TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy za pociągi na linii Warszawa-Poznań. 93 kursy dziennie!
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 16.01.2017 15:32:00 6 komentarzy
Autobusy za pociągi na Warszawa-Poznań. 93 kursy dziennie!

Kolej nie może obejść się bez autobusów i po raz kolejny sięga po autobusową komunikację zastępczą. Po spektakularnej akcji na trasie Warszawa-Białystok, tym razem szykuje się jeszcze większa operacja: Warszawa-Poznań. To 93 kursy autobusów dziennie!

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem. Modernizacja zacznie się w połowie 2017 roku, potrwa dwa lata.

W czasie prowadzonych pracy pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Natomiast Autobusowa komunikacja zastępcza wprowadzona zostanie z myślą o obecnych pasażerach pociągów regionalnych.

Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiak zapewnił na konferencji prasowej, że dotychczasowi pasażerowie pociągów regionalnych, w trakcie trwania modernizacji, nie zostaną pozostawieni sami sobie. Gotowe są plany wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej między miejscowościami położonymi przy remontowanej trasie.

-"Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji, mieszkańcy Wielkopolski będą mieli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Jesteśmy gotowi do uruchomienia komunikacji zastępczej właściwie w każdej chwili" ? powiedział Jankowiak.

Obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zapewniony transport zastępczy. Przejazdy będą się odbywały na podstawie biletu kolejowego.

-"Planujemy połączenia bezpośrednie m.in. na trasie Konin-Poznań, Słupca?Poznań, Strzałkowo?Poznań, ale również planujemy takie połączenia, które będą komunikowały wszystkie stacje pośrednie. Autobusy będą zatrzymywały się we wszystkich tych miejscowościach, na których obecnie zatrzymują się pociągi" ? powiedział Jankowiak.

Wicemarszałek przyznał, że czas przejazdu autobusem będzie dłuższy niż obecna komunikacja kolejowa.

Czas Autobusowej Komunikacji Zastępczej

Prognozowany czas przejazdu na krytycznym odcinku (Konin - Września), to 116 min co w konsekwencji wydłuży czas przejazdu na odcinku Poznań ? Konin z obecnych 88 min do około 180 min. W ramach tego czasu uwzględniono 15 minut na zmianę środka transportu w punktach przesiadkowych. Z kolei bezpośrednie wahadłowe połączenia autobusowe na odcinku Konin ?Poznań przy korzystaniu z autostrady A2 ? zakładają czas podróży około 100 min. Rozważane jest także podobne połączenie na odcinku Słupca - Poznań (czas przejazdu około 80 min).

Przystanki Autobusowej Komunikacji Zastępczej

Kolejowe autobusy skorzystają z przystanków zarówno w dotychczasowej lokalizacji (Września, Strzałkowo, Słupca, Konin, Cienin), jak i nowych w ciągu DK 92 (Gutowo Wlkp., Wólka, Kawnice), jak i placów manewrowych na terenie osiedli Cienin Kościelny, Spławie, Otoczna. Na razie nie przewiduje się obsługi przystanku kolejowego Konin Zachód


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
komunikacja zastępcza
PKP PLK
  • zenek – 16.01.2017

    Ciekawe czy PB zwiększy liczbę kursów, bo przy cenach PKP IC pewnie mieliby dużo klientów.

  • Leszek – 16.01.2017

    "Pociągi dalekobieżne pojadą objazdami"... Z załączonej mapki wynika że przez Inowrocław i Gniezno. W konsekwencji czas przejazdu z Warszawy do Poznania ( a w konsekwencji także do Berlina, Szczecina i innych miast) wydłuży się i to drastycznie. Będzie więc pole do popisu dla busów - zarówno PB jak wspomniał Zenek, ale także Lux Express (jeszcze niedawno jeździł na tych trasach), Leo Express i FlixBus ( obie firmy zapowiadają ekspansję na polskim rynku przewozowym), czy też Plus Bus, który zapowiadał dynamiczny rozwój, ale na zapowiedziach jak na razie się skończyło. Szansa otwiera się też przed tanimi liniami lotniczymi - niedługo Ryanair otworzy połączenie z Warszawy do Szczecina. A gdyby tak uruchomić loty na trasie Warszawa - Poznań i Warszawa- Berlin? Ryanair czy też WizzAir nie narzekali by brak chętnych.

  • Hyh – 17.01.2017

    W pizdu z IC...Tam komuna jeszcze jest...Wielcy menagery....

  • pyrlander – 17.01.2017

    @Hyh - to ma niewiele wspólnego z IC i z KW. To efekt działania i strategii PKP PLK, dewastujących transport kolejowy na głównym szlaku osi wschód-zachód, prowadzących do ZEROWEGO efektu ekonomicznego i komfortu (czasu) podróży.

  • Gienek – 18.01.2017

    W godzinach szczytu na trasie Poznań - Konin ludzie wielokrotnie stoją w przejściach mimo dwóch składów Elfów Kolei Wielkopolskich. Ciekawe ile będzie autobusów za jeden kurs pociągu. Jakoś nie widzę tego zbyt kolorowo. Dadzą 10 autobusów np. 14.30 i potem drugie 10 za godzinę? Dzielenie trasy na odcinki lub robienie kursów bezpośrednich - okej, ale mimo wszystko potrzeba ogrom autobusów bo niemożna dać np. dwóch sztuk za dwa składy Elfa :)

  • Gienek – 19.01.2017

    I jeszcze jedna kwestia - jeżeli kursy bezpośrednie Konin - Poznań - Konin mają się odbywać autostradą A2 to naprawdę trzeba konkretnie przeanalizować ilość autobusów. Nie wyobrażam sobie, żeby autostradą ludzie podróżowali na stojąco lub żeby doszło do tego że będzie brak miejsc siedzących i wypad jak w pekaesie pośpiesznym, a kolejnego autobusu niet.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....