TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autokarowe wyzwanie roku - obsłużyć COP24
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.12.2018 10:00:19
Autokarowe wyzwanie roku - obsłużyć COP24

W dwutygodniowym szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach wzięło udział ponad 21 tys. osób z 200 państw z całego świata.Ich bezpiecznym i komfortowym transportem zajmowały się m.in. firmy Jordan i Mazurkas Travel. Teraz czas na szczegóły tej autokarowej operacji roku.

Wszystko zaczęło się od … wygrania przetargu. Konsorcjum firm Jacek Legendziewicz Jordan Group i Mazurkas Travel Transport Sp. z o.o. złożyło najkorzystniejszą ofertę na obsługę linii COP3 podczas szczytu COP24 i tym samym jeszcze w wakacje rozpoczęto wielkie przygotowania.

-"Żeby zapewnić płynność kursowania linii COP3 Jordan Group musieliśmy podjąć współpracę z 8 firmami transportowymi. W sumie w akcję zaangażowaliśmy 42 autokary, 4 mikrobusy do przewozu osób niepełnosprawnych oraz około 60 kierowców" - mówią nam przedstawiciele Jordan Group.

Prawie 120 tys. km

Autokary konsorcjum wykonały podczas COP 1350 kursów i przejechały ponad 116 000 kilometrów. Wahadłowa linia COP3 zaczęła działać już 25. listopada, a zakończyła kursowanie 16. grudnia. Łączyła przystanek pod "Spodkiem" w Katowicach z przystankiem pod stadionem Wisły w Krakowie.

Nad działaniem linii czuwali przez 3 tygodnie, 24 godziny na dobę dyspozytorzy Jordan Group – Dariusz Bajda i Małgorzata Tarnawska.

Jordan Group zapewniło również koordynatorów którzy od 6 rano do 22 w nocy organizowali wyjazdy i przyjazdy autokarów pod stadionem Wisły. Z uwagi na regulacje bezpieczeństwa każdy autokar musiał być eskortowany przez radiowóz policyjny.

COP-owe wymagania

Oprócz logistycznych komplikacji autobusowi przewoźnicy musieli też spełnić wysokie wymagania w zakresie komfortu przewozów. Organizatorzy COP24 zażyczyli sobie m.in.:

  1. autokarów nie starszych niż rocznik 2008,

  2. wyposażenia wszystkich autobusów w Wi-Fi oraz urządzenia A4go, aby wszystkie autobusy mogły sprawnie przejeżdżać przez bramki na autostradzie

  3. część pojazdów musiała być dostosowana do przewozu osób niepełnosprawnych z windami dla wózków inwalidzkich.

Logistyczna łamigłówka

Jak podkreślają obie firmy przewozowe, autobusy kursowały 24 godziny na dobę. Bez przerwy. Największym wyzwaniem dla Jordan Group jako koordynatora i przewoźnika było zorganizowanie autokarów tak, aby zapewnić odjazdy dla wszystkich uczestników, nie tylko te przewidziane w rozkładzie jazdy. Jeżeli autobus był pełny w ponad 80%, w czasie nie dłuższym niż 5 minut podstawić kolejny autobus. W godzinach szczytu kursy odbywały się co 15, a zapotrzebowanie było tak duże, że wyruszało nawet kilka autobusów na raz.

Z kolei w godzinach wieczornych i nocnych zdarzało się że nie pojawiał się żaden pasażer. Problemem były puste przebiegi autokarów, a więc trzeba było wszystko ustawić tak, aby autobusy robiły jak najmniej pustych kursów. Przy tak dużym przedsięwzięciu nie można było pozwolić na błędy, dlatego autobusy rezerwowe były w ciągłej gotowości, by w przypadku zdarzeń losowych mogły wyjechać w trasę.

Podsumowując - należy uznać autokarową operację COP24 za sukces. Polskie firmy transportowe po raz kolejny potwierdziły, że są gotowe do obsługi światowych imprez i to najwyższym poziomie. Liczymy, że zdobyte referencje pozwolą im skutecznie walczyć o kolejne transportowe kontrakty i to nie tylko w Polsce. Gratulacje!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
COP
autokar
Jordan
Mazurkas
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....