TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autokarowy rozwód Sindbada z Orlandem. Od września
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.09.2020 17:00:02
Autokarowy rozwód Sindbada z Orlandem. Od września

W tegoroczne wakacje branżę autokarowych przewozów międzynarodowych zelektryzowała informacja o wypowiedzeniu umowy o współpracy firmie Orland przez platformę Sindbad. 

Ta decyzja stała się faktem 1 września, kiedy śląska firma uruchomiła własne przewozy pod nowym logo, a Sindbad "zakleił" dziurę na linii nr 4 (Bawaria – Monachium) własnymi autobusami.

Cztery lata

Jak poinformowała gliwicka firma: -"Po wielu latach przerwy Orland powraca na międzynarodowe linie autokarowe pod własnym szyldem. Przez kilkanaście minionych lat byliśmy aktywni jako przewoźnik na liniach międzynarodowych – najpierw w platformie Eurobus, następnie Eurobus–Eurolines, a od maja 2016 roku we współpracy z firmą Sindbad z Opola. Nastał czas na powrót Orland-u do samodzielności na rynku międzynarodowych przewozów autokarowych i wracamy do korzeni."

-"Informację o chęci zakończenia współpracy przekazaliśmy firmie Orland z końcem marca, a w dniu 2 czerwca 2020 roku, zawarliśmy obustronne porozumienie o zakończeniu z dniem 31 sierpnia, współpracy w zakresie sprzedaży biletów firmy Orland oraz w zakresie wspólnej realizacji dowozu pasażerów z tras antenowych" – potwierdza rozstanie się obu firm Bogdan Kurys, wiceprezes zarządu Sindbada.

W pierwszej kolejności Orland uruchomił linię Przemyśl – St. Gallen – Przemyśl oraz kontynuuje obsługę miast w południowych Niemczech, co robił przez ostatnie cztery lata podczas współpracy z Sindbadem. To m.in.: Jezioro Bodeńskie – Regensburg z okolicami – Stuttgart – Karlsruhe - Freiburg – Frankfurt am. Mein – Luksemburg – Würzburg – Schweinfurt.

Aktualnie Orland sprzedaje swoje bilety tylko w bezpośrednio w obsłudze telefonicznej (sprzedaż on-line ruszy wkrótce).

O co poszło?

Niewątpliwie to czas pandemii uwypuklił odmienne podejście zarządów obu spółek do wielu zagadnień dotyczących organizacji przewozów i oczywiście też kwestii finansowych.Ciężki czas - cięzkie decyzje.

-"Te wspólne cztery lata dały obu firmom możliwość dalszego rozwoju i zdobywania doświadczeń na trudnym rynku przewozów autokarowych. Jednak jak to często bywa, nasza współpraca miała lepsze i gorsze momenty. Kiedy pod koniec 2016 aktualna sytuacja rynkowa skłoniła nas do nawiązania bliskiej współpracy, byliśmy świadomi trudności, które wspólnie napotkamy. Ostatecznie udało nam się stworzyć model współpracy, który ku zadowoleniu obu stron przyniósł nam wspólny sukces. Jak w każdej działalności gospodarczej uczestnicy rynku często prezentują różne strategie rozwojowe swoich firm i tak też było w naszym przypadku. Wpływ na naszą końcową współpracę i decyzję o jej zakończeniu miała także sytuacja wywołana pandemią koronawirusa – uważa Bogdan Kurys.

Wykorzystać busy

Naszym zdaniem kluczowe jest tutaj poszerzenie nowej oferty Orland o opcję dowozu do linii międzynarodowej z adresu domowego klientów busami. A jak wiadomo "dziewiątki" to “sól w oku" Sindbada i tutaj opatrujemy przyczyn "rozwodu". Co więcej, Sindbad już kiedyś myślał o podobnym systemie, ale władze niemieckie na takie zapytanie odpowiedziały stanowczo: To niemożliwe. W Niemczech przewozy pod konkretny adres mogę realizować tylko firmy taksówkarskie i to niezależnie, czy taka usługę chciałby uruchomić niemiecki, czy polski przewoźnik autobusowy.

Natomiast Orland chce w to wejść i co więcej - ma do tego gotową flotę mikrobusów, od powiązanej rodzinnie firmy Probus. Notuje ona coraz większe obroty i na pewno będzie chciała wykorzystać efekt synergii: bus + autokar + bus. Natomiast Sindbad reaguje na busy alergicznie.

-"Wielokrotnie podkreślaliśmy nasz negatywny stosunek do branży przewozów międzynarodowych mikrobusami, gdyż naszym zdaniem, a także w świetle obowiązujących przepisów, zwłaszcza na terenie Niemiec, przewozy te wykonywane są niezgodnie z prawem. W busach do 9 osób nie ma obowiązku montowania tachografu rejestrującego m.in. czas pracy kierowcy i prędkości z jaką porusza się pojazd, co powoduje, że nagminnie łamane są przepisy dotyczące czasu pracy, a większość firm mikrobusowych realizuje usługi jednym kierowcą, nawet trasy dochodzące do 24 godzin jazdy bez przerwy. Jako przewoźnik, a także członek Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych, od dawna jesteśmy zwolennikiem zmiany przepisów dotyczących tego rodzaju przewozów" – podkreśla Bogdan Kurys.

Podsumowując

Szkoda, że w sytuacji kryzysu osłabieniu uległa polska sieć autobusowych połączeń międzynarodowych. Naszym zdaniem w jedności siła i tylko platformy będą w stanie utrzymać się na rynku w dłuższej perspektywie. Ostateczny wybór, kto miał tutaj rację podejmie … pasażer, który albo wykupi bilety w Sindbadzie, albo w firmie Orland.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
autokar
Sindbad
Orland
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....