TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Autobusy szkoleniowe dla MZA Warszawa. Solbus czy Solaris?
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.06.2016 15:00:09 7 komentarzy
Czy to szansa na pierwszego SM18 Euro 6 z silnikiem diesla?

9 maja warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły jednoczęściowy przetarg na dostawę dwóch nowych autobusów. Mają one wzmocnić flotę pojazdów, które spółka wykorzystuje do szkolenia kandydatów na kierowców. Pierwszy z nich ma być pojazdem przegubowym klasy mega. Natomiast w przypadku drugiego MZA jest dosyć elastyczne. Może to być autobus turystyczny lub międzymiastowy.

W warunkach przetargu pisaliśmy już tutaj. Przypomnijmy pokrótce wymagania. Pojazd turystyczny lub międzymiastowy ma posiadać nadwozie o długość 10 - 12,3 m oraz szerokość 2,5 - 2,55 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 35 pasażerom na miejscach siedzących w przypadku, jeśli będzie krótszy niż 10,5 m. W przeciwnym wypadku minimum to 45 foteli. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom. MZA dopuściło trzy warianty konfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2.

Z kolei autobus klasy mega ma być całkowicie niskopodłogowy, mieć długość 17,5 - 18,2 oraz szerokość w analogicznym zakresie jak omawiany uprzednio pojazd. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym minimum 42 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być zapewnione przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugi tego typu autobus po kupionym w 2012 roku na potrzeby OSK prototypowym egzemplarzu Solbusa Sm18.

19 czerwca MZA otworzyło dwie oferty, które wpłynęły w postępowaniu. Tańszą, która opiewa na ok. 2,75 mln zł netto przedstawiła firma Blue Line z Łańcuta. To powrót po kilka latach przerwy do sprzedaży autobusów marki Solbus czy jednorazowy? Na razie nie wiadomo. Autobusy jakie zaproponowano MZA to turystyczny ST11 oraz przegubowy SM18.

Nieznacznie droższą ofertę przedstawił Solaris. Opiewa ona na ok. 2,8 mln zł netto. Producent z Bolechowa zaproponował dostawę jednego InterUrbino 12 oraz Urbino 18. Jednak na razie nie wiadomo w jakiej odsłonie byłby drugi z pojazdów.

Różnica cenowa pomiędzy obiema ofertami jest niewielka. Zatem wszystko może się rozegrać na dwóch kryteriach pozacenowych, w których można wywalczyć łącznie 10% punktów. To charakterystyka ekologiczna oferowanych autobusów oraz warunki gwarancji. A zatem czekamy na werdykt jaki wyda MZA.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Solbus
Blue Line
Solaris
nauka jazdy
  • danielos – 23.06.2016

    warunki gwarancji ha ha ha Solbus da co zechcesz gorzej z realizacją ;)))

  • yolo – 23.06.2016

    Solbus

  • ja – 23.06.2016

    blue line idzie bo lider ledwo dyszy i nie ma jak startować. kpina po prostu.Solbusy syfbusy dają to co mają od lat na stanie. jestem pewien ze to są starsze struktury których chcą się pozbyć.

  • Marcinek – 23.06.2016

    Szkoda kasy na nowy autobus o takim przeznaczeniu

  • Combino – 24.06.2016

    W jednym i drugim wypadku ciężko uznać ofertę za okazyjną. Albo nazwijmy rzeczy po imieniu: w jednym i drugim drogo. Pewnie zamawiający oszacował zamówienie na ok. 2,8-2,9 bańki i tyle dał Solaris. Solbus uznał,że dogadane z konkurentem i tyle ustalono,to dadzą ciut - ale tylko ciut- niżej ;)

  • MFM – 24.06.2016

    Combino, Ty chyba sobie jaja robisz. Zmowa Solarisa i Solbusa? Hahahaha.

  • Test – 26.06.2016

    @MFM Chyba Chodziło o zmowe mza i SOLARISA a solbus domyslajac się dał tak aby było taniej

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....