TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autokarowa ofensywa na południu Polski
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 16.12.2013 21:51:23 8 komentarzy
Autokarowa ofensywa na południu Polski
Tego jeszcze w naszym kraju nie było. W przeciągu dwóch tygodni jeden przewoźnik uruchomił gęstą sieć autobusowych połączeń dalekobieżnych. Dodatkowo południe Polski zyskało lepszą komunikację z Gdańskiem i Pragą. W kolejce czeka Berlin. Wszystko rozpoczęło się 19. listopada, kiedy właściciel firmy PolskiBus.com, sir. Brian Souter poinformował o powstaniu drugiej (po Warszawie) bazy operacyjnejwe Wrocławiu. To właśnie stolica Dolnego Śląska stała się podstawą nowych tras, których harmonogram wprowadzenia w życie uzależniono od uzyskania niezbędnych pozwoleń. Dzisiaj można powiedzieć, że przewoźnik zmieścił się w zapowiedzianych czasowych ramach i polska część najnowszej rozbudowy siatki połączeń została zrealizowana bez poślizgu. 28. listopada jako pierwsza ruszyła linia P13 (Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław-Praga), która obsługiwana jest 3 raz dziennie. 29 listopada została ona wydłużona do czeskiej Pragi, gdzie kursy realizowane są 2 razy dziennie o godzinach: 7:30 i 23:45, a z Pragi do Gdańska o godzinach: 23:55 i 15:40. Jednak prawdziwe trzęsienie ziemi na transportowym rynku wywołano wejście PoslkiBus.com na południowe trasy, w tym na cieszącą się dużą popularnością linię Wrocław-Kraków. To właśnie ona w zeszłym roku stała się podstawową sukcesu krakowskiej firmy Link-Bus, która specjalnie pod jej kątem zakupiła fabrycznie nowe autokary marki Irizar. Także inni obecni tutaj przewoźnicy jak Lajkonik, jeleniogórski Tour czy NEOBUS korzystali z konkurencyjności tego połączenia nad oferta PKP i wysokiej frekwencji pasażerów. 10. grudnia przybył im tutaj groźny konkurent w postaci firmy PolskiBus.com, która od razu rzuciła na ten kierunek nowoczesny tabor (fabrycznie nowe piętrowe autokary Van Hool TX97);darmowy catering oraz tysiące biletów w promocyjnej cenie 1+1 zł. To niespotykana do tej pory w Polsce transportowa ofensywa. Walcząc z tak silną konkurencją dotychczasowi przewoźnicy bronią się niższymi cenami biletów (Lajkonik i LinkBus oferują je już od 15 zł przy zakupie on-line), a NEOBUS idzie jeszcze krok dalej. Firma nie tylko oferuje promocyjne bilety od złotówki, ale dodatkowo mocno promuje swój program lojalnościowy Punkty Premium, gdzie pasażer otrzymuje 12% wydanej kwoty na kolejne bilety. Czy taka linia obrony poskutkuje? O tym przekonamy się za jakiś czas, natomiast już teraz widać, że przewoźnicy optymalizują swoją ofertę i skupiają się na najbardziej dochodowych kierunkach. Przykładem może być Link-Bus, który z 1 grudnia zawiesił na okres zimowy kursy na trasie Kraków-Katowice-Gdańsk. Wydaje się, że każdy z przewoźników znajdzie na tej trasie swoje miejsce i nikt nie jest tutaj skazany na porażkę. Na pewno jednak taki spokój i względny brak rywalizacji jak panował tutaj przed 12 grudnia na pewno już się nie powtórzy. Południowa ofensywa firmy PolskiBus.com rozpoczęła się 10 grudnia o 5.00 rano od linii P14 (Wrocław-Kraków-Rzeszów).  Na tym odcinku przewoźnik oferuje aktualnie aż 9 połączeń dziennie, w tym dwa są przedłużone do Rzeszowa.Na dwóch pokładach autokarów Van Hool Astromega pasażerom serwowany jest bezpłatny poczęstunek: ciepłe i zimne napoje, słodkie bułeczki/rogaliki, ciasteczka oraz wodę. Dwa dni później, 12 grudnia, na autostradzie A4 pojawiło się jeszcze więcej czerwonych „bocianów”. Wówczas do boju ruszyły aż dwie linie: krótsza P15 (Wrocław-Katowice) z 10 połączeniami dziennie w obu kierunkach (także z wykorzystaniem autokarów Van Hool Astromega TDX27, ale już bez cateringu) i dłuższa P16 (Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Zakopane), która po raz pierwszy włączyła w siatkę połączeń firmy stolicę Opolszczyzny. Jak zapewnia PolskiBus.comjeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia nowa trasa zostanie wydłużona do Berlina. Aktualnie wykonywane są tutaj 3 kursy dziennie i co ciekawe pasażerów przewożą autobusy Van Hool TD921 Altano.Nie jest tutaj także serwowany posiłek, co dobrze pokazuje, gdzie aktualnie skierowane jest główne promocyjne uderzenie PolskiBus.com. To linia Wrocław-Kraków i o nią toczyć się będzie najbardziej zacięta rywalizacja. Oczywiście najwięcej skorzystają na tym sami pasażerowie, wśród których już zapanowała moda na autobusowe podróże.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Opole
Van Hool
PolskiBus.com
  • reksio – 17.12.2013

    czy na tej skórze się dobrze jedzie - wątpię. Skóra w zimie zawsze zimna w lecie zawsze parzy w tyłek i poci...

  • Kiero – 17.12.2013

    Napiszcie dla odmiany dlaczego firma PB ma wielkie problemy z zatrudnieniem kierowców w Wrocławiu Bydgoszczy.Te bilety za grosze czyms okupione

  • Trajluś – 17.12.2013

    @Reksio, Ty popracuj intelektem troszkę :D Od czego jest klima, jaka zimna skóra. Chyba, że chcesz ją poszarpać ;P

  • znafca – 17.12.2013

    *kiero - w Bydgoszczy PolskiEXPRESS wykołował kierowców i nic dziwnego że do kolejnego angola nie pójdą jeździć!

  • eros – 17.12.2013

    Trajluś nie trajkocz. Reksio dobrze gada. W lecie dupe zaparzysz a w zimie worek ci się będzie marszczył. Fotele w całości skórzane do autokaru a raczej ekoskórzane czyli skaju to nieporozumienie i każdy o tym wie tylko nie trajluś.

  • oko – 17.12.2013

    Fotele są czyste i łatwe do sprzątania. Siedzi się na nich wygodnie, jechałem wiele razy i nie mam zastrzeżeń. Nie lubię mody na wszystko miękkie i wyściełane, w autobusach oznacza to coraz więcej brudu i smrodu...

  • kiero – 17.12.2013

    Eros wiem ze wykołował bo moi kumple ucierpieli.W Bydzi sie poprostu zarabia wiecej niz oni proponuja wiec poszli tam ludzie ktorzy popalili za soba mosty albo wylecili za alkohol lub bilety

  • tantus – 20.12.2013

    @znafca: lepiej nie nazywaj Szkota Angolem ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....