Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Automet stawia na niską podłogę [FILM]

infobus
15.02.2016 10:03
0 Komentarzy

Producent minibusów z Sanoka ? Automet coraz odważniej wchodzi w segment miejskich minibusów.

Po zeszłorocznym sukcesie i dostawie kilkunastu takich pojazdów dla szwedzkiego Västtrafik, teraz niskopodłogowa oferta firmy obejmuje dwa modele:

– Mercedes-Benz Sprinter – Automet MiniCity LF Smile z własnąkonstrukcją nadwozia, który przy długości 7370mm, rozstawie osi 4750 mm, masie własnej od 3500 kg i DMC na poziomie5000 kg oferuje maksymalnie 11 miejscsiedzących + 11 miejsc stojących. Razem 22.

– Mercedes-Benz Sprinter – Automet MiniCity LF z konstrukcją opartą nabazowym furgonie i klasycznymi tylnymi drzwiami, który przy długości 7361 mm,rozstawie osi 4325 mm, masie własnej od 3250 kg i DMC na poziomie 5500 kg oferuje maksymalnie 13 miejsc siedzących + 16miejsc stojących. Razem 29.

Najważniejszą zaletą miejskiej propozycji Autometu jestniskopodłogowa przestrzeń w przedniej części obu pojazdów, obejmującą takżeodkładaną manualnie rampę wjazdową. Pasażerowie dzięki temu z łatwością mogąwejść na pokład pojazdu (także osoby starsze i niepełnosprawne oraz rodzice zwózkami dziecięcymi) i od razu zająć miejsce dostępne z poziomu niskiejpodłogi. W wersji MiniCity LF dotyczy to wszystkich miejsc w pojeździe ? dziękipłaskiej podłodze w całej przestrzeni pasażerskiej, natomiast MiniCity LF Smile zadrugą osią ma kilka schodów, które umożliwiają wejście na tylną platformę.

W obu wersjach klienci mogą wybrać dwa silniki ? słabszy:Mercedes-Benz 516 o pojemności 2143 cm i mocy 120 kW lub mocniejszy:Mercedes-Benz 519 o pojemności 2985 cm i mocy 140 kW (opcja). W obu tychwariantach stosuje się tę samą automatycznąskrzynię biegów.

Smile z własnym nadwoziem

Na pewno dużym wydarzeniem w historii Autometu, a także całegopolskiego rynku klasy MINI, jest opracowanie przez sanocką firmę własnegonadwozia MiniCity LF Smile. Dzięki temu firma mogła lepiej dopasować jego wnętrzedo potrzeb klientów i np. wprowadzić przeszkoloną tylną ścianę oraz podwyższyć samownętrze (1980 mm – 2185 mm). Konstrukcja ?Smile? bazuje na ramie podwozia iskłada się ze stalowanych, zespawanych ze sobą profili (1.4003), do których następnieprzyklejono blachę aluminiową (z boków) oraz laminat (dach oraz tylną iprzednia ściana). Kabinę kierowcy wkomponowano w szkielet nadwozia.

Reszta wyposażenia jest w zasadzie identyczna jak wfurgonowej wersji MiniCity LF, zarówno jeżeli chodzi o wykończenie wnętrza,klimatyzację, drzwi pasażerskie, jak i stanowisko kierowcy. Oba pojazdy mająteż dopuszczanie do ruchu na podstawie homologacji WE. Poniżej prezentujemy filmo wersji MiniCity LF:

{https://www.youtube.com/watch?v=wVe21seRdEc}

25 lat minęło

Najnowsze miejskie autobusy Autometu mogliśmy m.in. oglądaćpodczas październikowych targów w Kortrijk (wersję MiniCity LF Smile w barwachVästtrafik Goteborg), jak i podczas obchodów 25-lecia sanockiej firmy. Wartotutaj przypomnieć, że producent rozpoczął swoją działalność w 1990 roku. Odpoczątku swojego istnienia zajmuje się nowoczesnymi technologiami obróbkitworzyw sztucznych w szczególności dla przemysłu motoryzacyjnego. Na tej baziepowstają m.in. zabudowy autobusowe i specjalne na pojazdach marek Mercedes-Benzi Volkswagen oraz komponenty z tworzyw sztucznych dla takich branż, jakprzemysł motoryzacyjny, medyczny, meblarski i wojskowy. Automet produkuje takżeswoje fotele do autobusów komunikacji turystycznej, międzymiastowej i miejskiej.Ciekawa gałęzią dzielności firmy jest projektowanie i produkcja liniimontażowych do produkcji foteli samochodów osobowych oraz produkcja formwtryskowych i modeli, M.in. na potrzeby wojska powstają konstrukcje stalowe,palety i specjalne kontenery.

Łącznie na terenie Autometu istnieje aż 14 wydziałów, naktórych przeprowadzane są procesy obróbcze i montażowe. Produkcja odbywa się napowierzchni 14 tys. m2 przez ok. 250pracowników.

Komentarze