Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy w ministerstwie. Historyczny moment [FILM]

infobus
26.10.2016 16:29
0 Komentarzy

„Motoryzacja kołem zamachowym polskiej gospodarki” to hasło dzisiejszej konferencji, jakazostała zorganizowana dzisiaj w Ministrostwie Rozwoju. Swoje wystąpienia mieli m.in.przedstawiciele Solarisa, Ursusa i Volvo. Spotkanie w całości zostałopoświęcone branży motoryzacyjnej, innowacjom i programowi elektryfikacjitransportu publicznego. Wydarzeniu towarzyszyła wystawa pojazdów elektrycznychi niskoemisyjnych. W konferencji udział wzięła wiceminister rozwoju JadwigaEmilewicz.

Projekt e-Bus

„Autobusy elektryczne to przyszłość to fakt, z którymjuż dzisiaj nikt nie dyskutuje. Program e-BUS zakłada dynamiczny rozwójpolskiej gospodarki w segmencie produkcji autobusów elektrycznych. Polskiefirmy, produkujące już dzisiaj autobusy elektryczne cieszące się dobrą opiniąużytkowników w Polsce, Europie i na świecie, mają szansę stać się liderami wtym obszarze – mówiła wiceminister Jadwiga Emilewicz podczas panelupoświęconego elektrycznemu transportowi miejskiemu. – W Strategii na Rzecz OdpowiedzialnegoRozwoju określono 5 filarów wzrostu gospodarczego Polski. Pierwszym z nich jestreindustrializacja. Program e-Bus jestjednym z ważnych elementów tego filaru ” ? dodała Emilewicz.

{https://www.youtube.com/watch?v=hZluJdPA-wk}

Polska motobranża

W Europie produkuje się ok. 35 tys. autobusów rocznie.Polska jest drugim co do wielkości producentem z roczną produkcją ok. 4 tys.autobusów. Obok rodzimych firm jak Solaris, Solbus, Autosan, mamy w Polscefabryki MAN, Volvo i Scania.

Polska branża motoryzacyjna to ponad 2700 firm, z którychponad trzy czwarte to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 10 osób. Dużefirmy odpowiadają jednak za większość przychodów i nakładów na badania irozwój.

Wartość nakładów na badania i rozwój w przemyślemotoryzacyjnym wzrosła z 187 milionów zł w 2012 roku do 427 milionów złotych wroku, 2013 co odpowiada ok. 0,03% PKB. Przemysł motoryzacyjny odpowiadał w roku2014 za 12% całego polskiego eksportu. Pomiędzy rokiem 2010 i 2014 wartośćeksportu wzrosła z 70,4 do 78,7 miliardów złotych, czyli o 12%.

W latach 2011-2013 przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnejbyły piątą najbardziej innowacyjną gałęzią gospodarki. W okresie tym nowerozwiązania w produktach lub procesach zostały wdrożone przez 33,7% firm zbranży.

Podczas konferencji podkreślano, że polskie firmymotoryzacyjne powinny skupiać się nie tylko na innowacjach produktowych, aleprzede wszystkim na innowacjach procesowych oraz dotyczących sposobu świadczeniausług i kanałów dotarcia. Uzyskanie przewag konkurencyjnych na tym polu jestmożliwe dzięki wykorzystaniu technologii czwartej rewolucji przemysłowej,takich jak zastosowania sztucznej inteligencji, sensoringu, druku 3D czyanalizy Big Data.

Udział w konferencji „Motoryzacja kołem zamachowym polskiejgospodarki” wzięli również Michał Kurtyka, wiceminister energii, Lech Pilawski,Dyrektor Generalny Konfederacji Lewiatan, Paweł Wideł, Prezes ZwiązkuPracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.

Wystawa e-pojazdów

Równolegle, dla wszystkich zainteresowanych dostępna byławystawa pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych na parkingu przed budynkiemMinisterstwa Rozwoju.

Zobaczyć można było ponad 22 modele pojazdów o elektrycznychlub alternatywnych źródłach napędu. Wystawa wpisuje się w rządowy programElektromoblilności. Z autobusów zaprezentowano modele:

– Solaris Urbino 12 electric w barwach MZA Warszawa

– Volvo 7900

Organizatorem wystawy był Polski Związek PrzemysłuMotoryzacyjnego

Komentarze