Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy za pociągi na trasie Warszawa-Grodzisk

infobus
31.05.2017 09:42
0 Komentarzy

Od września cztery  specjalne linie autobusowe oraz zwiększona częstotliwość istniejących połączeń miejskich zapewnią komunikację na czas przebudowy linii grodziskiej. Zmiany zostaną wprowadzone od września i potrwają 12 miesięcy – poinformowały w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

To oznacza, że niebawem przetarg na zastępczą autobusową komunikację na liniach ZG, ZM i ZB ogłosi spółka Koleje Mazowieckie – KM, z kolei na linię ZP  – ZTM Warszawa.

Od września rozpocznie się kluczowy moment dla kolejowej inwestycji. Wystartują roboty przy przebudowie peronów, torów i sieci trakcyjnej. Ruch pociągów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zostanie wstrzymany na 12 miesięcy. W tym czasie dojazd do i ze stolicy zapewnią autobusy komunikacji zastępczej. Organizację przejazdów opracował Zarząd Transportu Miejskiego oraz Koleje Mazowieckie we współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A.

Na trzon zastępczej komunikacji składa się pięć autobusowych linii dedykowanych mieszkańcom Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa, Milanówka, Brwinowa i Piastowa. Połączenia zapewniają nie tylko przejazd do Warszawy, ale także umożliwiają komunikację między miastami leżącymi wzdłuż linii kolejowej.

Linia ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

· kursy w dni robocze co 15 minut, a w dni świąteczne – co 30 minut;

· przejazd w pobliżu przystanków kolejowych;

· 12-metrowe autobusy;

Linia ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

· wahadłowe kursy w dni robocze w godzinach szczytu przewozowego co 15 minut;

· połączenie umożliwi przesiadkę z autobusu do pociągu w Grodzisku Mazowieckim;

· 12-metrowe autobusy;


Linia ZB (Brwinów – Warszawa) – Koleje Mazowieckie

· linia przyspieszona;

· kursy w dni robocze co 10 minut w szczycie przewozowym, w godzinach pozaszczytowych w dni robocze – co 15 minut, a w dni wolne od pracy – co 30 minut;

· w godzinach popołudniowych w dni robocze co drugi kurs w kierunku Brwinowa będzie kierowany na drogę S2 i autostradę A2;

· 12-metrowe autobusy;

Linia ZP (Pruszków – Warszawa) – Zarząd Transportu Miejskiego

· linia przyspieszona;

· kursy w dni robocze w szczycie przewozowym co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona

· autobusy 18-metrowe lub 12-metrowe (w zależności od rozstrzygnięcia przetargu);

Dodatkowo istniejąca linia 717 z Piastowa do Warszawy zostanie wzmocniona. W szczycie przewozowym autobusy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Połączenia z Ursusa i Włoch do centrum Warszawy zostaną dodatkowo wzmocnione ok.20 autobusami przegubowymi. Wybór linii przewidzianych do wzmocnienia będzie wynikał z możliwości lokalnych dróg w pobliżu modernizowanej linii kolejowej.  Pasażerowie linii grodziskiej będą mogli korzystać także z połączeń WKD. Bezpośredni dojazd do Warszawy z Grodziska Mazowieckiego bez postojów na stacjach i przystankach zapewnią połączenia Kolei Mazowieckich ze Skierniewic i Żyrardowa. Analizowana jest możliwość wprowadzenia na linię dalekobieżną dodatkowych połączeń z Grodziska Mazowieckiego.

Przystanek Warszawa Aleje Jerozolimskie umożliwi sprawne przesiadki z autobusów zastępczych do pociągów SKM, KM i WKD.

Kolejowa modernizacja

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 285 mln zł umowę na modernizację 22 km linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki na początku kwietnia tego roku.

Modernizacja linii łączącej Grodzisk Mazowiecki z Warszawą ma poprawić dojazdy pasażerów do pracy do Warszawy. Efektem tej modernizacji będzie poprawa przepustowości. Czas jazdy skróci się o pięć minut z 25, ale poza skróceniem czasu możliwy będzie przejazd prawie dwukrotnie większej liczby pociągów.

Na linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki zmodernizowanych zostanie sześć stacji i przystanków. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie – między Pruszkowem a Brwinowem. Wszystkie obiekty będą wyposażone w informację głosową i wizualną oraz czytelnie oznakowane. Zapewnią też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na liczącej 22 km trasie wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną trzy nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h. (PAP)

Komentarze