TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Automatyczna wymiana baterii w autobusie. Jak to działa?
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 16.11.2018 11:00:52
Automatyczna wymiana baterii w autobusie. Jak to działa? for. M.Kowal_PKM Jaworzno

Tauron i PKM Jaworzno już dwa lata temu podjęły współpracę dotyczącą badań i rozwoju technologii ładowania autobusów elektrycznych. W tym celu Tauron dostarczył do Jaworzna niskopodłogowy, klimatyzowany, dwunastometrowy autobus elektryczny chińskiej produkcji - marki Yutong. Teraz jest on testowany w ramach automatycznego systemy wymiany baterii.

Pierwszą w Polsce stację szybkiego ładowania i automatycznej wymiany baterii autobusowych, uruchomiły w środę - 14 listopada - Tauron i Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie. Chodzi o sprawdzenie rozwiązania potencjalnie korzystnego dla przewoźników i dystrybutorów energii.

Jak akcentują przedstawiciele koncernu i należącego do miasta przewoźnika, choć wiele polskich ośrodków wdraża transport publiczny oparty o autobusy elektryczne, praktyka pokazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu jest zastosowanie odpowiednich technologii ładowania lub kombinacji kilku technologii.

Zbudowana w ramach współpracy spółki Tauron Dystrybucja i PKM stacja ładowania i wymiany baterii znajduje się w hangarze na terenie zajezdni.

Jak to działa?

Gdy autobus wjedzie do wewnątrz, specjalne roboty wyjmują z niego rozładowane baterie, a następnie instalują nowe – wcześniej naładowane, z drugiego kompletu.

Proces trwa kilka minut.

Autobus rusza w trasę z nowym kompletem baterii, a wyjęte akumulatory w tym czasie ładują się – do pełna w ok. 2-3 godziny.

Energetyczne zalety

Jak zaznaczył w środę prezes spółki Tauronu Dystrybucji Robert Zasina, projekt prowadzony wespół z PKM Jaworzno umożliwia dystrybutorowi energii elektrycznej – współpracującemu przy nim też z Politechniką Warszawską, m.in. weryfikację rozwiązań związanych nie tylko z infrastrukturą ładowania autobusów elektrycznych, ale też zapewnianiem mocy przyłączeniowych.

"Tym projektem chcemy prowadzić analizy, badania i wspólnie kreować elektromobilność od strony komunikacji publicznej" - zaznaczył Zasina. Podkreślił, że otwarta w środę stacja jest nowością na skalę Polski. "Daje ona możliwość bardziej elastycznego podejścia do ładowania baterii w samochodach czy autobusach elektrycznych" - wyjaśnił.

Jak uściślił, testowane rozwiązanie daje możliwość praktycznie ciągłej pracy pojazdu – z wyjątkiem czasu na wymianę baterii, ale też wybór godzin ich ładowania. To z kolei przekłada się na możliwość zarządzania kosztami przewoźnika – związaną z różnymi cenami energii o różnych porach. Z kolei dystrybutor energii ma możliwość elastycznego zarządzania procesami ładowania

- Za sprawą elektromobilności komunikację miejską czeka w najbliższych latach rewolucja, na którą, jako koncern energetyczny, chcemy być dobrze przygotowani. Projekt w Jaworznie to kolejny krok w budowie ekosystemu elektromobilności w TAURONIE. Uruchomienie carsharingu samochodów elektrycznych w Katowicach, zaangażowanie w Elektro ScaleUp mają w dłuższej perspektywie doprowadzić do tego, by Grupa oferowała samorządom i przedsiębiorstwom kompleksowe rozwiązania technologiczne i organizacyjne dla rozwoju e-mobility i Smart City – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.

PKM o elektrobusach

Prezes PKM Jaworzno Zbigniew Nosal zaznaczył, że użytkowane już przez tego przewoźnika 24 autobusy elektryczne przejechały już znacznie ponad 2 mln km, co przekłada się to na ponad milion litrów paliwa, które nie zostało spalone. Jego zdaniem doświadczenie to potwierdza, że rozwój elektromobilności jest możliwy, ale wymaga dobrej współpracy.

"Rozwój ten jest możliwy dzięki dobrej, ścisłej współpracy operatorów systemu dystrybucyjnego z operatorami systemów transportowych. (...) Mam nadzieję, że współpraca ta doprowadzi do tego, że w najbliższych czasach całość transportu miejskiego w Jaworznie będzie obsługiwana taborem elektrycznym" - zadeklarował Nosal.

Cytowany prezydent Jaworzna Paweł Silbert ocenił, że miasto nie tylko wdraża elektromobilne technologie czy pracuje nad testami pojazdów autonomicznych, ale stopniowo staje się ośrodkiem unikatowej tożsamości technologicznej.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
bateria
PKM Jaworzno
Tauron
  • Adam Cholewa – 18.11.2018

    Ciekawy pomysł. To chyba lepsza alternatywa niż doładowywanie dużym prądem przez kilka/kilkanaście minut na pętlach.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....