilku lat Autosan stał się prawdziwym specjalistą w produkcji autobusów opracowanych na potrzeby polskich służb mundurowych. Świadczą o tym np. realizacja kolejnych zamówień dla Straży Granicznej, Straży Pożarnej, dla Policji (pojazdy do przewozu osób pozbawionych wolności czyli tzw. \'więźniarki”), a także wygrane przetargi na 10 szt. autobusów A1010T dla MON, 1 szt. A1012T dla Komendy Głównej Policji, 1 szt. A1012T do przewozu grup interwencyjnych funkcjonariuszy, czy też 24 szt. H7-10DW dla Komendy Województwa w Rzeszowie. Jednak ostatnie zamówienie nieco różni się od poprzednich. Dotyczy ono bowiem dostawy 7 sztuk wysokopokładowych autokarów A1012T Ramzes z dość bogatym wyposażeniem.

Nadwozie

Pomimo zmiany oznaczenia modelu z A1112T na A1012T, nadwozia obu wersji w zasadzie się nie różnią. Nadwozie stanowi spawana konstrukcja kratownicowa wykonana ze stali nierdzewnej, do której wklejone zostały szyby i poszycie zewnętrzne wykonane z również ze stali nierdzewnej lub z tworzywa sztucznego. Autokar posiada dwie pary jednoskrzydłowych drzwi, otwieranych na zewnątrz, w układzie 1-1-0. Bagażniki podpokładowe mieszczą ok. 9,5 m3 bagażu.

Podwozie

Więcej zmian kryje się za to w podwoziu. Dynamikę jazdy zapewnia zamontowany na tylnym zwisie, 6-cylindrowy silnik Cummins ISLe4-320 Euro 4 o pojemności 8,9 dm3 i mocy 235,2 kW (320 KM), a komfort podnosi automatyczna, 6-stopniowa skrzynia biegów Allison T350R. Napęd jest następnie przenoszony na tylny, sztywny most napędowy. Na obu osiach zastosowano hamulce tarczowe Wabco.

Instalacja elektryczna została w całości oparta na magistrali CAN. Ponadto, autokar wyposażono w elektroniczny układ hamulcowy EBS (system łączący dotychczasowe funkcje układów ABS i ASR) oraz system kontroli trakcji ESC (elektroniczna stabilizacja toru jazdy).

Wyposażenie

Dostarczone, 12-metrowe autokary posiadają 45 miejsc siedzących, miejsce pilota i kierowcy. Fotele wyposażone są w wysokie, regulowane oparcia, podłokietniki a także regulowane podnóżki. Fotel kierowcy jest zawieszony pneumatycznie oraz posiada możliwość regulacji poziomej, pionowej, położenia i oddalenia od koła kierownicy, które z resztą także posiada możliwość regulacji położenia. Autokar wyposażono ponadto w podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne, w tym prawe z wbudowanym lusterkiem umożliwiającym obserwowanie krawężnika. Nie zabrakło oczywiście klimatyzacji z automatyczną stabilizacją ustalonej temperatury powietrza. Pojazdy posiadają urządzenia ogrzewające przedział pasażerski i kierowcy na postoju. Autobusy wyposażone są w toalety chemiczne z umywalkami.

Wśród cech wyposażenia przysposabiających pojazdy do pracy na rzecz wojska należy wymienić: przystosowanie do zasilania paliwem turbinowym silników lotniczych, czy montaż podgrzewaczy rozruchowych, zapewniających uruchomienie silnika w temperaturze do -25 stopni Celsjusza.

Przyszłość modelu

Autosan deklaruje, że segment autobusów specjalnych pozostaje jednym z ważniejszych obszarów zainteresowania firmy. Warto więc nadmienić, że wraz z wprowadzaniem do oferty nowej rodziny autobusów Eurolider, firma przewiduje także wprowadzenie wersji z podwyższonym pokładem, które zastąpią w ofercie Autosanu model Ramzes. Niewykluczone zatem, że także następca Ramzesa będzie w przyszłości trafiać do naszych służb mundurowych. Tym bardziej, że zamówienia z ich strony rosną i stanowią dość istotny wkład w segment autobusów międzymiastowych w Polsce.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Autosan
Ramzes
MON
Policja
Cummins
  • pawel – 03.12.2008

    ładne i fajnie wyposażone te ramzesy - szkoda że pks kupują jakieś używane badziewia bądz inne wynalazki z czech czy turcji

  • Zbyszek – 03.12.2008

    Bardzo mi się podoba ten ramzes,ale nie mogę się doczekać jak będą wyglądały nowe eurolidery(o różnych długościach)Ciekawy jestem jak będzie wyglądała nowa rodzina autobusów miejskich.Szkoda,że narazie infobus nie przedstwił nam nowych autosanów,które zadebiutowały na transexpo w Kielcach(chodzi tu o głębszy opis i zdjęcia).

  • DRIV3R – 03.12.2008

    Polskie wynalazki i tak nawet nie dorastają do pięt niemieckim autobusom z lat 80. i 90. (Setra i Mercedes). Jeszcze wiele lat musi upłynąć, żebyśmy się doczekali autobusu z prawdziwego zdarzenia produkowanego przez polskie firmy.

  • bartek – 03.12.2008

    Nie wiem czy kiedykolwiek podróżowałeś takim Autosanem.Ja mam ta przyjemność podróżować tym często i moje wrażenie jest takie że ten autobus wcale nie jest gorszy od niemieckich autobusów które są sprowadzane przez PKS-y.A na pewno jest lepszy od pojazdów typu Irisbus Crossway.

  • pawel – 04.12.2008

    w 100% popieram Bartka - podzespoły są nawet lepsze niż niektóre niemieckie np. silniki cumminsa są najlepsze na świecie

  • Autosan zawsze wieczny – 04.12.2008

    Ty: DRIV3R jak się nie znasz to się nie odzywaj.Autosan to świetna firma nie bez powodu wyeksportował 100 wetlin do Szwecji.Na początku trzeba się przejachać np.Ramzesem że by móc coś o nim gadać.

  • pawel – 04.12.2008

    Autosan wyeksportował w sumie ponad 100 - solin,wetlin,gemini i liderów a w tej chwili już eurolidery są zamówione

  • Roman – 06.12.2008

    Dla wszystkich chcących dowiedzieć się więcej o nowych autosanach(nowe wydanie gazety Polskie Autbusy:http://www.polskieautobusy.com.pl/_pdf/_polskie_autobusy/2008/PA_nr-22.pdf Jestem pod wrażeniem autosanów,nie mogę się doczekać autobusów miejskich.

  • MB – 14.12.2008

    To prawda, że Autosan wyeksportował 100 sztuk autobusów do Szwecja. Ale zrobił to od początku eksportu do tego kraju w 2005 roku do sierpnia 2008. Tym samym w tym roku do sierpnia sprzedano tam około 40 szt., czyli tyle ile w ciągu całego 2007 roku (41 szt, nie licząc 2 Solin dla Norwegii). Eksport do tego kraju jest rekordowy i jest to największy rynek zbytu Autosana za granicą. Do końca X 2008 wyeksportowano jeszcze 15 szt. na Węgry i 9 szt. do Wielkiej Brytanii. Łącznie to wciaż mniej niz w 2007 roku i rekordowym ostatnio 2006 roku.

  • xm – 29.03.2009

    Niedawno dwa takie Ramzesy kupił PPKS Poznań.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....